Úspěšný rok Zásilkovny pod křídly Jiřího Šmejce a CVC. Rostla o šestinu a utržila 8,5 miliardy

Vyjmeme výdejní místa a Z-Boxy z lokalit s nízkou poptávkou a přesuneme je do oblastí, kde je poptávka vysoká, říká ředitel Erich Čomor.

Peter BrejčákPeter Brejčák

zas

Foto: Zásilkovna

Výdejní box Zásilkovny

0Zobrazit komentáře

Logistická skupina Packeta, pod kterou patří Zásilkovna, v uplynulém roce pokračovala v růstu svého byznysu. Své tržby podle vyjádření navýšila z předloňských 7,25 miliardy na 8,46 miliardy korun. O 24 procent, na 130 milionů, rostl také počet doručených zásilek. Pro letošek si stanovila dva hlavní cíle – otevření výdejních Z-Boxů třetím stranám a konsolidaci sítě výdejních míst.

Zakladatelka Packety Simona Kijinková oznámila její prodej koncem roku 2023, kdy původní skupinu akcionářů včetně e-shopu Notino vystřídalo konsorcium CVC Capital Partners a Emma Capital miliardáře Jiřího Šmejce. Zanedlouho došlo i k obměně managementu a do čela firmy se posadil Erich Čomor, bývalý šéf Air Bank a německého Rohlíku. „Zásilkovna je trochu unavená, jdu ji nakopnout,“ říkal v rozhovoru o pár měsíců později.

Pod novým vedením Packeta loni mimo jiné výrazně investovala do rozšíření sítě výdejních Z-Boxů, v Česku o zhruba 1800, zároveň je i modernizovala. Ke konci loňského roku tak síť Packety zahrnovala téměř 19 tisíc výdejních míst a boxů v Česku, na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku.

„Loňský rok byl pro nás významným milníkem. Dosáhli jsme výrazného růstu Z-Boxů, spustili jsme pokročilou verzi klientsky přívětivého voicebota, který zvládne vyřešit většinu standardních požadavků našich zákazníků. Obchodní tým získal řadu nových partnerů. V rámci provozu jsme zvýšili efektivitu zpracování zásilek, otevřeli nové depo v Ostravě a mnoho dalšího,“ shrnuje Čomor loňský rok.

Podle Čomora letos Packetu čekají dvě hlavní výzvy, které se týkají její sítě – prvním je otevření Z-Boxů partnerům třetích stran. Firma očekává, že tento krok síť zpřístupní všem dopravcům a zvýší tak dostupnost boxů většímu počtu klientů. Zároveň ale Zásilkovna chystá konsolidaci sítě včetně uzavírání některých výdejních míst i boxů, které nejsou dlouhodobě dostatečně využívané.

„Konsolidace naší sítě je dalším logickým krokem, kdy vyjmeme výdejní místa a Z-Boxy z lokalit s nízkou poptávkou a přesuneme je do oblastí, kde je poptávka po našich službách vysoká,“ dodává Čomor. „Zároveň budeme dále rozšiřovat naši síť ve velkých městech a oblastech, kde je poptávka klientů vyšší než dosavadní kapacita naší sítě,“ uzavírá.

CzechCrunch Jobs