Ultrarychlé nabíjení elektromobilů u Berouna. V Česku se oficiálně spustila první nabíjecí stanice Ionity
Čeští majitelé elektromobilů si nově mohou dopřát nabíjení svých elektromobilů za extrémně krátkou dobu. Luxus v podobě výkonu až 350 kW za paušální poplatek 205 korun je jim oficiálně k dispozici u první nabíjecí stanice Ionity v České republice, která vyrostla u čerpací stanice OMV Beroun-jih.
Maximální dobíjecí výkon u elektromobilů je dnes přibližně 150 kW. V praxi to znamená, že majitel takového elektromobilu stráví u dobíjecího stojanu přibližně 20 až 25 minut, aby si akumulátor svého vozu dobil z téměř nulové hladiny energie na zhruba 85 % jeho kapacity. Takto načerpaná energie vystačí v průměru na 300 kilometrů dlouhou jízdu, než je potřeba opět zajet k některé z dobíjecích stanic.
Výrobci elektromobilů se dnes snaží zapracovat nejen na tom, aby bylo nutné zajíždět k nabíjecímu stojanu co nejméně, ale také na tom, aby u něj bylo nutné trávit podstatně kratší dobu. Navyšování maximálního výkonu, kterým je možné elektromobily nabíjet, ale zatím stoupá jen pozvolna. Oproti tomu nabíjecí stanice již dnes nabízí možnost nabíjet výkonem až 350 kW.
Mezi ně patří i právě síť nabíjecích stanic Ionity, za kterou stojí automobilky BMW, Volkswagen, Ford a Daimler. Nově se o rychlosti těchto dobíjecích stanic mohou řidiči přesvědčit i v České republice, kde ji otevřela čerpací stanice OMV. Jedná se o osvědčenou spolupráci, které již funguje v Rakousku, Maďarsku a Slovinsku, kde stojí již 17 stanic Ionity v rámci čerpacích stanic OMV.
„Otevřením první stanice Ionity v České republice u OMV pokračujeme v inovacích a posouváme dále naši filozofii We Care More. Na našich čerpacích stanicích nabízíme lidem na cestách vždy nejvyšší možný komfort, kvalitu paliv i všech souvisejících služeb. To v dnešní době zahrnuje také rychlodobíjecí stanice pro elektromobily,“ říká Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.
Další Ionity vyroste na D1
První česká nabíjecí stanice Ionity vyrostla u čerpací stanice OMV Beroun-jih. Zkušební provoz dvou stojanů byl spuštěn již dříve, ale nyní se celá stanice rozběhla oficiálně, avšak v provozu zatím mají být stále jen dva stojany ze čtyř vybudovaných, jejichž zprovoznění se připravuje v dalších týdnech. Beroun je první lokalitou z minimálně tří připravovaných. Další stanice se začnou budovat na D1 mezi Prahou a Brnem.
Za jedno připojení zaplatí uživatel dobíjecí stanice Ionity paušální částku 205 korun bez ohledu na dobu dobíjení či typ automobilu. Pro platbu lze využít kartu RFID vydávanou jakýmkoliv poskytovatelem služeb Ionity. Platba probíhá bezkontaktně a částka je odečítána přímo z kreditu nahraného na kartě. Nabíjení však lze provádět i bez RFID karty, a to pomocí aplikace nebo na webu Ionity skrze běžnou platební kartu.
MEWS shání posily na následujících pozicích
Více na CzechCrunch Jobs„Vstup do České republiky, která leží z pohledu dopravního vytížení přímo v srdci Evropy, je pro nás dalším milníkem. OMV vnímáme jako stabilního a osvědčeného partnera, s nímž budeme i nadále úzce spolupracovat,“ říká Michael Hajesch, generální ředitel společnosti Ionity.
Oproti nejrozšířenější síti nabíjecích stanic na území naší republiky nabízí Ionity až sedminásobný výkon. Nutno podotknout, že výkon 350 kW je prozatím značně předimenzovaný, nicméně elektromobily příští generace by již takto vysokým výkonem mělo být možné nabíjet. A tak se pomalu blíží doba, kdy nabíjení elekromobilu zabere podobně dlouhou dobu jako tankování paliva do vozu s konvenční pohonnou jednotkou.