Unikátní kavárenský zážitek. V japonském Tokiu vyroste nový Starbucks ve skleníku plném květin a barev
Nedávno americký Starbucks překvapivě představil sendviče s „rostlinným masem“. Nyní, podobně nečekaně, japonský Starbucks odhalil podobu nové pobočky v Tokiu, které rostliny využívá k něčemu jinému než k jídlu. V kontextu všudypřítomné firmy s okamžitě rozeznatelným designem se japonci rozhodli pro jiný, mnohem psychedeličtější přístup.
Starbucks má typicky poměrně konzervativní kavárenský design plný tlumených odstínů hnědé, nepříliš výrazného osvětlení a dřeva, kamene a skla. Přesto po celém světě existuje mnoho poboček hodných navštívit už jen kvůli tomu, jak vypadají.
Dají se tak mezi nimi najít prostory, které skvěle integrují samotný proces vzniku kávy nebo tradici její konzumace, zajímavě kontrastují se svým okolím či se naopak inspirují širším prostředím, kde se nacházejí.
Nedávno jsme například psali o nové pobočce v Chicagu, která se stala největší na světě a je těžké ji označit jinak než jako architektonický skvost. Za pozornost stojí i první Starbucks Reserve v Česku, kde by si na své měli díky prémiovému sortimentu a alternativním způsobům přípravy přijít i nároční konzumenti kávy.
Nová pobočka v Tokiu, jejíž otevření se chystá na 14. března, nabídne něco úplně jiného než klasicky sofistikovanou paletu barev nebo důraz na kávové rituály. Její hlavní atrakcí budou také barvy, nic konzervativního na nich ale nebude.