Twisto zdražuje své služby a hledá cestu k zisku. Až teď je to pro nás priorita, přiznává Michal Šmída
Finančně-technologický startup, který v Česku prošlapal cestu odloženým platbám na internetu, je pod tlakem. Tíží ho ekonomická situace i stav majitele.
Omlouváme se, ale musíme zdražit. Tak lze v krátkosti shrnout zprávu, která do elektronických schránek dorazila před Vánoci zákazníkům tuzemského finančně-technologického startupu Twisto. Ten nabízí mimo jiné odložené platby při platbách na internetu i mimo něj a kvůli situaci na finančních trzích musel sáhnout ke zdražení svých služeb. V některých případech prý ani to nedokáže kompenzovat náklady, které firma nese, ale podle jejího zakladatele a výkonného ředitele Michala Šmídy je zdražování nutné, aby se udržela na cestě k profitabilitě. O ní přitom mluví už roky. Až teď se z ní ale prý stala priorita.
Pro zákazníky, kteří Twisto využívají, představuje důležitou informaci nový ceník, který začne platit příští rok v březnu. Zvyšují se v něm poplatky za tarif Standard (ze 49 korun na 99 korun měsíčně) a Premium (z 99 korun na 199 korun měsíčně). Z bezplatného online tarifu, který slouží hlavně k placení v e-shopech, zároveň zmizí možnost používat virtuální kartu, s níž lze platit i v obchodech, kde Twisto není integrované. A také se ruší limit 16 500 korun na využívání zvýhodněného směnného kurzu v tarifu Premium s tím, že nově ho lze čerpat do výše měsíčního limitu každého uživatele.
„Novými opatřeními reagujeme na současnou situaci na finančních trzích, kde v posledních měsících dochází k nárůstu úrokových sazeb a tedy i k velkému zdražování peněz, které od nás máte každý měsíc k dispozici,“ napsalo Twisto zákazníkům. Princip fungování této služby tkví v tom, že uživatelům poskytuje dle jejich limitu (ten se stanovuje na základě skóringu) každý měsíc určitý obnos peněz, s nimiž platí například v e-shopech. Uživatelé pak mohou celou částku utracenou v jednom měsíci zaplatit až další měsíc, případně si ji rozložit a splácet postupně. Právě na financování útrat všech svých uživatelů si Twisto půjčuje.
Podle Michala Šmídy, výkonného ředitele Twista, jsou aktuálně náklady jeho firmy na zajištění externího dluhového financování zhruba dvojnásobné oproti předchozímu roku. Některé dosud fungující modely se tak staly obchodně neudržitelnými a firma musela reagovat. Sama přitom uvádí, že v některých případech ani navýšená cena jejích služeb nedokáže kompenzovat náklady, které s financováním svých klientů má. Přesto bylo zdražení podle Šmídy nutností, aby se Twisto udrželo na cestě k ziskovosti. O ní přitom sám zakladatel mluví už několik let.