Vidět auto na vlastní oči už není nutné. České Carvago ukazuje, že v nákupu ojetého auta online je budoucnost
Koupě automobilu, ať už nového, nebo ojetého, je už několik desítek let neměnnou záležitostí. Tradiční návštěvu autosalonu či bazaru, doplněnou o testovací jízdu, však narušují nové pořádky. Ukazuje se, že auto si lze poměrně efektivně pořídit online, a byť si to zatím zřejmě mnoho řidičů neumí představit, například tuzemský startup Carvago, který operuje po celé Evropě, právě v této činnosti hlásí úspěch.
Carvago představuje největší online tržiště pro nákup a prodej aut na starém kontinentu. Vybírat si na něm můžete z téměř jednoho milionu vozidel, nicméně když v březnu minulého roku přišel první lockdown, prodeje ojetých aut se v Česku zastavily na čtyřech procentech. Postupně se ale zvedají.
Růst nastal především díky nákupu aut online, přesto se ale například v letošním prvním kvartále prodalo o 61 procent méně vozů než před rokem. Byť čísla nijak závratně nerostou, tak veškeré dění kolem pandemie nahrává právě společnostem, které se rozhodly prodávat auta přes internet.
Češi už začínají kupovat auta online
„Čeští zákazníci si na výhody online prodeje rychle zvykli a například čtrnáctidenní lhůta pro vrácení vozu nyní patří mezi nejpoptávanější služby. Zákazníci dostávají k automobilu i prodlouženou šestiměsíční záruku a také využívají doručení vozu až ke dveřím. Spolu s certifikovanou technickou kontrolou vozu se tak doprovodné online služby stávají novým standardem prodeje ojetých vozů,“ říká šéf Carvaga Jakub Šulta.
Carvago přitom žádná auta nevlastní – je především prostředníkem, který však s každým zákazníkem projde celý nákupní proces. Od výběru auta a jeho detailní technické kontroly přes financování až po následnou pojistku a dovezení auta přímo před dům. Marže za poskytnuté služby se navíc nijak neliší od klasických autobazarů a dosahuje čtyř procent z celkové ceny vozu.
Výhodou Carvaga tím pádem je, že není tlačeno k prodeji určitých modelů, na kterých má nejvyšší marži nebo které mu zrovna leží na skladě a potřebuje se jich zbavit. Benefitem pro zákazníky je zároveň zmíněná dvoutýdenní lhůta pro vrácení vozidla, na kterou má každý klientpři nákupu vozu online nárok bez udání důvodu.
Celý proces vypadá tak, že jakmile si zájemce auto vybere, Carvago ho v rámci garantované technické kontroly CarAudit fyzicky prověří a předá veškeré údaje zákazníkovi s doporučením, zda je dobré takové auto pořídit. Ve chvíli, kdy dojde ke kladnému rozhodnutí klienta, Carvago auto kupuje do svého vlastnictví, což má několik pozitivních efektů. Především veškeré případné problémy řešíte právě s Carvagem, jež koupí vozu přebírá veškerá rizika.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.