Týden po investici spouští nový startup zakladatele Liftaga provoz v Bratislavě. Propojuje taxíky s MHD

Zakladatel a šéf startupu Mileus Juraj Atlas

Foto: Mileus

Juraj Atlas stál u zrodu tuzemského přepravního startupu Liftago a chuť měnit způsob, jak se lidé ve městech pohybují, mu zůstala také v další profesní štaci. Před dvěma lety s cílem posunout mobilitu na další stupeň představil platformu Mileus, která umožňuje kombinovat taxislužby s městskou hromadnou dopravou. Za tímto účelem ještě loni před vypuknutím pandemie získal od investorů deset milionů korun, další miliony pak získal minulý týden.

Koronavirus plány na spuštění služby zdržel, nyní už Mileus hlásí novinky a první uživatelé jej mohou vyzkoušet v Bratislavě díky spolupráci se slovenským ekvivalentem Liftaga, platformou Hopin, kterou každý měsíc využívá přes 120 tisíc zákazníků.

Mileus chce uživatelům nabídnout alternativu k dojíždění autem a propojuje tak taxíky s veřejnou dopravou. Tu budou lidé využívat hlavně v centru města, kde spoje jezdí často a kvůli dopravním zácpám ve špičce také rychleji než auta.

Naopak na okraji města, kde spoje tolik nenavazují, pak na zákazníky přímo na zastávce počká taxík a doveze je do cílové destinace. Právě takovým způsobem chce Mileus motivovat lidi, aby v přeplněných centrech měst raději využívali hromadnou dopravu místo aut a jejich počet se tak celkově snížil.

Mileus, Praha 1. října 2019

Juraj Atlas, spoluzakladatel Liftaga a zakladatel projektu Mileus

Foto: Mileus

„Cestujícím umíme garantovat, že se pomocí kombinované dopravy dostanou z centra Bratislavy domů vždy rychle a pohodlně, takže své vlastní auto mohou ráno klidně nechat doma. Vyhnou se tak dopravním zácpám i potížím s parkováním. Intermodální služba je navíc cenově dostupnější než přeprava pouze taxíkem, díky čemuž může být zajímavá pro širší skupinu lidí,“ říká Juraj Atlas.

Nový projekt takzvané intermodality chce cestujícím přinést to nejlepší z obou světů – rychlost veřejné dopravy v centru města a pohodlí taxíku na posledním úseku cesty, kde je horší dopravní obslužnost. Samotní taxi operátoři jako Hopin pak řešení integrují do vlastní aplikace, kde jej nabízí koncovým zákazníkům.

„Zákazníci budou mít v každém okamžiku pod palcem nejvýhodnější dopravní řešení bez ohledu na to, jestli to znamená cestu autem, autobusem nebo tramvají. Aplikace Hopin udržuje cestující v pohybu, i když ostatní stojí. Nezáleží přitom, jestli ztrácejí čas v dopravní zácpě nebo je zdržují přestupy a poslední kilometry,“ dodává šéf Hopinu Richard Lörinz.

Do budoucna by se spuštění Mileusu měli dočkat také uživatelé v Praze či dalších evropských městech, zatím však probíhají vyjednávání s potenciálními partnery a konkrétní termíny proto firma neslibuje. Pilotní projekt s Liftagem, které se stále více soustředí na přepravu zásilek, však podle vyjádření ukázal, že platforma může vést k růstu taxi byznysu.

„Analýza dat z provozu Liftaga v Praze naznačuje, že kombinovaná doprava může zvýšit jak frekvenci taxi jízd, tak průměrné příjmy na jednoho zákazníka o více než 20 procent. Intermodalita navíc zlepšuje využití vozidel, snižuje zbytečně ujeté kilometry bez pasažérů a zlepšuje tak efektivitu vozového parku taxi operátorů,“ doplnila společnost Mileus ve vyhlášení.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.