V Mall Group propustili další stovku lidí. Obrat má meziročně poloviční, ztráta zůstává podobná

V Polsku i se svým mezinárodním tržištěm Allegro během prvního kvartálu rostlo, značky Mall a CZC nadále krvácí.

Peter BrejčákPeter Brejčák

allegro_cc_1920_1080_2

Foto: Allegro

Zásilky od společnosti Allegro

0Zobrazit komentáře

Polské Allegro, které u nás kromě vlastního tržiště provozuje i značky Mall a CZC, ukázalo své hospodářské výsledky za první kvartál letošního roku. Podle nich konsolidovaně společnost prodala meziročně o osm procent víc zboží (GMV), roste také zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) o 6,1 procenta. Společnost na všech trzích dohromady navýšila i počet aktivních zákazníků, kteří meziročně v průměru utratili o 3,7 procenta víc peněz. Bližší pohled na jednotlivé části byznysu pak ukazuje, že trápení firmy se značkami Mall a CZC pokračuje.

„Na Allegru nakupuje 21 milionů aktivních zákazníků, z nichž šest milionů sídlí mimo Polsko. Je to velký úspěch a skvělý startovní bod pro můj začátek v roli CEO,“ komentoval nastupující generální ředitel Allegra Marcin Kuśmierz, který na této pozici střídá odcházejícího Roye Perticucciho. Dle svých slov má v prioritách do budoucna jasno: „Chci zvýšit provozní efektivitu, vyvíjet nové produkty a udělat z Allegra preferovanou destinaci pro nakupující i prodejce v celém regionu.“

Tržby tzv. Mall segmentu, do nějž Allegro zařazuje e-shopy Mallu v pěti zemích a CZC, během prvních tří měsíců roku dosáhl v přepočtu 1,3 miliardy korun, ve srovnání se stejným obdobím loňského roku je to o 46 procent méně. Ztráta vyjádřená ve formě EBITDA v prvním kvartálu dosáhla 340 milionů, meziročně o devět procent méně.

panarese-mvp-y

Přečtěte si takéCZC jsme nezabili, říká šéf Mall Group. Plní mission impossibleCZC jsme nezabili, říká šéf Mall Group. Plní mission impossible: dostat ztrátové e-shopy do zisku

Allegro se snaží dlouhodobě ztrátové byznysy překlopit do černých čísel, kvůli čemuž ke konci loňského září jako samostatný e-shop vypnulo CZC, stejný osud letos v březnu potkal i Mall.cz. Obě značky nyní fungují jako prodejci na tržišti Allegra. Loni zároveň firma dvakrát propouštěla, další vlna přišla začátkem letošního dubna, podle informací z oficiální prezentace šlo o stovku lidí.

„Transformace skupiny Mall probíhá podle plánu. Zastaralé platformy v Česku a na Slovensku byly vyřazeny z provozu a veškerý jejich provoz byl přesměrován na tržiště Allegro. Skupina také sjednotila svou organizaci a procesy napříč zeměmi, aby využila jednotnou technologickou platformu ke zlepšení efektivity podnikání. Allegro očekává, že Mall se bude pozitivně podílet na finančních výsledcích skupiny již v roce 2026,“ uvedla společnost v tiskové zprávě.

Naopak tržiště Allegra v Česku, na Slovensku a v Maďarsku nadále roste, na těchto trzích registruje již 3,7 milionu zákazníků, růst má i jejich frekvence nákupů. Objem prodaného zboží (GMV) v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl o 82 procent na 2,87 miliardy korun, ztráta (EBITDA) však dosáhla 368 milionů. Na domácím poli Allegro pokračuje v růstu – objem prodaného zboží v Polsku vzrostl o necelých devět procent na 88 miliard korun, růst zisku (EBITDA) zaostala za očekáváním a dosáhl 6,1 procenta.