Vlajkový vůz Volkswagenu přijíždí. ID.7 má být jeho dosud nejvychytanějším elektromobilem
Nejnovější přírůstek do rodiny ID.7 nahradí tradiční koráby německých dálnic. VW u něj vychytal chyby, kterých se dopustil u předchozích elektromobilů.
Budoucnost Volkswagenu je elektrická, o čemž svědčí neustále se rozrůstající rodina ID., pod kterou automobilka své elektrické vozy uvádí na trh. Jejím nejnovějším – již šestým – členem je model ID.7, jímž Volkswagen nahrazuje své legendární koráby dálnic.
Modely jako Arteon či Passat patří mezi tradiční zástupce německých limuzín, ty však začnou v příštích letech ze silnic postupně mizet. Nahradí je nová vlajková loď automobilky Volkswagen – čistě elektrický model ID.7, který se snaží vychytat všechny chyby, jichž se u předchozích modelů v Německu dopustili.
Svým vzhledem se ale ID.7 o žádnou velkou revoluci nepokouší, nýbrž decentním způsobem propojuje tradici s inovací. Již na první pohled dává vědět, že se chce držet tradičního pojetí velkých sedanů, které se neztratí ve fleetové flotile ani v garáži rodinného domu. S délkou pěti metrů a rozvorem dosahujícím téměř tří metrů totiž dokáže nabídnou prostorný a pohodlní interiér i příjemných 532 litrů objemu v zavazadlovém prostoru, který se po sklopení zadních sedadel může zvýšit až na 1 600 litrů. Komu by tyto hodnoty přišly málo, může se navíc těšit na příchod verze kombi.
I přes praktičnost mu ale nechybí pořádná dávka dynamiky. ID.7 se hrdě hlásí k designu rodiny ID. zakládající si na co nejmenším koeficientu odporu karoserie. V případě ID.7 má hodnotu 0,23, což ho řadí mezi vozy, jež dovedou proklouzávat masou vzduchu vůbec nejefektivněji.
Čelní maska je minimalistická, jen lehce rozvlněná a prolamovaná a bez větších výdechů. V minimalistickém duchu se nesou i světlomety zahrnující jednoduchou čistou linku denního svícení. Ta největší divočina se odehrává na zádi, na níž najdeme velkou světelnou lištu táhnoucí se od levé strany na pravou, kde jedinou překážkou v toku světla je logo automobilky.
Minimalisticky bylo přistupováno i k interiéru. I jemu vévodí čisté a jasné linie, které nejsou téměř vůbec narušovány kulatými či oblými tvary fyzických tlačítek. Těch je tu jen nezbytné minimum. Zajímavostí je, že tento přístup se promítnul i do podoby digitálního přístrojového štítu vozu. Ten je skutečně miniaturní – zobrazování nejdůležitějších informací řidiči totiž Volkswagen přenesl na head-up displej, který pracuje i s funkcí rozšířené reality.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs