Uber potvrdil, že měl v rukou citlivá data o samořídící technologii Googlu

waymo_090217x1

Ve Waymo One budou jezdit vozy Chrysler Pacifica Hybrid

0Zobrazit komentáře

Nejhodnotnějšímu startupu současnosti, Uberu, se v posledních měsících nedaří nic, na co sáhne – ať už šlo o ukončení služeb v Itálii nebo pozastavení v Brně, havárii samoříditelného vozidla a dočasně omezené testování podobné technologie nebo rezignaci zakladatele a CEO, Travise Kalanicka. Teď firma funguje bez jasného vedení.

Jako by toho nebylo málo, objevily se nové informace ohledně žaloby o 500 milionů dolarů za ukradení 14 tisíc souborů s technologií Googlu, respektive jeho podfirmy Waymo, související se samořídícími vozy, ke kterým se Uber dostal prostřednictvím akvizice startupu Otto vytvářejícího autonomní technologii pro nákladní automobily – přesněji přes jeho bývalého zaměstnance Anthony Levandowskiho.

Processed with VSCO with hb1 preset

Přečtěte si takéJan Částek z GAMEE: Potřebujeme zvětšit naši komunitu hráčů, ovlivnit jich můžeme až miliarduJan Částek z GAMEE: Potřebujeme zvětšit naši komunitu hráčů, ovlivnit jich můžeme až miliardu

Zprvu to vypadalo, že se Uber nikdy dat nedotknul a že je taková zpráva nepravdivá – opak je ale pravdou, v soudním slyšení v minulých týdnech zaznělo, že Anthony Levandowski opravdu data měl, konkrétně na 5 discích, které přinesl do vedení Uberu – ten se od nich podle všeho distancoval a nařídil Levandowskimu data zničit.

kalanick

Foto: Fortune Live Media/Flickr

Bývalý CEO Uberu, Travis Kalanick

Uber si tedy stále stojí za tím, že svůj autonomní systém vyvinul zcela samostatně a bez vlivu konkurence. K jeho prospěchu se u soudu ve výpovědi vyjádřil přímo Levandowski, který během minulého měsíce ze startupu odešel. Tak nebo tak, pro Waymo, respektive Google bude zase cesta k výhře sporu o něco snadnější.

Technologie jde neustále kupředu

Co přesně se momentálně děje uvnitř startupu Otto moc nevíme, na druhou stranu ovšem Uber minulý měsíc spustil vlastní službu pro řidiče kamionů, kteří mohou pomocí speciální aplikace, podobné té u klasických řidičů, sledovat zásilky z bodu A do B a za předem danou cenu danou zakázku přijmout a tím tak vyplnit nevyužitý čas. Spekuluje se, že by součástí této služby mohly být brzy právě samořídící kamiony, které by sice stále měly uvnitř řidiče, ale většinu cesty by zvládly samostatně.