Volat s Apple Watch bez iPhonu jde už i u O2. Operátor jako druhý v Česku podporuje eSIM u hodinek

V Česku eSIM v Apple Watch funguje rok, dodneška u jediného operátora, kterým byl T-Mobile. Teď se konečně připojuje alespoň jeden další.

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

apple-series-8-watchos-9

Foto: Apple

Apple Watch Series 8

0Zobrazit komentáře

Už pět let je díky zabudované SIM kartě – neboli eSIM – možné s Apple Watch volat či připojit se na internet zcela bez telefonu. Je to poměrně zásadní funkce, jelikož díky ní hodinky fungují i jako autonomní zařízení, ne pouze jako extrémně drahý doplněk. V Česku ovšem eSIM v Apple Watch funguje teprve rok, dodneška navíc jen u jediného operátora, kterým byl T-Mobile. Teď se konečně připojuje alespoň jeden další – O2 spouští podporu právě dnes.

Ti, co chtějí novou funkci využít, k tomu musí mít verzi Apple Watch s označením GPS + Cellular. U nich je pak třeba nainstalovat nejnovější aktualizaci, která umožní službu pojmenovanou prostě O2 Chytré hodinky zákazníkům operátora spustit. To se provede v několika krocích přímo v aplikaci Watch na telefonu.

Pro novou službu nebude potřeba si zařizovat nový tarif, jen se cena toho stávajícího navýší o 99 korun měsíčně. Kompatibilní jsou všechny tarify s datovou službou. Funkce O2 Chytré hodinky přitom bude všem na půl roku dostupná zdarma, aby si ji každý mohl vyzkoušet a zhodnotit, zda mu za příplatek stojí. Pokud ne, před vypršením bezplatného období ji půjde zrušit – podle informací operátora už však nebude stačit aplikace, ale bude třeba vydat se na prodejnu.

„Doposud mohli fanoušci kalifornské značky propojit svůj telefon s chytrými hodinkami jen prostřednictvím bluetooth. Nyní se ale možnosti využití posouvají. Díky Apple Watch Cellular s eSIM můžou zákazníci telefonovat, esemeskovat i využívat data třeba při poslechu písniček stejně, jako jsou zvyklí u svého iPhonu,“ popisuje Roman Bacík, ředitel pro produkty a inovace mobilních služeb O2.

ultra_1

Foto: Apple

Hodinky Apple Watch Ultra cílí na sportovce a dobrodruhy

„Největší výhodu vidím v tom, že uživatel může jít ven a vyčistit si hlavu bez telefonu v kapse. Zároveň ale zůstane v kontaktu se svou rodinou, přáteli a prací,“ dodává Bacík.

Apple Watch nezávislé na telefonu jsou ale užitečné třeba i při sportování, kdy se v oblečení kapsa na telefon často nenajde. Nemusí jít přitom o potřebu být pořád dostupný, dosud ale nebylo možné si při běhání z hodinek pustit hudbu ze streamovací služby, respektive bylo nutné ji mít předem vybranou a uloženou pro offline poslech.

Spolu se spuštěním podpory pro eSIM O2 také začalo prodávat odpovídající hodinky Apple Watch Cellular. V nabídce jsou různé verze letošních modelů Apple Watch SE, Series 8 a novinky s přídomkem Ultra. Na oslavu nové služby pro všechny zmíněné modely operátor připravil slevu ve výši tisíc korun. 

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Služba O2 Chytré hodinky je dostupná také pro kompatibilní zařízení od Samsungu, konkrétně hodinky Galaxy Watch3 LTE, Watch4 Classic LTE, Watch5 LTE a Watch5 Pro LTE. Proces aktivace je podobný jako v případě Apple Watch, jen se v telefonu provádí v aplikaci Moje O2.

Jak zaznělo v úvodu, Apple Watch s mobilními sítěmi mohou už něco přes rok využívat i zákazníci T-Mobile. Navýšení ceny tarifu je zde stejné, tedy o 99 korun měsíčně. Operátor má v nabídce pochopitelně i starší modely hodinek včetně Series 6 a 7.

Vodafone v minulosti zmínil, že svou službu pro hodinky s eSIM připravuje, nyní však na dotaz o její případné dostupnosti zatím nereagoval.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.

Miliardář Ondřej Tomek investuje do Dataddo již potřetí. Český datový startup nově využívá i Twitter

Fond Impulse Ventures v součtu se současným kolem do Dataddo poslal přes sto milionů korun. Po Česku a USA otevírá pobočku v Brazílii.

Peter BrejčákPeter Brejčák

dataddo-founders-regular-min

Foto: Dataddo

Spoluzakladatelé Dataddo: Zdeněk Pecha, Petr Nemeth a Joel Thom

0Zobrazit komentáře

Sbírají data z různých cloudových služeb a systémů, které vzájemně nedokážou komunikovat, a integrují je na jedno místo. Platformu Dataddo využívá stále více globálních hráčů, kam se mezi tisíce klientů vedle Uberu, L’Oreal nebo Epic Games nedávno přidal také Twitter. Pro další posílení své pozice na trhu správy firemních dat teď český startup oznámil získání nové investice, při níž jej opět podpořil fond Impulse Ventures miliardáře Ondřeje Tomka.

Aktuálně jde o kolo ve výši dvou milionů dolarů, zhruba 50 milionů korun. Před rokem Impulse Ventures do Dataddo poslal jeden milion dolarů, začátkem roku 2020 šlo o investici také dva miliony dolarů. Celkem se tak jednalo dohromady o pět milionů dolarů, v aktuálním přepočtu 125 milionů korun. Svou aktuální valuaci startup nekomentuje, po posledním loňském kole ale dosáhla 22,5 milionu dolarů, tehdy bezmála půl miliardy korun, nyní mohlo podle odhadu CzechCrunche dojít na navýšení kolem dalších deseti milionů dolarů.

„Cílem investice je dostat se do provozní profitability již během prvního čtvrtletí příštího roku. Podařilo se nám v našem segmentu etablovat mezi TOP 5 firem na světě. I konkurenty, kteří jsou na trhu o několik let déle než my, jsme schopni s naším produktem porazit v tendrech vypisovaných renomovanými firmami,“ přibližuje zakladatel startupu Petr Nemeth.

„Impulse Ventures poskytuje již třetí investici, protože věří, že se Dataddo stalo etablovaným světovým hráčem v datových integracích a má šanci svou pozici nadále posilovat. Poskytujeme flexibilní investování dle potřeby firmy, tak aby měli peníze k dispozici kdykoli to pro ně dává smysl,“ říká Ondřej Tomek, jenž po prodeji portálu Centrum.cz mimo jiné investuje také do startupů. Jeho Impulse Ventures nedávno podpořil české Itera Technologies, které působí na trhu cloudových služeb.

petr-nemeth-dataddo-min

Foto: Dataddo

Spoluzakladatel a ředitel Dataddo, Petr Nemeth

Dataddo, projekt trojice zakladatelů Petr Nemetha, Zdeňka Pechy a Joela Thoma, aktuálně využívají nižší tisícovky klientů plus uživatelé freemium verze. Mezi nově získaná jména kromě Twitteru patří například třetí největší komunikační skupina světa Publicis Groupe nebo hokejový tým NHL Dallas Stars.

Startupu se tak během posledního roku daří rozšiřovat produktovou nabídku. Původně začínal se zaměřením na segment středně velkých a velkých firem, kromě jednotlivců se mu ale daří oslovovat také nadnárodní korporace. Byznysové ukazatele Dataddo odmítá komentovat, loni deklarovaný plán byl dosáhnout do prosince roční opakující se tržby (ARR) na úrovni jednoho milionu dolarů. „Letos míříme na zdvojnásobení obratu,“ říká stroze Nemeth.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Screenshot

Přečtěte si takéHollywood se pouští do AI. Aronofsky ukazuje první generovaný filmHollywood se pouští do AI. Režisér Rekviem za sen založil studio a ukazuje první generovaný film

„Trh správy firemních dat dynamicky roste a aktuálně se potýká s nedostatkem datových analytiků nebo jinak kvalifikovaných lidí. Tedy srovnatelně jako se už před lety firmy začaly potýkat s nedostatkem vývojářů a podobně. Naší misí je proto práci s daty zjednodušit tak, aby ji zvládl jakýkoliv i netechnicky orientovaný uživatel. Stejně tak i firmy bez nutnosti dalších investic,“ doplňuje Nemeth.

Další novinkou startupu je rozšíření působnosti na zahraničních trzích. Po Česku a Spojených státech Dataddo otevřelo zcela novou pobočku v brazilském Sao Paulu. „Latinská Amerika obecně a Brazílie konkrétně je rychle rostoucím trhem s velmi vysokou adopcí cloudových služeb. Lokální zastoupení, a tudíž fyzickou blízkost k zákazníkům, vnímáme jako jednu z podmínek úspěchu na tomto pro nás velmi atraktivním, ale jinak náročném trhu,“ uzavírá Nemeth.