U zásilek máme téměř 100% doručitelnost, můžeme jezdit klidně i pro Českou poštu, říká Michal Menšík z DoDo v podcastu
„Kdybych řekl, že jsme čekali, že se za čtyři roky dostaneme na půl miliardy korun v tržbách, tak bych lhal. Ambice byla vysoká, ale předčilo to naše očekávání,“ přiznává v novém díle CzechCrunch Podcastu Michal Menšík. Jeho logistický startup DoDo zažívá skutečně raketový růst, a pokud se mu bude dál dařit, příští rok už chce zaútočit v obratu na miliardu korun.
Michal Menšík se ve světě e-commerce pohybuje dlouho. Ze své společnosti Inveo vybudoval skupinu, která pokrývá v internetovém světě velkou část služeb, a před čtyřmi lety k nim přibral kurýrní startup DoDo. Ten koupil od KKCG, protože věděl, že logistika bude neméně důležitou součástí dobře fungující e-commerce.
„Vnímali jsme potřebu vytvořit startup, který rozčeří ustálené vody a přinese rychlou a efektivní službu pro doručení ve stejný den a řešení poslední míle. Do vývoje platformy, kterou řídíme všechny naše kurýry a auta, jsme proinvestovali desítky milionů korun,“ říká v podcastu Michal Menšík.
Novou epizodu CzechCrunch Podcastu si můžete poslechnout v přehrávači níže nebo ve vašich podcastových aplikacích včetně Spotify, Apple Podcastů a Google Podcastů:
O čem dalším se Michal Menšík v CzechCrunch Podcastu rozpovídal?
***
Logistika je u e-shopů pochopitelně velká téma. Doručení je totiž zásadní část nákupního zážitku, a když se při něm stane problém, může to významně ovlivnit spokojenost zákazníka. Nejčastěji se jedná o pozdní doručení, ale problémů může být mnohem víc. Michal Menšík proto začal budovat technologickou platformu, která se snaží veškeré logistické procesy optimalizovat a propojovat.
Jelikož už dnes má flotilu, která čítá téměř tisíc kurýru a zhruba 450 aut, dostává se na úroveň, kdy dokáže u svých klientů, mezi něž patří všechny přední online supermarkety, Mall.cz, KFC či Footshop, vykrývat všechny potřebné časové sloty, vozit zásilky na přesný čas a zároveň z toho udělat výnosný byznys. Právě v tom je velká výhoda DoDa.
„Hlavní rozdíl oproti jiným službám je v tom, že jezdíme end-to-end. Nemáme žádné mezisklady, vozíme ze skladu rovnou k zákazníkovi. Díky tomu u nás prakticky neexistuje nedoručení. Doručujeme do konkrétního časového slotu a jsme proto schopní dosahovat téměř 100% doručitelnosti,“ vysvětluje v podcastu Menšík hlavní myšlenku, kterou postupně prosazuje napříč trhem.
Právě na doručení v konkrétní hodinu, respektive hodinové rozmezí, ostatně vystavěly svou zákaznickou zkušenosti i tuzemské online supermarkety v čele s Rohlíkem a Košíkem. A právě tento trh postupně logisticky ovládlo DoDo, které jezdí jak pro dva zmíněné hráče, tak před časem kompletně převzalo rozvoz pro online nákupy v Tescu.