Volkswagen v květnu spustí objednávky nového elektromobilu ID. Cena nepřekročí 800 tisíc korun
Zatímco kalifornská Tesla řeší místo konkurence nebo nízkých čísel prodejů především zvládnutí produkce a další expanze, ostatní automobilky si na tento a příští rok naplno brousí zuby na představení vlastních elektromobilů. Jednou z nich je pochopitelně i Volkswagen, který by se měl ještě letos pustit do produkce prvního modelu s označením ID, respektive jeho nejmenší verze často označované jako Neo.
Elektrický automobil, který bude vůbec poprvé postaven na nové MEB platformě Volkswagenu, se má začít v předobjednávkách nabízet již 8. května s tím, že první produkční verze bude odhalena v průběhu září na Motor Show ve Frankfurtu. „Na základě zájmu o celou rodinu vozů ID u našich dealerů očekáváme, že s velkou pravděpodobností první edici vyprodáme ještě před oficiálním představením v průběhu září,” říká k zájmu člen představenstva Volkswagenu Jürgen Stackmann.
Příliš informací o hatchbacku s označením ID prozatím nemáme. Nicméně už v průběhu minulého roku Volkswagen odhalil, že by měl nový elektromobil disponovat dojezdem 550 kilometrů na jedno nabití a že se reálně u zákazníků objeví na konci roku 2019. Ulicemi se tak bude pravděpodobně prohánět ID naplno až v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku.
Dle nových informací by měla cena Volkswagenu ID začínat lehce pod hranicí 30 tisíc eur, tedy necelých 770 tisíc korun, a k prodeji bude pouze na evropském trhu, alespoň prozatím. Kromě verze s dojezdem 550 kilometrů by se měly v konfiguraci objevit ještě dvě další varianty s dojezdem 450 a 330 kilometrů, které budou pochopitelně levnější. Cílem je se časem dostat až na hranici 20 tisíc eur, tedy lehce nad půl milionu korun.
Po hatchbacku z rodiny ID, který přijde letos, by se měl objevit také crossover s názvem ID Crozz, který by měl velikostí připomínat například Volkswagen Tiguan. Jeho výroba započne v průběhu roku 2020 a bude sdílet relativně podobné parametry jako hatchback. Největším rozdílem tak bude samotný design, velikost a samozřejmě i výkon baterií tak, aby Volkswagen udržel rozumný dojezd i u těžšího auta.
Vše souvisí s iniciativou Volkswagenu ve svém koncernu představit v příští dekádě více než 50 plně elektrických modelů automobilů. Toto číslo navíc společnost na poslední tiskové konferenci navýšila na 70, čímž jen potvrdila o jak obrovskou změnu v jejím směřování půjde. Do nových technologií spojených s elektromobily má investovat Volkswagen desítky miliard eur. Jednou z prvních velkých investic je i německá továrna Zwickau, kde se mají první kusy elektromobilů ID vyrábět.
Do ní Volkswagen vložil 1,2 miliardy eur a její kapacita by se měla při výrobě v roce 2021 pohybovat na hranici 350 tisíc kusů nových elektromobilů ročně. Další podobná továrna se má otevřít i v americkém Tennessee, a Volkswagen do ní vloží 800 milionů dolarů.