Už mi ujela? Praha v aplikacích PID Lítačka, IDOS či Google Mapy konečně ukáže aktuální polohu tramvají

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

tramvaj-praha2

Foto: DPP

Pražská tramvaj

0Zobrazit komentáře

Stojíte na zastávce, čekáte na tramvaj, která sice měla jet podle jízdního řádu před minutou, ale jelikož se může někde zaseknout, tak řešíte, zda už skutečně jela, nebo teprve přijede a máte na ni čekat. V červnu jsme psali, že něco takového zatím není v Praze možné, ale to už neplatí. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) splnil, co slíbil, a cestující konečně mohou jednoduše zjistit aktuální polohu tramvají.

„Horká novinka a dlouholetý dluh v poskytování informací o provozu. Polohy tramvají DPP ode dneška předává také do centrálního dispečinku PID. Odtud je distribuujeme do všech možných vám již známých aplikací,“ uvedl na Twitteru oficiální profil Pražské integrované dopravy.

Aktuální informace o tom, kde se vybraná tramvaj aktuálně nachází – a tedy především, zda vám už neujela –, jsou nově k dispozici v aplikaci PID Lítačka, v aplikaci a na webu IDOS a také v Google Mapách či v aplikaci Jízdní řády od Seznamu. Polohu všech aktuálně jedoucích tramvají najdete také na mapě spojů na mapa.pid.cz.

V plánu DPP bylo, že osadí všech svých 838 tramvají přijímači pro přenos signálu navigačního systému, přičemž všechny vozy nyní začaly v testovacím provozu svou polohu zaznamenávat a předávat. Praha se tak připojuje k Brně či Ostravě, kde je možnost sledovat polohu tramvají již dlouho dostupná.

„Tramvaje posílají do systému zprávy při vyhlášení zastávky a průjezdu zastávkou s inframajákem (dnes většina). Vyhodnocení dat budeme ještě ladit, zároveň by tramvaje měly být vybaveny novějším systémem GNSS, který bude posílat přesnou polohu, navíc častěji,“ doplnil na Twitteru technické podrobnosti PID.

Tramvaje se tak v hlavním městě připojují k vozům metra i autobusům, u nichž se začala jejich přesná poloha sdílet koncem loňského, respektive začátkem letošního roku. U tramvají byl problém zejména v tom, že provoz řídicích systémů měl na starosti externí dodavatel v podobě firmy Xanthus, který hodlal data poskytnout jen za vysokou úplatu, a tak si raději Praha osadila tramvaje vlastní technologií.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym