Velká marketingová fúze s českou příměsí. V Norsku se spojují konkurenti a radost mají také ve Zlíně

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

martin-pospisil-brandmasterInsider

Foto: BrandMaster

Martin Landsberger Pospíšil, šéf české pobočky norské společnosti BrandMaster

0Zobrazit komentáře

Na první pohled není na velké norské fúzi dvou marketingových obrů pro našince nic tak zajímavého. Ve spojení BrandMasteru a Papirfly však hraje velkou roli česká pobočka prvního jmenovaného hráče. Jde o původní digitální agenturu Madeo, která sídlí ve Zlíně a řeší vývoj i design. Díky zmíněné fúzi se teď také zlínští kolegové přibližují cíli stát se globálním hráčem na poli marketingových technologií.

Norská společnost BrandMaster vyvíjí marketingovou platformu, která pomáhá firmám budovat jejich značku, a původem zlínskou agenturu Madeo koupila v roce 2017. Pod vedením jejího zakladatele Martina Landsbergera Pospíšila se z ní postupně stal vývojový a inovační hub celé skupiny firem, které pod BrandMaster spadají, a teď se celému týmu otevřou další možnosti.

Ohlášené spojení BrandMasteru, který má hlavní centrálu v Oslu, s Papirfly sídlícím ve městě Sandnes v jihozápadním Norsku vytvoří na severu Evropy velký marketingový holding, jehož specializací je vývoj softwarových nástrojů pro správu firemní identity, marketingovou automatizaci či řízení kreativních procesů. Spojení dává oběma firmám lepší vyjednávací pozici i větší finanční palebnou sílu.

„Nové spojení nás zařadí mezi největší hráče nejen ve Skandinávii, kde žádná další konkurenční entita podobné velikosti už neexistuje, ale platí to i v globálním kontextu,“ vysvětluje pro CzechCrunch čtyřiatřicetiletý Pospíšil, který si dlouhodobě zakládá na zlínských kořenech a tuzemský tým dál rozšiřuje.

brandmaster-zlin

Foto: BrandMaster

Zlínská pobočka norské společnosti BrandMaster

Jen za poslední tři měsíce přibral dvanáct nových kolegů a ve Zlíně řídí hned několik vývojářských i designových týmů, které se věnují jednotlivým produktům. „Spojení pro nás znamená, že budeme pracovat na technologiích a řešeních pro další desítky významných světových klientů a na zajímavých globálních projektech,“ hlásí Martin Landsberger Pospíšil.

BrandMaster a Papirfly, jež si ponechají svá jména a identity, ale bude je řídit společný management, mají dohromady 170 zaměstnanců v sedmi zemích světa. Letos se rozrostou o další desítky kolegů, z nichž někteří posílí i českou pobočku. Na tu z pozice šéfa dohlíží právě Pospíšil a je zároveň součástí nejužšího vedení BrandMasteru, který má pobočky také ve Švédsku, Německu, Estonsku, Spojených státech či Velké Británii.

Fúzující norské společnosti pracují pro klienty jako BMW, Mercedes-Benz, Helly Hansen a stovky dalších z farmaceutického či bankovního sektoru. Na svých platformách mají přes jeden milion aktivních uživatelů denně, přičemž v opakujících se ročních příjmech (ARR) skupina očekává přes půl miliardy korun. Další, neopakující se příjmy navíc plynou z podpory, konzultací či implementací různých nástrojů do firem.

Pro Martina Landsbergera Pospíšila toto spojení představuje jednak nové pracovní možnosti, ale také příležitosti pro celý region. „Mojí dlouhodobou vizí je přivést do Zlína atraktivního IT zaměstnavatele s globálním zásahem, který svoji působnost bude v regionu systematicky dále posilovat. Myslím si, že není troufalé tvrdit, že i díky spojení s Papirfly se nám to podařilo,“ míní Pospíšil.

Zakladatel Madea, které je od roku 2017 pevnou součástí BrandMasteru, zároveň dodává, že je důležitá podpora norské centrály, která prý poskytuje rozvoji zlínské pobočky maximální podporu. „To není pro zahraniční entity fungující na českém trhu úplně běžné. Většina obdobných hráčů preferuje hlavní město,“ dodává. A zajímavá může být pro další rozvoj i skutečnost, že se BrandMaster chystá pravděpodobně ještě letos vstoupit na burzu.

brandmaster-cz

Foto: BrandMaster

Český tým norské společnosti BrandMaster