V Prismě cvičí celebrity, sportovci i byznysmeni. Teď do fitness centra investoval miliardář Tomek

Prisma Institut sídlí v Praze na Smíchově, kde svou velikost nyní zdvojnásobí. Výhledově by se i díky investici chtěla firma rozšířit do dalších měst.

Luboš KrečLuboš Kreč

pokorny

Foto: Prisma Institut

Lukáš Pokorný z Prisma Institut

0Zobrazit komentáře

Co mají společného bývalá modelka Renata Langmannová a její manžel, promotér MMA zápasů Ondřej Novotný s podcasterem Tomášem Jirsou, mistrem světa v hokeji Janem Ruttou a miliardářem Ondřejem Tomkem? Všichni chodí cvičit do smíchovského fitness centra Prisma Institut. A poslední jmenovaný do něj dokonce investoval několik milionů korun a pomůže mu s expanzí. Je to další příklad toho, jak roste mezi byznysmeny zájem o podnikání v segmentu péče o zdraví.

Prisma Institut není typické fitko, vlastně ani jeho zakladatel a většinový majitel, někdejší profesionální fotbalista Lukáš Pokorný o něm jako o posilovně nemluví. „Fungujeme jinak. K nám si sám ani nepřijdete zacvičit, nemůžete,“ směje se s tím, že jediná šance, jak se do tělocvičny v moderním komplexu nad pražským Smíchovem dostat, je v rámci soukromé lekce s trenérem.

A o ty je velký zájem, Pokorný kontinuálně registruje převis několika desítek potenciálních klientů, které má na čekačce. V pražských byznysových kruzích se za poslední dva roky, co Prisma Institut provozuje, stal velmi populární fitness destinací – příští rok, až budou hotové všechny úpravy, by chtěl s kolegy dosáhnout na 30 milionů, což představuje silný meziroční nárůst.

Ten mu má umožnit výrazné rozšíření zázemí, které se z nynějších zhruba 400 metrů čtverečních zvedne až k tisícovce metrů. „Přibude místo na fyzioterapie a také prostor pro práci s dětmi ve věku 6 až 15 let,“ líčí třicetiletý Pokorný úpravy, které už jsou v běhu, aby se mohlo otevírat v září.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Celková investice na rozšíření si vyžádala vyšší jednotky milionů korun, na které si původně chtěl vzít klasický úvěr v bance, jenže poměrně rychle zjistil, že nemá šanci – jelikož Prisma běží teprve dva roky, na tak velkou půjčku se solidními podmínkami by nedosáhl. „Štěstí bylo, že jak sem chodí cvičit poměrně dost lidí z byznysu, často mi nabízeli, že kdybych potřeboval nějakou finanční injekci, že mám dát vědět,“ vypráví majitel.

Rozmýšlení, koho oslovit jako potenciálního investora, prý bylo jednoduché: „Měl jsem celou dobu jasno, že první, kdo by to byl, je Ondra Tomek. Je to takový můj vzor a hodně si rozumíme, nejen byznysově, ale i lidsky.“ A Tomek, někdejší spoluzakladatel portálu Centrum.cz, člen výběru nejbohatších Čechů a známý startupový investor, jej vyslyšel.

Muž, jehož jmění podle magazínu Forbes přesahuje 17 miliard korun, získá v Pokorného společnosti PKNY menšinový, výhledově až třetinový podíl a z jednotek milionů, které do firmy nyní poslal, se hradí primárně probíhající rekonstrukce a rozšíření provozu.

Jejich společnou ambicí pak je v příštích letech vytvořit největší sportovní středisko v Česku a otevřít další pobočky v některých velkých krajských městech.

„Prisma má potenciál stát se absolutní špičkou na trhu v oblasti fyzické přípravy a nyní rozšiřují svoje portfolio služeb. Jednou z mnoha nových oblastí bude program pro děti. Zaujalo mě, jak o cvičení a pohybu přemýšlí, s důrazem na všeobecný, ale hlavně i zdravý rozvoj, přičemž nabízí i specializace pro různé druhy sportu pro děti, a to jak individuálně, tak ve skupinách,“ říká Ondřej Tomek a dodává: „Vedou ji skvělí trenéři, kteří pomáhají vrcholovým sportovcům z NHL, českého fotbalu a podobně. Zároveň je přístupná i běžným lidem, kteří tak mohou dostat naprosto komplexní službu.“

Lukáš Pokorný se k podnikání dostal ještě jako profesionální fotbalista. Kariéru začínal v Liberci, nějaký čas strávil ve francouzském Montpellier a v pražské Slavii a vždycky ho zajímal kondiční a fyzioterapeutický rozměr příprav sportovců. Před pár lety proto pomáhal rozjet českobudějovické kondiční centrum Staca.

dataddo-founders-regular-min

Přečtěte si takéMiliardář Ondřej Tomek investuje do Dataddo již potřetí.Miliardář Ondřej Tomek investuje do Dataddo již potřetí. Český datový startup nově využívá i Twitter

Postupně ale došel k tomu, že bude lepší mít vlastní byznys, při spolupráci s kamarády občas některé věci skřípaly: „Když jsem ukončil kariéru, věděl jsem, co chci dělat.“ Chtěl mít fitness, které bude postavené na individuální péči, kde trenéři a koučové klientům z řad byznysu a profesionálního sportu, především pak hokeje, ušijí kondiční program na míru.

„Občas jsme naráželi na to, že jsme drazí. Ale co je pro někoho drahé, je pro jiného běžná cena. Chceme nabídnout to nejlepší a potvrdili jsme si, že si lidé za to nejlepší rádi připlatí,“ říká Pokorný s tím, že jedna hodinová lekce s koučem a veškerým servisem vyjde zhruba na 1 500 až 2 000 korun a ideálně by měly proběhnout dvě nebo tři za týden.

Fakt, že do jeho projektu Prisma Institut vstupuje jako investor jeden z nejznámějších internetových podnikatelů, dokládá, jak je segment, kterému se i u nás říká moderně longevity, zajímavý pro zavedené byznysmeny. Tomek totiž není zdaleka jediným, kdo se k takovému kroku v poslední době odhodlal.

Podílníkem v dalším populárním fitness brandu Next.Move se před časem stal Jozef Janov, šéf a spoluzakladatel investičního fondu Hartenberg, který spravuje peníze Andreje Babiše a do jehož portfolia kromě nemovitostí náleží třeba e-shopy Astratex nebo Ovečkárna.

O tom, že oblast zdravého životního stylu má slibnou perspektivu, v rozhovoru pro CzechCrunch mluvil také brněnský miliardář a průmyslník Igor Fait: „Populace stárne a na Západě se zároveň mladí lidé více věnují tématu, jak žít zdravě. Je to trend, který bude fungovat delší dobu, není to jen módní výstřelek. Je to ovšem sexy téma a začíná se na něj dívat spousta investorů, takže musíme pečlivě zvažovat, do čeho investujeme a co odolá časovému testu.“

Česká stopa v Audi, BMW, Lamborghini či Porsche. Ostravský startup získal desítky milionů

V začátcích do svého byznysu zakladatelé SprayVision vložili vlastní miliony, teď uzavřeli druhé kolo i od amerických investorů.

Peter BrejčákPeter Brejčák

sprayvision_team-picture-min

Foto: SprayVision

Tým startupu SprayVision

0Zobrazit komentáře

Barvení a lakování aut možná nepatří mezi nejvíc sexy obory, ovšem ostravský startup SprayVision právě v něm pracuje pro některé z globálních automobilek s nejzvučnějšími jmény. Za pomoci speciálních měřicích zařízení a softwarové analýzy optimalizuje proces průmyslového lakování a své klienty má ve více než dvaceti zemích. Nyní již podruhé uzavřel investiční kolo a my přinášíme přehled nejdůležitějších informací.

Zainvestovaný startup: SprayVision

Kdo investuje: Americký fond Momenta Ventures, český J&T Ventures

Kolik a v jakém kole: Dva miliony eur (50 milionů korun) v nespecifikovaném kole

Kolik již startup získal: V počátcích zakladatelé investovali několik milionů korun z vlastních úspor, řádově vyšší jednotky milionů pak v roce 2020 přidalo J&T Ventures.

Co SprayVision dělá: Specializuje se na vývoj a výrobu pokročilých systémů pro robotické lakování. Kombinací hardwaru a softwaru chce svým zákazníkům snižovat náklady, zlepšovat kvalitu a šetřit čas.

Zakladatelé: SprayVision založili v roce 2018 Petr Jahn a Vojtěch Roul, v roce 2020 vyhráli soutěž Vodafone Nápad roku.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jak je startup velký: Podle vyjádření loni dosáhl tržeb na úrovni 35 milionů korun s meziročním růstem kolem 90 procent. Zároveň dosáhl ziskovosti. Svoji technologii od založení dodal 86 zákazníkům z více než dvaceti zemí. Patří mezi ně globální výrobci jako Audi, BMW, Lamborghini, Porsche, Stellantis, Toyota, Volkswagen, v portfoliu má i značky Plastic Omnium, Magna, Witte, BASF či Carlisle.

Proč je to zajímavé: „SprayVision má ohromnou trakci, špičkové technologie a díky rychlé návratnosti investic dokáže i u velkých mezinárodních zákazníků rychle přejít od pilotních projektů k širokému nasazení ve výrobě,“ komentuje Miroslav Kříž, Venture Partner Momenta Ventures. „Velikost tohoto trhu je v desítkách miliard dolarů a vyvinuté technologie lze navíc využít i v dalších oblastech,“ doplňuje Martin Kešner z J&T Ventures.

Na co startup plánuje využít investici: Většina peněz má směřovat na „vytvoření silné přítomnosti“ na americkém trhu. Část financí poslouží i pro rozvoj produktu, v pozdější fázi se chtějí zakladatelé více zaměřit i na Asii.

Vše o startupových investicích