Úspěch v Kostce. Česká firma vyměnila výrobu regálů za koloběžky a vyjela vstříc milionovým obratům

Jesenická společnost potvrzuje, že koloběžky jsou fenomén současnosti.

kostka-kolobezky1

Foto: Koloběžky Kostka

Společnost Kostka má ve své nabídce i koloběžku určenou na „mushing“

0Zobrazit komentáře

Koloběžky v posledních letech zažívají obrovský boom. Řádí se na nich ve skateparcích, řeší se s nimi městská mikromobilita a stále častěji vyvážejí své majitele i na výlety do přírody. Na vlně trendu se veze i jesenická společnost Kostka, která ještě před několika roky vyráběla hlavně regálové systémy. Dnes však díky výrobě koloběžek hlásí obraty přesahující sto milionů korun.

Koloběžky jsou evropským fenoménem, který před sedmi lety zaťukal i na dveře Kostkových. Marek Kostka chtěl tehdy dopřát koloběžku svému synovi. A protože měl firmu na tvorbu strojírenských výrobků a regálových systémů, rozhodl se ji vyrobit sám. Jeho výtvor měl úspěch a dovedl Marka Kostku k nápadu zařadit koloběžky do repertoáru firmy.

Od té doby se společnosti dařilo kontinuálně navyšovat jejich výrobu i obraty z nich, takže dnes představují koloběžky hlavní předmět jejího podnikání. Firma vsadila na vlastní výrobu i vývoj, zatímco většina českých konkurentů se spoléhá především na montáž dílů vyrobených v Asii.

kostka-kolobezky2

Foto: Koloběžky Kostka

Obliba koloběžek roste a s ní i obraty jejich českého výrobce

„Vše, co vyděláme, investujeme zpátky. Dnes si umíme vyrobit nejen rámy a vidlice, ale i celou řadu složitých součástek. V posledních letech jsme začali vyrábět například náboje, představce a další komponenty i doplňky,“ komentuje dovednosti své společnosti Marek Kostka.

I to byl důvod, proč se výpadky v dodavatelském řetězci, které trápí například i českého výrobce prémiových karbonových kol Festka, Kostky dotkly jen minimálně. „Pandemie nám samozřejmě způsobila mnoho problémů spojených zejména s celkovou nejistotou, na druhou stranu lidé začali více sportovat. A to nám přineslo nové zákazníky,“ říká Petr Neugebauer, obchodní ředitel firmy.

V době pandemie skutečně lidé začali hojně nasedat na kola a vykupovat kamenné i internetové obchody s nimi, což platilo pro elektrokola, klasická kola i koloběžky. Ty jsou navíc díky jednoduchosti své konstrukce dostupnější než právě kola a mohou být vhodnější alternativou pro děti či seniory.

„Ukázalo se, a potvrdily nám to i vědecké studie, že koloběžka má proti cyklistice či oblíbenému běhu obrovské množství výhod třeba v tom, že tolik nezatěžuje klouby a napravuje záda. Je proto populární i u starších generací,“ dodává Neugebauer.

kolobezky-kostka

Foto: Koloběžky Kostka

Společnost odpovídá na velký zájem o koloběžky i zcela specifickými modely

Společnost Kostka také reagovala na zvyšující se poptávku novými modely se specifickým zaměřením. Do nabídky se dostala skládací koloběžka určená pro městskou mobilitu, speciální model určený pro mushing, tedy jízdu se psem, a elektrokoloběžky koncipované na městské podmínky i na delší výlety do přírody.

„V našem případě však nejde o čistě elektrické in-line koloběžky, které znají obyvatelé větších měst. Jdeme cestou kombinace pohybu a elektrické přípomoci,“ upřesňuje Marek Kostka s tím, že tyto koloběžky jsou vybaveny unikátní technologií ovládání motoru pomocí Bluetooth.

Loňské obraty společnosti se tak díky zvýšenému zájmu a nabídce nových modelů navýšily na téměř 140 milionů korun. Společnost má nyní v plánu se více zaměřit na města a dopravu na krátké a střední vzdálenosti, které chce řešit pomocí unikátního dopravního prostředku s elektrickým pohonem. V plánu je také řešení na přepravu zboží a osob.

Načítám formulář...