Vodní kino s elektrickými loďkami. Francouzi budou promítat film na hladině jednoho z pařížských kanálů

vodnikino

Foto: Le cinema sur l’eau

V Paříži se bude promítat nad hladinou kanálu

0Zobrazit komentáře

Plavba na loďce po stříbřité hladině řeky odrážející svit filmového plátna, za kterým se tyčí Eiffelova věž, může znít jako scéna z béčkového romantického filmu. Ve skutečnosti se může jednat o zcela reálný zážitek, který si již dnes vychutnají desítky šťastných Pařížanů.

Pokud má náročnější filmový fanoušek nějaké roční období ve větší oblibě než ty ostatní, rozhodně to bude léto. To totiž přináší více filmových premiér, a hlavně festivaly s programem, který bychom u mainstreamových kin hledali jen těžko. Letošní léto je ale v tomto ohledu docela jiné.

Kinosály jsou buď zavřené, nebo běží v omezeném režimu a filmové festivaly své letošní sezóny ruší, případně hledají náhradní termíny. Hlavním důvodem je problém v dodržování dostatečných vzdáleností, kvůli kterým se do hledišť vejde daleko méně diváků, než by provozovatelé potřebovali.

Proto se v poslední době objevila celá řada netradičních řešení, jak dostat diváka a plátno co nejblíže k sobě při dodržování veškerých předpisů. Filmové zážitky se přenesly například do počítačových her, velké oblibě se začaly těšit autokina a například český startup Artinii nabídl zájemcům možnost vychutnat si film na šlapadlech přímo z hladiny Vltavy.

vodni-kino2

Foto: Wikimedia

Bassin de la Villette

Podobný pohled na lodičky pohupující se před plátnem na vodě, jaký se nabízel během červnových podvečerů návštěvníkům Karlova mostu, se dnes naskytne také návštěvníkům pařížského kanálu Bassin de la Villette. Ten sloužil od 19. století Pařížanům jako zásobárna pitné vody, plavební kanál a v novém tisíciletí i k jejich vodním radovánkám.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Najdeme zde několik venkovních bazénů, prostor pro sportovní aktivity, doky pro pramice a kánoe, a rekreační zázemí v podobě sprch, toalet a malých písčitých či travnatých plácků s lehátky a slunečníky. V rámci akce nazvané Paris Plages, jejímž pořadatelem je přímo město, je od července do září v blízkosti pařížských toků k dispozici hned několik podobných míst, která nahrazují obyvatelům francouzské metropole absenci mořských břehů.

Kino na vodě

Letos se jim navíc dostane možnosti vychutnat si právě na Bassin de la Villette film promítaný na velkém plátně s rozměry 16 na 9 metrů, rozvinutém těsně nad hladinou kanálu. Diváci si budou moci film vychutnat z lehátek na břehu, ovšem ten největší zážitek slibují elektrické loďky, které je odvezou přímo před plátno v dostatečné vzdálenosti od ostatních diváků.

vodni-kino3

Foto: Marin d’eau douce

Poskytovatelem lodí je společnost Marin d’eau douce, která provozuje elektrické loďky nejen v Paříži

Celá událost, pojmenovaná Cinéma sur l’Eau (Kino na vodě), je pojata jako znovuzahájení pařížské filmové sezóny a oslava opětovného otevření pařížských kin, která byla až doposud z důvodu koronavirové pandemie uzavřena. Akce se zúčastní 150 diváků na souši a o zbytek se postará 38 elektrických loděk poskytnutých místní sharingovou společností.

Loďky by měly nabízet kapacitu 4 až 6 pasažérů, přičemž na jedné mohou plout pouze členové rodin či blízcí přátelé. Vstupenky na akci byly zdarma a jejich držitelé vybíráni losem.

oldrich-bajer

Přečtěte si takéPřed dvěma týdny hovořil o velkých plánech. Teď ale Oldřich Bajer v čele Mall Group nečekaně končíPřed dvěma týdny hovořil o velkých plánech. Teď ale Oldřich Bajer v čele Mall Group nečekaně končí

Samotné promítání by mělo být zahájeno v půl osmé večer a konec akce je naplánován na 10 hodin večer. K vidění bude francouzská komedie Le Grand Bain od režiséra Gillese Lellouche, která pojednává o mužských akvabelách, takže se k plovárenskému promítání skvěle hodí.

vodni-kino4

Foto: Paris

Paris Plage proměňuje břehy pařížských kanálů i samotné Seiny

Netflix překonal předpoklady a nabral 10 milionů předplatitelů. Přesto se Reed Hastings bude nově dělit o roli ředitele

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

Reed Hastings, spoluzakladatel a spoluředitel Netflixu

0Zobrazit komentáře

Možná v dohledné době bude dávat větší smysl zvažovat předplatné Amazon Prime chystající Pána prstenů a Fallout, Apple TV+ lákající na Greyhound a připravující Nadaci nebo Disney+, které také pracuje na větších novinkách. V každém případě ale nedává smysl zrušit předplatné Netflixu. Ten za uplynulé čtvrtletí opět zaznamenal vyšší růst, než se předpokládalo. O to překvapivěji v tomto kontextu působí zpráva, že na vedení firmy se nyní vedle Reeda Hastingse bude podílet také jeho blízký kolega Ted Sarandos.

Streamovací služby stojí především na zajímavém obsahu, kde Netflixu mohou nyní konkurovat jen zavedení hráči jako HBO nebo ve Spojených státech Hulu. V době, kdy zájem o audiovizuální zábavu roste a kina, pokud jsou otevřená, nabízí minimum zajímavých premiér, se tak americký obr nemusí obávat o dostatek pozornosti. Strategie neúnavného vydávání dalších a dalších projektů bývá kritizována za nedostatečný dopad jednotlivých titulů, pro rychlé rozšiřování publika nicméně stále funguje.

Před několika měsíci streamovací služba naprosto pohltila globální publikum nečekaným hitem Tiger King. Pokračovala seriály a filmy jako Space Force, Vyproštění nebo Eurovision a nedávno zveřejnila poslední řadu německé sci-fi senzace Dark. Ačkoliv se velká část obsahu nebude ucházet o kritické ani divácké ceny, úspěšně se vyhýbá chybám typu nedávného Artemis Fowl od Disneyho. Udržuje si tak místo v každodenních konverzacích a status samozřejmého večerního programu.

netflix-dark-4

Foto: Netflix

V centru sci-fi Dark stojí cestování v čase

Není proto příliš překvapivé, že se Netflixu za poslední tři měsíce podařilo překonat odhady růstu počtu předplatitelů, stejně jako předpokládaný obrat. Zatímco se očekávalo kolem 8,2 milionu nových platících uživatelů služby, skutečné číslo se vyšplhalo až na více než 10 milionů, tedy téměř o pětinu více. Obrat pak činil 6,15 miliardy dolarů oproti předpokládaným 6,08 miliardy.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Stejně jako v prvním čtvrtletí letošního roku lze úspěch alespoň zčásti přisoudit pandemii, která miliony lidí přinutila se zabavit doma. Díky tomu služba vyrostla nejvíce za dlouhou dobu a nyní se počet jejích uživatelů rozšířil až na 193 milionů. Zároveň se služba poprvé za svou historii pochlubila s konkrétními čísly přehrání desítky nejúspěšnějších filmů za uplynulý rok.

Poprvé známe nejúspěšnější filmy Netflixu

Na samotném vrcholu nejžádanějších titulů v prvních čtyřech týdnech od vydání se umístil akční thriller Vyproštění s 99 miliony přehrání. Následovaly tituly V pasti (Bird Box) s 89 miliony, Spravedlnost podle Spensera a 6 Underground: Tajné operace Michaela Baye. Irčan se s 64 miliony přehrání umístil na šestém místě. Je zde však nutné dodat, že Netflix jako přehrání počítá zhlédnutí pouhých dvou minut daného titulu.

Pro zbytek roku 2020 a počátek roku 2021 Netflix plánuje i přes koronavirová omezení ještě zvýšit počet vydávaných novinek. To mu umožňuje na jednu stranu produkční strategie plánovaná na dlouhou dobu dopředu a na druhou kupování titulů jiných studií. Přidávání obsahu je jedním z hlavních motorů růstu předplatitelů celé služby.

hemsworth

Foto: Netflix

Chris Hemsworth ve filmu Vyproštění z produkce Netflixu

Přesto si oproti očekávání pohoršily výdělky na akcii pro akcionáře a zároveň Netflix pro další čtvrtletí oznámil mnohem nižší projekce růstu předplatitelů i obratu, než předpokládali analytici. Firma říká, že ve druhé polovině roku už nelze spoléhat na jeden z mála pozitivních dopadů globální karantény na její byznys.

Navíc, jak jsme přiblížili v rozsáhlém profilu, už dlouho naráží na postupné sycení trhu. Před úspěchy z letošního roku několikrát po sobě zaznamenala nižší růst, než se očekávalo. Následkem těchto skutečností se hodnota firmy na akciovém trhu krátce po hovoru s akcionáři propadla až o 10 %, byť přírůstek za poslední čtvrtletí byl významný. Investory ale zajímá hlavně budoucnost.

oldrich-bajer

Přečtěte si takéPřed dvěma týdny hovořil o velkých plánech. Teď ale Oldřich Bajer v čele Mall Group nečekaně končíPřed dvěma týdny hovořil o velkých plánech. Teď ale Oldřich Bajer v čele Mall Group nečekaně končí

V tomto kontextu už pak dává větší smysl oznámení, že zakladatel a výkonný ředitel Netflixu Reed Hastings se o své místo nyní bude dělit s Tedem Sarandosem, dosud působícím v roli šéfa obsahu. Podle Hastingse se nicméně jedná hlavně o oficiální potvrzení dlouhodobého fungování. „Ted je mým partnerem už desítky let. Tato změna činí formálním to, co už platilo neformálně – tedy že se já a Ted na vedení Netflixu podílíme spolu.“

Nový spoluředitel Netflixu Ted Sarandos

Paralelně s povýšením Sarandose, který i nadále zůstává také v roli šéfa obsahu, byla ohlášena nová role pro Grega Peterse. Ten se stává provozním šéfem firmy a svým kolegům z nejvyšších míst má umožnit se lépe soustředit na ostatní aktivity vedení.

Se změnami se pochopitelně objevily otázky, zda Hastings plánuje z pozice ředitele odstoupit, sám je ale rychle zamítl. „Z hlediska každodenního fungování Netflixu nečekám, že se mnohé změní,“ řekl. Dodal pak, že to platí minimálně pro následujících několik let. „Aby bylo vše jasné, jsem v tom na příštích deset let.“