Unikátní grafiku na pomoc Ukrajině vydražil majitel známé komunikační agentury. Peníze získá armáda

Sokol přinášející Ukrajině nejen peníze, ale také naději. Obraz s tímto motivem se v aukci pořádané CzechCrunchem vydražil za 24 tisíc korun.

hp-2Event

Foto: Lavin Nguyen/CzechCrunch

Michal Škapa s grafikou pro Ukrajinu, která se bude dražit

Za 24 tisíc korun se dá koupit nový iPhone 13, sada zahradního nábytku Äpplarö z IKEA nebo klimatizace od LG, abyste přežili letošní vedra. Taky ale můžete pomoct Ukrajině ubránit se ruské agresi. A přesně to se s pomocí CzechCrunche rozhodl udělat Patrik Schober, zakladatel komunikační agentury PRAM Consulting.

Schober za 24 tisíc korun vydražil unikátní grafiku od známého streetartisty Michala Škapy. Aukce probíhala na linkedinovém profilu CzechCrunche. Vyvolávací cena obrazu, který Škapa vytiskl ve svém ateliéru s pomocí sítotisku, byla 2 500 korun. Grafika vznikla ve spolupráci se Sokolem, pro který Škapa ještě před invazí připravil sadu 160 výročních obrazů u příležitosti 160. narozenin organizace.

To byl impuls i k nápadu vytvořit se Škapou speciální edici grafiky přímo s ukrajinskými motivy a sloganem Stay strong čili Zůstaňte silní. Vizuálně vychází z původního díla. „Na tomto obrazu je sokol v letu, chtěl jsem symbolizovat, že je nositelem změny. Že přilétá s pomocí,“ říká Škapa k ukrajinské sérii, jejíž list s tiskovým číslem 1 byl předmětem dražby CzechCrunche.

Výtěžek aukce půjde na pomoc ukrajinské armádě prostřednictvím sbírky, již organizuje zdejší velvyslanectví Ukrajiny. Rozhodli jsme se pro tuto formy podpory, protože armáda je v obraně před Ruskem klíčová a stále hlásí nedostatek zbraní.

Pokud jste aukci nestihli, ale grafika se sokolem, který přináší Ukrajině zbraně, se vám líbí, máte pořád šanci si ji koupit – jen už to nebude sběratelský tisk s číslem 1. Posledních několik kusů ze série 160 výtisků je stále k dispozici v sokolském e-shopu.

Patriku Schoberovi gratulujeme a brzy jej přivítáme v redakci, kde mu obraz předáme i s malým překvapením.

Luboš Kreč

Baví mě technologie, byznys, společenské dění, startupy, knížky, auta... prostě novinář. Zformovaly mě Hospodářské noviny, prošel jsem i Forbesem.

Baví mě technologie, byznys, společenské dění, startupy, knížky, auta... prostě novinář. Zformovaly mě Hospodářské noviny, prošel jsem i Forbesem.