Umělá inteligence pomůže s e-maily. Český Ecomail má nové funkce poháněné technologií od OpenAI

Na vlnu generativní umělé inteligence naskakuje stále více služeb. Nové prvky Ecomailu mají pomoct marketérům a e-shopům třeba s tvorbou newsletterů.

Jiří BlatnýJiří Blatný

jan-tlapak-ceo-a-co-founder-vlevo-jakub-stupka-coo-a-co-founder-vpravo-min

Foto: Ecomail.cz

Spoluzakladatelé Ecomail.cz Jan Tlapák a Jakub Stupka

0Zobrazit komentáře

Strojové učení v oblasti e-commerce není ničím novým. Už dlouho má uplatnění ve zlepšování obchodních procesů, zákaznickém servisu nebo automatizaci. Česká platforma na odesílání e-mailů Ecomail nově do svého nástroje zapojila umělou inteligenci od OpenAI a je tak další z řady služeb, které generativní umělou inteligencí doplňují své produkty. Nová funkce má zjednodušit tvorbu newsletterů a uvolnit ruce marketérům a majitelům e-shopů. Texty přeformuluje, zkrátí nebo prodlouží.

„Uživatel nyní může vlastní text z blogu nebo stránky zkopírovat do nástroje a AI mu text upraví do vhodné podoby, aby mohl newsletter rovnou odeslat,“ popisuje výhody Jakub Stupka, provozní ředitel a spoluzakladatel Ecomailu, který založil před devíti lety s Janem Tlapákem.

Vytváření e-mailů má podle něj být jednodušší, bez překlikávání mezi jednotlivými nástroji. S generativní AI dnes pracuje stále více služeb, namátkou grafický nástroj Canva, fotografický editor Photoshop nebo slovenská služba pro tvorbu životopisů a motivačních dopisů Kickresume.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Protože Ecomail v prvcích strojového učení vidí potenciál, uživatelé aplikace se mají brzy dočkat i možnosti ve službě generovat nejen celý text v šabloně na základě zadání klienta, ale i obrazový doprovod newsletterů. „Budoucností je například personalizace textu na základě vybraného tónu, který se pak bude aplikovat do každého nově vytvořeného e-mailu,“ dodává Stupka.

Pražský Ecomail loni rozeslal o polovinu e-mailů více než rok předtím. Jeho obrat se minulý rok zvýšil téměř o polovinu na 84 milionů korun. Službu historicky využívali hlavně klienti z Česka a Slovenska, postupně se jí ale daří oslovovat i anglicky mluvící uživatele, například díky integraci na globální e-shopové platformy jako Shopify. Nejvíce zahraničních klientů má v Americe, Japonsku a Brazílii.

Poláky štval špatný dabing, tak díky AI tvoří realistické hlasy. Podpořilo je i české Credo Ventures

Oficiálně londýnský startup ElevenLabs hlásí investici ve stovkách milionů korun. Přidal se i český fond Credo Ventures a další hvězdná jména.

Peter BrejčákPeter Brejčák

ondrej-bartos-regular-23

Foto: Nguyen Lavin/CzechCrunch

Ondřej Bartoš, partner fondu Credo Ventures

0Zobrazit komentáře

Mati Staniszewski a Piotr Dabkowski vyrostli v Polsku a často je při sledování amerických filmů frustrovala úroveň tamního dabingu. Později se ve svých profesních kariérách zaměřili na oblast vývoje produktů využívajících strojové učení – což dělali pro Google a společnost Palantir se zaměřením na analýzu takzvaných big data. A loni se rozhodli své zkušenosti využít ve vlastním startupu, s nímž vytvářejí hlasy k nerozeznání od lidských.

ElevenLabs s oficiálním sídlem v Londýně právě takové nahrávky vytváří pomocí umělé inteligence. Betaverzi svého produktu firma spustila teprve letos v lednu, kdy zároveň získala svou první investici. Takzvané pre-seed kolo ve výši dvou milionů dolarů (44 milionů korun) vedl český fond Credo Ventures s přispěním několika dalších. Od té doby se na platformě startupu zaregistroval milion uživatelů, kteří vytvořili zvukové nahrávky v celkové délce deset let.

Nyní startup oznámil uzavření kola série A ve výši 19 milionů dolarů, tedy 413 milionů korun. Opět investovalo i Credo Ventures, kolo ale společně vedl prestižní fond Andreessen Horowitz (a16z), bývalý ředitel GitHubu Nat Friedman a Daniel Gross, jenž v začátcích podpořil firmy jako Uber, Coinbase nebo Figma. K nim se přidali andělští investoři včetně spoluzakladatele Instagramu Mika Kriegera, spoluzakladatele brýlí pro virtuální realitu Oculus Brendana Iribeho a dalších.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Ještě v březnu přitom portál Business Insider s odvoláním na své zdroje informoval, že se má po této investici valuace ElevenLabs pohybovat kolem hranice 100 milionů dolarů, tedy asi 2,2 miliardy korun. „Jsme stále blíže k realizaci svého dlouhodobého cíle, kterým je univerzální zpřístupnění veškerého obsahu v jakémkoli jazyce a jakýmkoli hlasem,“ komentuje Staniszewski.

„Přestože technologie převodu textu do řeči existuje již desítky let, nedokázala plně využít svůj potenciál – většina syntetických hlasů postrádá poutavou intonaci a výslovnost a nenabízí pocit osobitosti. A přestože jsou k dispozici prémiové hlasové služby, zdlouhavé výrobní procesy a vysoké náklady způsobují, že tato technologie je pro většinu případů použití v reálném čase a interaktivních aplikacích nedostupná,“ popisuje fond Andreessen Horowitz s tím, že právě ElevenLabs tyto pokročilé technologie zpřístupňuje i běžným uživatelům.