Vidí do duše zákazníků online tržišť a nabízí mapu, jak se v nich vyznat. Startup nabírá první investici

Pražské Merchantee již využívají Philips či Aktin. V prvním investičním kole jej podpořily fondy Czech Founders VC a Reflex Capital.

Peter BrejčákPeter Brejčák

merchantee-team

Foto: Merchantee

Tým startupu Merchantee

0Zobrazit komentáře

Jakub Vraspír si potenciál platformy, která by předvídala chování zákazníků na online tržištích, poznala jejich citlivost na cenu a pomáhala tím e-shopům řídit své produktové portfolio, uvědomil během doby, kdy pracoval na projektu Mall Marketplace. Vznikl tak startup Merchantee, jenž nyní získal svou první investici od českých fondů. Vzhledem k tomu, že asi polovinu evropské e-commerce obsluhují právě online tržiště, Vraspír věří, že schopnost prodejců konkurovat v jejich prostředí bude klíčová.

Zainvestovaný startup: Merchantee

Kdo investuje: Czech Founders VC a Reflex Capital zakladatele Ondřeje Fryce, jenž zároveň byl zakladatelem Mall.cz. „K e-commerce a marketplaces máme v Reflexu blízko a vidíme v řešení Merchantee veliký potenciál, stejně jako se nám líbí Jakub jako founder,“ komentuje Fryc.

Kolik a v jakém kole: 15 milionů korun v seed kole. Předtím startup podpořila svým know-how a vývojářskými kapacitami společnost BizMachine, která je zaměřená na analýzu dat.

Co startup dělá: Prodejcům nabízí sadu nástrojů vybudovaných pro online tržiště, jako jsou dynamická cenotvorba, proaktivní propagace produktů či řízení skladů. Jako svou výhodu uvádí data o poptávce, respektive objemech prodejů jednotlivých produktů, která mají slouží jako základní kámen pro další funkce. To má prodejcům umožnit řídit produktové portfolio a v konečném důsledku nepřicházet o marži ani o zákazníky.

Jaká je vize: „Merchantee se stane účinným kopilotem interních týmů prodejců. Přinese datově orientované řízení kanálů a ušetří práci díky automatizaci procesů. Od samotného rozhodování, na která tržiště vstoupit, přes vybudování účtu až po řízení kanálů. Přidanou hodnotu naši zákazníci vidí i v tom, že máme data mimo jejich portfolio, dokážeme jim efektivně radit, jaké produkty zařadit,“ popisuje zakladatel Jakub Vraspír.

merchantee-jakub-24

Foto: Merchantee

Zakladatel Merchantee Jakub Vraspír

Zakladatel: Jakub Vraspír má letité zkušenosti s digitalizací firemních procesů z německé společnosti Intrexx, později se přidal k datovým konzultantům z BizMachine. Jeho role spočívala i v rozvoji Mall Marketplace, což bylo podhoubí pro vznik nápadu na založení Merchantee.

Odkud startup je: Sídlí v Praze.

Jak je startup velký: V týmu má celkem jedenáct lidí, své uživatele počítá v desítkách. Mezi zajímavá jména klientů patří prodejce sportovní výživy Aktin, výrobce elektroniky Philips nebo online hračkářství Fonetip.

Proč je to zajímavé: „Potenciál pro disrupci v řízení prodejů přes online tržiště je obrovský. V Evropě neexistuje pro Merchantee velká konkurence, online tržiště jsou totiž, na rozdíl od Severní Ameriky, velmi fragmentovaná, s množstvím lokálních hráčů. A právě roztříštěnost prozatím prodejcům bránila v jejich efektivním využívání. Přesně tohle je problém, který se Merchantee chystá vyřešit,“ komentuje investici Ivan Kristel z Czech Founders VC.

Na co startup plánuje investici využít: Cílem Merchantee je prozatím se prosadit v Evropě. „Stavíme multichannel kopilota, který by měl pomoct všem prodejcům prodávajícím na dvou a více tržištích. Postupně se budeme koukat i mimo EU, v krátké budoucnosti máme ale plnou pozornost zaměřenou na pět nejsilnějších e-commerce zemí v EU,“ dodává Vraspír.

Vše o startupových investicích