V nové české hře si postavíte obchoďák snů. Tvoří ji jeden autor a na nákupy láká hratelnou ukázkou
Máte v hlavě plány na mnohem lepší obchodní centrum než Chodov nebo Černý Most? V připravovaném tycoonu Mall Craze je snadno naplníte.
Studoval IT, poté pracoval jako videoproducent, ale stále uvažoval, co ještě zkusit dál. Načež přišel marketing nebo hudební produkce. „A tak dlouho mi to všechno šrotovalo v hlavě, až mě nakonec napadlo, jestli není něco, kde bych to vše dokázal využít najednou. Tak vznikl nápad udělat hru,“ říká s úsměvem v rozhovoru pro CzechCrunch Milan Timčenko, jediný vývojář chystaného simulátoru obchodního centra.
Mall Craze se zrodil tak trochu pro osobní potřebu svého tvůrce, teď už ale míří k veřejnému vydání a můžete si ho dokonce vyzkoušet v demoverzi. Hra je zástupcem především v minulosti velice populárního žánru takzvaných tycoonů. Však kdo z hráčů by neznal legendární série jako Railroad Tycoon nebo Rollercoaster Tycoon, které slůvko v překladu znamenající byznysového magnáta nesou přímo v názvu.
Tycoony hráče posadí do křesla šéfa nějakého podniku – třeba společnosti zabývající se železniční dopravou nebo zábavního parku jako právě v uvedených příkladech – a nechají ho řešit jejich stavbu, provoz a růst. V Mall Craze je takovým podnikem obchodní centrum. To někomu může přijít jako lehce neobvyklá volba, důvod pro ni je ale podle sólo vývojáře hry Milana Timčenka velice prozaický.
„Chtěl jsem si simulaci obchoďáku sám zahrát. Ale kromě jednadvacet let starého Mall Tycoonu nebylo nic, co by mě uspokojilo,“ vysvětluje svou motivaci autor. Těch pár novějších pokusů téma herně zpracovat totiž nesplňovalo jeho představy o hratelnosti a grafice. „Mall Craze tak vznikl převážně jako titul, který měl být jen primárně pro mě. Dokonce nápad na samotnou hru mě napadl právě v obchoďáku,“ dodává.
Původní Timčenkův odhad byl, že si s projektem bude hrát pár měsíců. Něco zkusí vytvořit, možná to v omezené míře nasdílí v herní komunitě. A pak se přesune dál. „No a dneska je to už něco přes tři roky a hra několikanásobně přerostla mé původní odhady,“ popisuje současný stav. Mall Craze totiž stihl úspěšně dokončit kickstarterovou kampaň, dostal demo, teď se chystá na zářijové spuštění předběžného přístupu. V něm nejvíce nedočkavým zájemcům představí ještě nefinální, ale z velké části kompletní hru.
Do té doby však musí digitální developeři nemovitostí vzít zavděk kratší hratelnou ukázkou českého počinu na Steamu. Demo ukazuje prakticky finální grafickou podobu hry i její základní hratelnost, tedy stavění obchodů nebo upravování vašeho „ócéčka“. „Můj hlavní cíl je, aby si hráči mohli postavit obchoďák podobný tomu, do kterého třeba každý týden chodí ve svém městě nakupovat. A potom jej dále zlepšovat. Spravovat obchody, zaměstnance, produkty i reklamu,“ přibližuje vývojář.