Více akce a ještě lepší obraz. GoPro dál uniká konkurenci a s novými kamerami chce zaujmout i vlogery
GoPro patří na trhu s akčními kamerami mezi úplnou špičku. Zatímco jeho konkurenti sází především na atraktivnější cenovku svých výrobků, GoPro nabízí precizní zpracování a co možná nejlepší techniku, která se odráží v kvalitě obrazu, zvuku i technických možnostech. To nejlepší nabídnou i dva nové modely GoPro Hero 8 Black a GoPro Max.
Akční kamery jsou velice oblíbeným doplňkem všech milovníků sportů zvyšujících adrenalin v krvi i dobrodružných cestovatelů. Kamery od GoPro patří mezi spotřebiteli k těm nejvyhledávanějším, jelikož značka nabízí téměř nezničitelné produkty s velice kvalitní technikou snímání, díky které je každý zážitek zaznamenán ostře a čitelně.
Mezi nejnovější produkty značky patří nová generace klasiky v podobě Hero 8 Black. Ta se dočkala nejvýznamnějších změn v oblasti svého designu, který integroval charakteristický GoPro mounting systém přímo do těla kamery. V praxi to znamená, že již nebude potřeba přídavných držáků na kameru, které umožní upevnění kamery na selfie tyč, špičku surfového prkna nebo vrcholek přilby.
Kamera sice již není vyjímatelná z obalu, ovšem GoPro plánuje v brzké době vydat nový systém upevňování filtrů, který by měl tento nedostatek alespoň částečně kompenzovat.
Za 11 500 korun dostanete kameru schopnou natáčet videa v rozlišení od 1080p do 4K a vybavenou systémem HyperSmooth 2.0 pro plynulejší záběry. První generace digitální stabilizace se u uživatelů setkala s velice pozitivními ohlasy a vylepšená verze nabízí větší možnosti nastavení, a tedy ještě lepší výsledky.
Novou generaci dostala i funkce Time Warp, která umožňuje zpomalení či zrychlení pořízených záběrů. Kamera disponuje čtyřmi digitálními objektivy pro pohodlnou volbu úhlů záběrů a také lepším mikrofonem s vylepšeným odstíněním hluku způsobovaného nárazy větru.
K zařízení bude navíc možné dokupovat doplňky, které GoPro pojmenovává Mods. Media Mod za částku 80 dolarů přidává ke kameře lepší mikrofon, Display Mod přidává za 80 dolarů výklopný LCD displej, který se hodí například při vlogování, a Light Mod za 40 dolarů je soustava LED diod, které mohou nepřetržitě svítit silou 200 lumenů.
Plný upgrade zařízení vás tedy přijde na dalších 200 dolarů, tedy necelých 5 tisíc korun. Dostanete však mnohem komplexnější zařízení, které je jako dělané právě pro tzv. vlogování, při němž se lidé sami natáčejí. Díky přídavnému mikrofonu získáte lepší zvuk, přes displej uvidíte, co natáčíte, a diody se hodí v horších světelných podmínkách.
Druhou novinkou je model GoPro Max, který nahrazuje v produktové hierarchii model Fusion. Jak již název napovídá, vše je tu skutečně maximální. Jak velikost objektivu, tak úhel snímaného obrazu, i verze digitální stabilizace s názvem Max Hyper Smooth.
Toto zařízení tak míří především na profesionálnější kameramany, kteří nepoužívají GoPro kameru pouze pro záznamy, které ukazují doma rodině, popřípadě přátelům na sociálních sítích, ale cílí na tvůrce, kteří si natáčením videí již vydělávají nějaký ten peníz. Nemusí to však být nutně kameramani extrémních sportů.
TOP PRACOVNÍ NABÍDKY
Více na CzechCrunch JobsDíky zabudovanému čelnímu displeji to mohou být klidně i vlogeři, kteří taktéž ocení schopnost kamery pořizovat 360° záznam. V České republice stojí GoPro Max 14 tisíc korun.
GoPro svými novinkami ukazuje konkurenci záda a největší rivalové, jako je DJI či Insta360, ztrácejí se svou současnou nabídkou dech. GoPro již spustilo na své novinky předobjednávky a 15. října by mělo zahájit samotné dodávky GoPro Hero 8 a modelu MAX pak 24. října.
Nové produkty by se měly pozitivně podepsat také na celoročních hospodářských výsledcích společnosti, jejíž příjmy se za loňský rok vyšplhaly k částce 1,15 miliardy dolarů, tedy 27 miliard korun. To představovalo meziroční propad o 3 %, pokud bychom nepočítali divizi s drony. Poslední čtvrtletí loňského roku ale bylo úspěšné, firma ho uzavřela s profitem ve výši 32 milionů dolarů a o 13 % vyššími příjmy 377 milionů dolarů. GoPro delší dobu na poli financí střídalo a chce se tak s novým produktem otočit znovu do pozitivních čísel.