Velká marketingová fúze s českou příměsí. V Norsku se spojují konkurenti a radost mají také ve Zlíně
Martin Landsberger Pospíšil, šéf české pobočky norské společnosti BrandMaster
Na první pohled není na velké norské fúzi dvou marketingových obrů pro našince nic tak zajímavého. Ve spojení BrandMasteru a Papirfly však hraje velkou roli česká pobočka prvního jmenovaného hráče. Jde o původní digitální agenturu Madeo, která sídlí ve Zlíně a řeší vývoj i design. Díky zmíněné fúzi se teď také zlínští kolegové přibližují cíli stát se globálním hráčem na poli marketingových technologií.
Norská společnost BrandMaster vyvíjí marketingovou platformu, která pomáhá firmám budovat jejich značku, a původem zlínskou agenturu Madeo koupila v roce 2017. Pod vedením jejího zakladatele Martina Landsbergera Pospíšila se z ní postupně stal vývojový a inovační hub celé skupiny firem, které pod BrandMaster spadají, a teď se celému týmu otevřou další možnosti.
Ohlášené spojení BrandMasteru, který má hlavní centrálu v Oslu, s Papirfly sídlícím ve městě Sandnes v jihozápadním Norsku vytvoří na severu Evropy velký marketingový holding, jehož specializací je vývoj softwarových nástrojů pro správu firemní identity, marketingovou automatizaci či řízení kreativních procesů. Spojení dává oběma firmám lepší vyjednávací pozici i větší finanční palebnou sílu.
„Nové spojení nás zařadí mezi největší hráče nejen ve Skandinávii, kde žádná další konkurenční entita podobné velikosti už neexistuje, ale platí to i v globálním kontextu,“ vysvětluje pro CzechCrunch čtyřiatřicetiletý Pospíšil, který si dlouhodobě zakládá na zlínských kořenech a tuzemský tým dál rozšiřuje.
Jen za poslední tři měsíce přibral dvanáct nových kolegů a ve Zlíně řídí hned několik vývojářských i designových týmů, které se věnují jednotlivým produktům. „Spojení pro nás znamená, že budeme pracovat na technologiích a řešeních pro další desítky významných světových klientů a na zajímavých globálních projektech,“ hlásí Martin Landsberger Pospíšil.
BrandMaster a Papirfly, jež si ponechají svá jména a identity, ale bude je řídit společný management, mají dohromady 170 zaměstnanců v sedmi zemích světa. Letos se rozrostou o další desítky kolegů, z nichž někteří posílí i českou pobočku. Na tu z pozice šéfa dohlíží právě Pospíšil a je zároveň součástí nejužšího vedení BrandMasteru, který má pobočky také ve Švédsku, Německu, Estonsku, Spojených státech či Velké Británii.