V Česku vzniká největší skupina cestovních kanceláří. Karel Komárek prodává CK Fischer do rukou Exim Tours

karel-komarek-kkcg

Foto: KKCG

Miliardář Karel Komárek, majitel skupiny KKCG

0Zobrazit komentáře

I když neustále narůstá počet lidí, kteří jezdí nebo létají na dovolenou na vlastní pěst, pořád je velké procento těch, co si jednoduše vyberou z katalogu zájezdů nebo z internetové nabídky a zabookují si dovolenou od A do Z s cestovní kanceláří. Není proto divu, že je na českém trhu hned několik velkých hráčů jako Invia, Čedok, Exim Tours nebo CK Fischer.

Poslední dvě zmiňované přitom bojují o pozici jedničky na trhu, když jejich tržby shodně přesahují 6 miliard korun ročně, ale nově už to nebudou muset příliš řešit. Německá skupina Rewe, která vlastní právě Exim Tours nebo síť obchodů Billa a Penny, se totiž rozhodla, že odkoupí podíl v české cestovní kanceláři Fischer a potvrdí tak svou dominantní pozici. Po schválení antimonopolním úřadem má vzniknout skupina s obratem přesahujícím 12 miliard korun ročně.

Dosavadním majitelem CK Fischer byl miliardář a zakladatel investiční skupiny KKCG Karel Komárek, který firmu přebíral v roce 2003. Tehdy vysoce ztrátová cestovní kancelář, respektive celá skupina Fischer Group, prošla obrovskými změnami a dnes je z ní znovu ziskový byznys, po němž nyní sáhla jedna z největších travel skupin ve střední Evropě.

ckfischer

Cestovní kancelář Fischer

„Věděli jsme, že ji chceme nejen zachránit, ale i významně rozvinout a udělat z ní jednoho z lídrů na českém trhu. Jsem rád, že se nám to povedlo. Fischer Group jsme za tu dobu rozšířili o další společnosti jako je Nev-Dama, eTravel či Privileq. A skupina Fischer v posledních čtyřech letech neuvěřitelně roste,“ říká k prodeji zakladatel KKCG Karel Komárek.

Dnes už navíc skupina nefunguje pouze v Česku, ale samozřejmě také na Slovensku, kde se rovněž jedná o jednoho z lídrů. Podle Komárka jde o největší podobnou transakci na cestovním trhu za poslední dvě dekády, byť ani jedna ze stran nechce komentovat výslednou výši akvizice.

karel-komarek-kkcg

Přečtěte si takéAricoma je pětitisícovka v Andách a nově i největší IT skupina v Česku. Patří Komárkovi a generuje 7 miliard korunAricoma je pětitisícovka v Andách a nově i největší IT skupina v Česku. Patří Komárkovi a generuje 7 miliard korun

„Přestože společnost Fischer Group byla nedílnou součástí skupiny šestnáct let, nastal čas na její zhodnocení, my jsme již nebyli schopni firmu dál posunout. Věříme, že Fischer Group a Exim Holding spolu vytvoří platformu, která bude dále zlepšovat nabídku zájezdů ve prospěch českých a slovenských klientů,“ dodává Komárek.

Naopak Exim Tours spadá pod Exim Holding, který na slovenském trhu operuje pod stejnou značkou, v Maďarsku pak jako Kartago Tours. Zpráva přichází relativně krátce poté, co se v Česku podařilo překonat rekord v počtu vycestování. V loňském roce totiž Češi realizovali přes 5 milionů soukromých cest, z nichž necelou polovinu tvořily právě cestovní kanceláře.

karel-komarek-kkcg2

Foto: KKCG

Miliardář Karel Komárek

Celá Fischer Group tak v loňském roce poslala na dovolenou 420 tisíc lidí při tržbách 6,2 miliardy korun a zisku ve výši 88 milionů. Exim Tours oproti tomu dosáhla sice podobného obratu, ale v zisku překročila 288 milionů. Na třetí příčku tuzemských cestovních kanceláří se řadí Čedok, který v loňském roce prodal zájezdy za 2,5 miliardy korun.

„Věřím, že změna majitele přinese do našeho podnikání nové impulsy. Být součástí jedné z největších evropských skupin zaměřených na cestovní ruch dává Fischer Group obrovské možnosti. Chceme nadále zlepšovat naše služby ve všech současných destinacích a zároveň expandovat na nové trhy. Velký potenciál vidíme například u lyžařských zájezdů, kde máme unikátní expertízu a dobře zmapovaný trh,“ doplňuje k akvizici výkonný ředitel Fischer Group Jiří Jelínek, který ji vede od roku 2004.

Fúzí by se dvojice firem mohla ještě více zaměřit i na segment movitějších zákazníků, kteří pravidelně volí exotické lokace, a to často v řádech stovek tisíc korun na osobu. Exim Tours se tak ve velkém začalo soustředit mimo jiné na Karibik, ale i exotičtější lokace jako Maledivy nebo Francouzskou Polynésii. „Rozvíjet určitě budeme i segment exotické dovolené. Nadále se budeme soustředit na rozvoj technologií a online prodeje, který je mezi našimi zákazníky čím dál oblíbenější,“ potvrzuje Jelínek z Fischer Group.