V Londýně nejprve stavěl domy. Teď tam Lukáš Polach staví startup, který stavbařům ušetří čas i peníze

Peter BrejčákPeter Brejčák

lukas-polach-2

Foto: Buildiro

Lukáš Polach, zakladatel startupu Buildiro

0Zobrazit komentáře

Lukáš Polach si v Anglii založil vlastní stavební firmu a čtyři roky s ní strávil na londýnských stavbách. Přímo z praxe tak ví, že nákup stavebních materiálů bývá zdlouhavý a neefektivní. To se rozhodl změnit se svým novým startupem, pomocí kterého digitalizuje proces nákupů materiálů a chce tak přinést do světa stavebnictví moderní technologie. Pomůže mu v tom také první několikamilionová investice.

Častokrát jsem se setkal s tím, že jsme přijeli do stavebnin, nesehnali jsme ani polovinu nákupního seznamu a museli se vydat jinam. Když takhle navštívíte tři obchody, tak přijdete o čtvrtinu dne i peněz,“ popisuje Polach základní motivaci založit novou firmu.

Buildiro stojí za vývojem aplikace, která agreguje offline i online prodejny stavebnin a následně díky náhledům do skladů dokáže v reálném čase přesně zjistit, který z obchodů disponuje potřebnými materiály. Řemeslníci tak nemusí obíhat několik různých obchodů, hledat zboží naslepo a trávit hodiny na cestách. Na základě nákupního seznamu aplikace sama vyhodnotí pobočky, které mají požadované zboží skladem, a uživateli navrhne, kde nejblíže všechno potřebné pořídí.

lukas-polach-min

Foto: Buildiro

Lukáš Polach, zakladatel startupu Buildiro

„Momentálně testujeme i možnost rozvozu. Nezřídka se stává, že parta přijede na stavbu a chybí jim třeba tmel. Nasednout do auta a vyrazit do obchodu bylo donedávna jedinou možností. To je v dnešním provozu, hlavně v Londýně, kde jsme aplikaci nasadili, minimálně hodina ztráty času. Buildiro nabízí řešení a do budoucna budeme schopni do 90 minut materiál doručit,“ přibližuje Polach s tím, že aktuálně služba funguje jen v aplikaci a webové rozhraní je ve fázi příprav.

Tím chce zaujmout také dodavatele materiálů, většina malých hobby obchodů a stavebnin totiž podle Polacha nemá vlastní web a díky Buildiru tak mohou vstoupit do online světa bez nutnosti budování vlastního e-shopu. Dostat se tak mohou k novým zákazníkům. „Jedním z vytyčených cílů je být nepostradatelným partnerem řemeslníků i obchodníků a oběma stranám ulehčit život,“ popisuje.

Aktuálně má Buildiro necelých pět set uživatelů aplikace, které získalo bez jakýchkoliv marketingových nebo propagačních aktivit. Zároveň se už do prodeje zapojilo pět největších britských řetězců s potřebami pro řemeslníky a deset menších individuálních obchodníků. Větší nárůst Polach očekává po implementaci platební brány do aplikace, čímž si otevře další cestu k většímu počtu dodavatelů.

buildiro

Foto: Buildiro

Aplikace Buildiro

Na této cestě mu nově budou pomáhat také investoři. Do Buldiera vstoupil letos otevřený miliardový venture kapitálový fond Nation 1, který se nedávno zviditelnil také investicí do menstruačních kalhotek Snuggs nebo startupu VRgineers.

„Do Buildiro jsme se v Nation 1 rozhodli investovat, protože v produkt věříme a vidíme, že na trhu chybí. Služba může přinést do tohoto odvětví urychlení a potřebné ulehčení. Já osobně věřím v Lukáše, je do projektu zapálený a má profesní background, který mu umožní Buildiro úspěšně zavést na trh,“ říká Petra Končelíková, MD of acceleration v Nation 1.

vr-education1

Přečtěte si takéKonec nudných školení. Češi chtějí změnit, jak se vzděláváme, a lektory posílají do virtuální realityKonec nudných školení. Češi chtějí změnit, jak se vzděláváme, a lektory posílají do virtuální reality

Buildero, jehož téměř celý tým sedí v Česku, od fondu získalo v rámci preseed investice dva miliony korun výměnou za desetiprocentní podíl. „Investice pomůže nejen s rozšířením vývojářského týmu, ale i s nastartováním marketingové kampaně, která má za úkol zvýšit povědomí o Buildiro. Aplikace, webové rozhraní a možnost dovozu materiálu vytváří komplexní produkt, který poskytne obchodníkům a řemeslníkům nenahraditelného partnera a zjednoduší jim každodenní rutinu,“ dodává Polach s tím, že do České republiky by chtěl Buildiro rozšířit výhledově v horizontu dvou let.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina