Úspěšná akce se vším všudy. Jan Močáry získal 5 milionů korun pro platformu Eventmat na plánování eventů

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

jan_eventmat

Foto: Eventmat

Jan Močáry, zakladatel Eventmatu

V dnešní uspěchané době, kdy nestíháme nic zdlouhavě řešit a obvolávat, je pořádání společenských událostí organizačně často noční můrou. Existuje mnoho nástrojů, které se akcím z různých pohledů věnují, ale na jednom místě se kolem nich rozhodl propojovat vše důležité český startup Eventmat. Ten spojuje promotéry, influencery, majitele lokací, pořadatele akcí i návštěvníky, a to od začátku do konce, tedy od nápadu a investice až po samotnou událost a ticketing.

„Eventmat je startup, který vyvíjí a poskytuje unikátní platformu, zjednodušující pořádání, propagaci a ticketing eventů. Spojujeme organizátory se zákazníky pomocí influencerů a médií, včetně televize, čímž přidáváme eventu přidanou hodnotu v rámci brand marketingu, což zvyšuje příjmy organizátorů o marketingové plnění,“ vysvětluje Jan Močáry, zakladatel platformy Eventmat.

Nápad dostal ve Spojených státech, konkrétně v Kalifornii, kde se během let postupně vypracoval na promotéra nejlepších klubů v oblasti Orange County. Pracoval i pro kluby zařazené mezi stovku nejlepších v celých Spojených státech a zajišťoval afterparty pro módní akce s hollywoodskými hvězdami, čímž získal mnoho znalostí v oblasti komunitního marketingu.

jan-mocary

Foto: Eventmat

Zakladatel a šéf startupu Eventmat Jan Močáry

„Po návratu do Česka jsem se zaměřil na oblasti prodeje eventů koncovým zákazníkům, produkce a samozřejmě využití komunitního marketingu a influencerů. A proto vznikla platforma Eventmat,“ říká Močáry. Jeho startup si dal za cíl usnadňovat organizátorům pořádání akcí, jako jsou narozeninové či firemní večírky, festivaly, divadelní představení, sportovní události, výstavy nebo třeba charitativní akce. Obecně si Močáry od aplikace slibuje pozvednutí společenského života v Česku.

Síť mezinárodních influencerů a promotérů

Eventmat má dle svého jednatřicetiletého zakladatele odlišovat jeho provedení. Močáry se totiž nesnaží tvořit další online sociální síť, ale funkční nástroj umožňující socializaci v reálném světě s reálnými přáteli. Staví přitom na skutečných potřebách zákazníků, které si sám za roky praxe ověřil, a také na již vyzkoušených postupech zakladatelů s více než desetiletou praxí na mezinárodním trhu, kde Močáry a jeho tým rovněž působil.

„Odlišnost Eventmatu tedy není až tak v technologiích jako v procesech, prodeji a síti mezinárodních obchodních partnerů, influencerů a promotérů. Návštěvníkům umožníme sdílet na akcích své zážitky osobně s přáteli, nejen skrz mobilní zařízení. S našimi partnery umíme zajistit téměř kohokoliv a cokoliv na světě v rámci eventů,“ říká Močáry s tím, že ač špičkové, jsou technologie jen prostředkem, jak efektivně propojit všechny strany, které pro úspěšné pořádání akce potřebujete.

První z nástrojů Eventmatu má být na webu spuštěn v lednu a zájem už projevili čeští i mezinárodní promotéři, festivaly, kluby a také divadla či pořadatelé koncertů. Hlavním důvodem navazování spolupráce je přitom potenciál zvýšení návštěvnosti díky specifickému systému marketingu, který si Močáry přivezl ze Spojených států. Ten má umožnit nejen efektivnější organizaci a získávání návštěvníků pro jednotlivé události, ale také dlouhodobé budování komunity propojené se značkou.

eventmatw

Západní marketingový model je založen zejména na osobnostech promotérů. Ti mají přístup ke guestlistům a mohou zajišťovat rezervace a VIP stoly, za což mají odměny. Spolupráce s nimi má mnoho výhod, a proto často mají vysoký společenský status. Jsou obvykle dobrými obchodníky v jiných odvětvích a promoting mají kromě slušných výdělků hlavně jako efektivní networking.

kosik-cz-bezobal-drogerie2

Přečtěte si takéOnline supermarket Košík.cz rozšiřuje bezobalové nakupování. Do sáčku odsype i prací prášek nebo sůl do myčkyOnline supermarket Košík.cz rozšiřuje bezobalové nakupování. Do sáčku odsype i prací prášek nebo sůl do myčky

Myšlenka Eventmatu zaujala také Michala Kovaříka, tvůrce globálně úspěšné a vysoko hodnocené hry Factorio. Ten již startup podpořil svou pětimilionovou investicí letos v únoru a pomohl přivést Eventmat ke spuštění ostré verze. Nyní, kdy je platforma před spuštěním, se finalizuje další kolo investic.

Eventmat bude příští rok partnerem desítek akcí, proto spolupracuje například s Epic Production, mezinárodní produkční společností s pobočkami na Ibize, Miami a Dubaji, která působí ve 22 státech. Toto partnerství zároveň dává najevo, že Eventmat má mezinárodní ambice.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina