V Německu Kaufland na internetu spálil spoustu peněz. V Česku teď začíná poprvé prodávat online přes Košík.cz

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

kosik-kaufland-min

Foto: Košík.cz

Šéf Košík.cz Tomáš Jeřábek se šéfem Kauflandu Stefanem Hoppem

0Zobrazit komentáře

Prodávat potraviny na internetu je těžké. Před pár lety se o tom přesvědčil také Kaufland, jedna z největších supermarketových sítí v regionu, která chtěla začít prodávat potraviny online. Spálila ale přitom mnoho peněz, nakonec projekt zabalila a teď to zkouší znovu, avšak jinak. Na internet jde v Česku, a to díky unikátní spolupráci s online supermarketem Košík.cz.

Potvrzuje se tak skutečnost, že prodávat potraviny online sice na první pohled nemusí vypadat tak složitě, obzvlášť když jste obří firma, která má v osmi zemích přes 1 200 obchodů (v Česku přes 130, v domácím Německu přes 650) a mnohamiliardové tržby. Jenže online prodej je úplně jiná disciplína, musíte mít perfektně vyladěnou logistiku včetně vlastního skladu, který pro online funguje jinak než klasické distribuční centrum.

Právě to se velkým kamenným hráčům staví velmi složitě. Proto v Česku nejrychleji rostou a nejlépe fungují zejména Rohlik.cz a Košík.cz, kteří za sebou nemají „kamennou minulost“ a od začátku dávají veškerou pozornost do prodeje na internetu. A v Kauflandu si teď vyhodnotili, že právě spolupráce s takovým partnerem bude dávat větší smysl.

kosik-kaufland2-min

Foto: Košík.cz

Online supermarket Košík.cz prodává potraviny privátních značek Kaufland

„V Berlíně jsme testovali vlastní online obchod, převzali jsme tam celý dodavatelský řetězec, vše dělali naši zaměstnanci, ale nakonec jsme to zastavili. Jednoduše se nám to nevyplatilo, náklady celého projektu byly skutečně vysoké,“ přiznává šéf Kauflandu Stefan Hoppe, který dodává, že v Česku jsou navíc lidé na online nákupy potravin mnohem více naučení než Němci. Proto se na internet firma vrací v Česku, kde jinak zaměstnává 23 tisíc lidí.

„Bylo to pro nás zásadní rozhodnutí, obzvlášť po takovém neúspěchu. Je to pro nás restart, jen v jiné konstelaci, kdy sami nepřebíráme distribuci, ale spolupracujeme se silným akceptovaným partnerem,“ doplňuje Hoppe ke zcela unikátní spolupráci, která dosud v rámci celého Kauflandu ani mateřské skupiny Schwarz nikde nefunguje.

Vedle České republiky a domácího Německa dnes Kaufland působí také v Polsku, Rumunsku, na Slovensku, v Bulharsku, Chorvatsku či Moldavsku, ale do online světa jde naplno a velkém až právě teď ve spolupráci s Košíkem. „Je to celosvětově unikátní projekt, protože Kaufland historicky poprvé umožnil prodej svých privátních značek třetí straně. Je to pro nás velký závazek,“ říká šéf Košík.cz Tomáš Jeřábek.

Na tuzemském online supermarketu, který aktuálně odbavuje přes 100 tisíc objednávek měsíčně, tak zákazníci nově najdou také na 600 potravin několika privátních značek Kauflandu. Nabídka se bude postupně rozšiřovat, nicméně aktuálně je drtivá většina produktů trvanlivých, což znamená, že je Košík.cz vzhledem ke své nedávné expanzi dokáže rozvést do celé České republiky.

tomas-jerabek-kosik-min

Foto: Košík.cz

Tomáš Jeřábek, šéf online supermarketu Košík.cz

V nabídce Košíku je aktuálně přes 16 tisíc produktů a Kaufland se zařadí po bok dalších značek jako například Delmart, Wine Food či Iceland. „Snažíme se kombinovat partnery, kteří si vesměs nekonkurují a každý pokrývá jiný segment. Kaufland jde hodně do mainstreamu a zakládá si přitom na kvalitě, což máme společné,“ říká Jeřábek s tím, že v Košíku chystají i vlastní privátní značku, ale ta se zaměří na jiný segment.

Spolupráce s Kauflandem znamená, že poprvé si budou moci Češi nakoupit online potraviny značek K-Jarmark, K-Bio, K-Free, K-Favourites, K-Take it veggie, K-Classic nebo české pivo Bruncvík či kosmetickou řadu Bevola. V nabídce tak je vše od českých potravin přes bezlepkové produkty až po čistě veganskou stravu.

martin-stara-perspektiv

Přečtěte si takéSmysl coworkingů nezmizí. Firmám bude na kancelářích stále záležet, předpovídá Martin Stára ze studia PerspektivSmysl coworkingů nezmizí. Firmám bude na kancelářích stále záležet, předpovídá Martin Stára ze studia Perspektiv

„Chceme ukázat, jak může vypadat skvěle fungující spolupráce obchodního řetězce a online supermarketu. Internetový a kamenný svět se budou stále více přibližovat a my teď máme jedinečnou šanci představit společnou službu, která staví zákazníka, kvalitu servisu a pohodlí na první místo,“ dodává šéf Košíku Jeřábek.

Všech šest stovek produktů Kauflandu bude mít Košík na svém skladu, takže nákup bude pro zákazníka úplně stejný jako dosud, včetně rychlosti doručení i ceny závozu. V Praze a středních Čechách Košík přiveze nákup už za dvě hodiny od objednání, kamkoli jinam po Česku nákup přiveze kurýrní služba do druhého pracovní dne. Minimálně objednávka zůstává na 500 korun a od 1 200 korun je pak zdarma.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym