Všeobecné obchodní podmínky

vydané společností
CzechCrunch s.r.o.

se sídlem Thámova 289/13, Karlín, 186 00 Praha 8, IČO: 014 65 562, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 207074

kontaktní e-mail: info@cc.cz
(dále jen „CzechCrunch“)

  1. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ

    1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) byly zpracovány dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „Občanský zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“).
    2. CzechCrunch provozuje webové stránky cc.cz, na kterých zveřejňuje zejména texty, komentáře, videa, fotografie a pozvánky na eventy (dále jen „Web“).
    3. Podmínky upravují v souladu s ust. § 1751 odst. 1 Občanského zákoníku vzájemná práva a povinnosti vzniklá v souvislosti nebo na základě smluv uzavíraných mezi zákazníky a CzechCrunch prostřednictvím Webu (dále společně jako „Smlouvy“), přičemž jednotlivé smluvní typy jsou uvedeny níže. Ustanovení, která se netýkají specificky jednoho smluvního typu, platí pro všechny Smlouvy.
    4. Zákazníkem je i) spotřebitel ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) Zákona o ochraně spotřebitele (dále jen „Spotřebitel“), nebo ii) osoba odlišná od spotřebitele (tyto dva typy Zákazníků dále společně jen „Zákazník“).
  2. UŽIVATELSKÝ ÚČET

    1. Na základě registrace v rámci Webu si Zákazník může zřídit uživatelský účet (dále jen „Uživatelský účet“).
    2. Údaje uvedené Zákazníkem v Uživatelském účtu jsou CzechCrunch považovány za správné a pravdivé a Zákazník nese odpovědnost za jejich správnost a včasnou aktualizaci.
    3. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen přihlašovacím jménem (e-mailem) a heslem. Ohledně těchto přístupových údajích je povinností Zákazníka zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. Uživatelský účet je osobní a Zákazník není oprávněn umožnit jeho využívání třetím osobám.
    4. V případě ztráty přihlašovacích údajů nebo zjištění jejich zneužití je Zákazník povinen o těchto skutečnostech bezodkladně informovat CzechCrunch. Vydavatel je povinen bezodkladně po obdržení takového oznámení přidělit Zákazníkovi nové individuální přihlašovací údaje a zablokovat původní.
    5. Uživatelský účet Zákazníka může CzechCrunch zrušit, a to zejména v případě, když jej více než 24 měsíců od ukončení poslední Smlouvy nevyužívá, či v případě, že poruší své povinnosti dle některé ze Smluv.
    6. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.

    I. DIGITÁLNÍ PŘEDPLATNÉ CC+

  3. UZAVŘENÍ SMLOUVY O DIGITÁLNÍM PŘEDPLATNÉM CC+

    1. CzechCrunch vytváří na Webu obsah, který zahrnuje exkluzivní texty, informace, databáze, a může obsahovat možnost přednostního vstupu na eventy, slevy na eventy pořádané CzechCrunch, přístup ke slevovým kódům partnerů CzechCrunch a přístup na exkluzivní eventy (dále jen „Sekce CC+“). Pokud chce Zákazník získat přístup k Sekci CC+ uzavře s CzechCrunch prostřednictvím Webu smlouvu o poskytování digitálního obsahu (dále jen „Smlouva o předplatném CC+“), na základě které mu bude zpřístupněna Sekce CC+ na určitou dobu (dále jen „Předplatné“).
    2. Pokud chce Zákazník uzavřít s CzechCrunch Smlouvu o předplatném CC+ a získat přístup k Sekci CC+, je povinen si zřídit Uživatelský účet. Web neumožňuje uzavírání Smluv o předplatném CC+ bez registrace.
    3. Jednotlivé formy Předplatného včetně doby předplatného a jeho ceny jsou dostupné na Webu, zejména v objednávkovém formuláři Služeb. Všechny poplatky a ceny jsou stanoveny v českých korunách včetně DPH.
    4. Nejpozději na začátku objednávky bude Zákazník informován, jaké způsoby platby jsou přijímány.
    5. Pro uzavření Smlouvy se nejprve Zákazník přihlásí do svého Uživatelského účtu. Dále si Zákazník v objednávkovém formuláři zvolí, kterou formu Předplatného chce zakoupit. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
      1. objednávaném Předplatném, zejm. délce a ceně Předplatného,
      2. službách zahrnutých v Předplatném,
      3. způsobu úhrady ceny Předplatného
        (dále společně jen „Objednávka“).
    6. Před odesláním kompletní Objednávky je Zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do Objednávky vložil, aby Zákazník mohl opravit případné chyby vzniklé při zadávání údajů do Objednávky. Objednávku odešle Zákazník CzechCrunch kliknutím na tlačítko „ZAPLATIT“, kde je zároveň uvedena konkrétní částka k platbě. Kliknutím na tlačítko bude Zákazník přímo přesměrován na platební bránu.
    7. Zaplacením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy o předplatném CC+ mezi Zákazníkem a CzechCrunch. V co nejkratší době po uzavření Smlouvy CzechCrunch odešle na e-mailovou adresu Zákazníka potvrzení o uzavřené Smlouvě včetně znění těchto Podmínek.
    8. V případě uvedení chybné ceny na Webu a provedení objednávky Předplatného za nesprávnou cenu si CzechCrunch vyhrazuje právo Objednávku zrušit. V takové situaci bude CzechCrunch Zákazníka bezodkladně informovat e-mailem o zrušení Objednávky a vrátí Zákazníkovi uhrazenou cenu.
    9. CzechCrunch může od Smlouvy o předplatném CC+ odstoupit, pokud je zjevné, že Zákazník uvedl v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že Zákazník není Spotřebitelem, je CzechCrunch oprávněn od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
    10. Zákazník souhlasí, aby při uzavírání Smlouvy o předplatném CC+ byly použity komunikační prostředky na dálku.  Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, případně náklady na telefonní hovory) si hradí Zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
  4. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

    1. Pokud dojde k rozporu mezi cenou uvedenou u Předplatného na Webu a cenou uvedenou v Objednávce, uplatní se vždy cena uvedená v Objednávce.
    2. Platbu ceny a případné náklady spojené se zpřístupněním Sekce CC+ dle Smlouvy o předplatném CC+ může Zákazník uhradit CzechCrunch prostřednictvím Webu kartou online přes platební bránu, která je nastavena v objednávkovém formuláři, přičemž platba se řídí podmínkami tohoto platebního systému či prostřednictvím platební metody Klarna a Google Pay. Pokud chce Zákazník použít jiný způsob platby, může kontaktovat CzechCrunch a uzavřít individuální Smlouvu o předplatném CC+, která se v přiměřeném rozsahu řídí těmito podmínkami.
    3. Po uhrazení ceny bude vystavena faktura a bude zaslána na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou v Objednávce.
    4. Zákazník zakoupením Předplatného souhlasí s automatickým obnovováním Předplatného vždy na období v délce dle předchozího zakoupeného Předplatného za cenu stanovenou CzechCrunch pro toto Předplatné v době jeho obnovení. Zákazník dále pro potřeby automatického obnovování souhlasí s automatickým placením ceny za Předplatné bez potřeby osobní autorizace platby ze strany držitele platební karty. Způsob platby s automatickým placením poplatku se stanovuje na dobu neurčitou, s tím, že Zákazník ho může kdykoliv změnit případně zrušit v rámci funkcionalit svého Uživatelského účtu. Frekvence automatického placení ceny bude korespondovat s předplaceným období v souladu s aktuálním ceníkem poskytovatele. Zákazník zároveň bere na vědomí, že číslo platební karty poskytovatel nebude uchovávat.
    5. Zákazník potvrzuje a souhlasí, že případné poskytnuté slevy se vztahují vždy jen na období, na které byly výslovně poskytnuté, a to i v případě automatického obnovování poskytování Předplatného.
    6. Zákazník je oprávněn zakoupené Předplatné kdykoliv v jeho průběhu zrušit. V takovém případě bude ze strany CzechCrunch Zákazníkovi bez zbytečného odkladu zamezen další přístup do Sekce CC+ a ruší se souhlas Zákazníka s automatickým obnovováním předplatného. Pokud Zákazník hradí cenu za Předplatné měsíčně, vrátí mu CzechCrunch platbu za poslední započatý měsíc, ve kterém měl k Sekci CC+ přístup, pokud již Zákazník tuto platbu uhradil. CzechCrunch zároveň nabízí Zákazníkům možnost vrácení celé uhrazené ceny Předplatného, pokud je Zákazník s Předplatným nespokojen. Pokud chce této možnosti Zákazník využít, musí v průběhu Předplatného toto Předplatné zrušit a do 1 měsíce od jeho zrušení písemnou formou (zejména prostřednictvím kontaktního e-mailu) zažádat CzechCrunch o vrácení celé částky uhrazené za Předplatné. CzechCrunch Zákazníkovi vrátí uhrazenou platbu za Předplatné pouze pokud Zákazník řádně a včas zažádá o vrácení této částky. Uplynutím 1 měsíce od zrušení Předplatného právo Zákazníka žádat o vrácení platby zaniká.
  5. ZPŘÍSTUPNĚNÍ SEKCE CC+ A UŽÍVÁNÍ SEKCE CC+ ZÁKAZNÍKEM

    1. Zákazník má po splnění stanovených podmínek (zejména registrace Uživatelského účtu a úhrada platby) právo na poskytování přístup do Sekce CC+ po dobu příslušného předplaceného období. K přístupu k Sekci CC+ musí mít Zákazník internetové připojení.
    2. Sekce CC+ bude Zákazníkovi zpřístupněna bez zbytečného odkladu po připsání příslušné platby na bankovní účet CzechCrunch, případně po identifikaci platby Zákazníka.
    3. Předplatné bude zahájeno okamžikem poskytnutí přístupu k Sekci CC+, o čemž bude Zákazníkovi zasláno oznámení na jeho e-mail. Od této chvíle začíná plynout období Předplatného.
    4. Zákazník není povinen Sekci CC+ v rámci Předplatného užívat, avšak CzechCrunch náleží nárok na celou platbu za Předplatné bez ohledu na to, zda Zákazník po dobu předplatného období Sekci CC+ skutečně využíval.
    5. Služby je oprávněn využívat pouze Zákazník, kterému patří Uživatelský účet. Uživatelský účet je nepřenosný a Zákazník je povinen neposkytnout ani nezpřístupnit třetí osobě přihlašovací údaje k Uživatelskému účtu, ani neumožnit třetí osobě bezplatné či komerční užívání Předplatného.
    6. Zákazník nezískává Smlouvou o digitálním předplatném CC+ licenci k jakémukoliv obsahu Sekce CC+, není tedy oprávněn jakékoliv texty či fotografie užívat jinak než pro svou osobní potřebu.
    7. CzechCrunch negarantuje neomezenou dostupnost systému a Sekce CC+. V rámci zákonných limitů, CzechCrunch neposkytuje žádné záruky týkající se funkčnosti, obsahu, dostupnosti nebo stability Sekce CC+. CzechCrunch nezodpovídá za obsah a rozsah Sekce CC+ a nezaručuje Zákazníkovi ani rozsah, ani frekvenci, s jakou se bude obsah Sekce CC+ měnit nebo doplňovat, resp. že bude v každém dalším předplaceném období jiný nebo doplněný.
    8. CzechCrunch nenese zodpovědnost za nemožnost přístupu ke Službám způsobenou technickými vlastnostmi zařízení Zákazníka (ať jde o software, nebo hardware) ani za žádnou škodu způsobenou nevhodností zařízení, ani za funkčnost nebo provoz zařízení, které Zákazník využívá k přístupu na Sekci CC+. Zákazník je povinen zajistit, aby jeho zařízení splňovalo požadavky pro přístup ke Sekci CC+ a jejich správnou funkcionalitu.
    9. CzechCrunch je oprávněn kdykoliv dočasně pozastavit poskytování Sekce CC+, např. z důvodu bezpečnosti, vyšší moci, rozhodnutí příslušného orgánu nebo soudu, výkonu práv potřebných pro provoz nebo údržbu systému, bez toho, aby to bylo považováno za porušení povinnosti CzechCrunch. CzechCrunch je však povinen pokud možno dopředu, jinak v přiměřené lhůtě, informovat Zákazníka o takovém dočasném pozastavení poskytování Sekce CC+ oznámením zveřejněným na Webu; zároveň oznámí i důvod a předpokládanou dobu pozastavení poskytování obsahu Sekce CC+.
    10. CzechCrunch je oprávněn ukončit nebo přerušit poskytování Sekce  CC+, pokud Zákazník poruší své povinnosti uvedené v těchto Podmínkách, nebo v případě pokud bude mít CzechCrunch důvodné podezření, že Předplatné používá na základě jednoho Uživatelského účtu více osob.
    11. CzechCrunch je oprávněn kdykoliv v případě porušení povinností Zákazníka ukončit tuto Smlouvu o předplatném CC+ okamžitým odstoupením, a to prostřednictvím e-mailu odeslaného Zákazníkovi.
    12. CzechCrunch může kdykoli přidávat, měnit nebo odebírat funkce či vlastnosti Sekce CC+, upravovat nebo zavádět omezení pro ukládání nebo jiné funkce, a to na základě oprávněných důvodů, kterými jsou:
      1. změna nezbytná pro zachování digitálního obsahu bez vad,
      2. změna technologie využívané k šíření digitálního obsahu CzechCrunch,
      3. změny v rámci systémů třetích stran určených pro šíření digitálního obsahu (např. systémy Android, iOS či Windows), pokud zhorší jejich využitelnost pro CzechCrunch nikoliv nepodstatným způsobem či zvýší nikoliv nepodstatným způsobem náklady CzechCrunch,
      4. jiné technologické změny na trhu využívaných k obdobným plněním,
      5. změny či zrušení právních předpisů, vydání nových právních předpisů,
      6. vylepšení stávajících funkcí Sekce CC+.

      Zákazník, který je Spotřebitelem, může v takovém případě závazek bez postihu vypovědět, zhoršuje-li změna jeho přístup k digitálnímu obsahu (Sekci CC+) nebo jeho užívání nikoli jen nevýznamně, a to do třiceti dnů ode dne, kdy byl o změně vyrozuměn nebo od okamžiku, kdy byl digitální obsah změněn, podle toho, co nastane později. Právo na výpověď nevznikne, umožní-li CzechCrunch Zákazníkovi odmítnout změnu a ponechat si digitální obsah bez dodatečných nákladů v původní podobě, aniž by to bylo na úkor jeho poskytování bez vad.

  6. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

    1. CzechCrunch prohlašuje, že bude přístup k Sekci CC+ poskytovat v kvalitě, kterou je možné rozumně očekávat s přihlédnutím k povaze Sekce CC+, účelu a ceně za jejich poskytování.
    2. Zákazník je oprávněn reklamovat vady Předplatného u CzechCrunch bez zbytečného odkladu od výskytu příslušné vady, a to prostřednictvím e-mailu na adresu uvedenou v záhlaví těchto Podmínek. V reklamaci je Zákazník povinen přesně specifikovat, v čem spočívá reklamovaná vada, a zároveň uvést časové období, po dobu kterého se vada vyskytla.
    3. Reklamace Zákazníka se považuje za opodstatněnou, pokud dojde k výpadku systému a přístupnost Sekce CC+ bude přerušena na více než 48 po sobě následujících hodin.
    4. CzechCrunch je povinen doručit Zákazníkovi potvrzení o uplatnění reklamace. Pokud není možné potvrzení doručit ihned, doručí jej bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace.
    5. Je-li poskytování Sekce CC+ v rámci Předplatného vadné, Zákazník může požadovat odstranění vady. V takovém případě CzechCrunch Zákazníkovi poskytne slevu formou prodloužení poskytování Sekce CC+ o dobu, po kterou Zákazníkovi Sekce CC+ nebyla zpřístupněna či byla značně omezena její funkčnost. CzechCrunch může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Předplatné mělo bez vady. Zákazník může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy, pokud:
      1. CzechCrunch vadu odmítl odstranit, nebo ji neodstranil v souladu se zákonem,
      2. se vada projeví opakovaně,
      3. je vada podstatným porušením Smlouvy o předplatném CC+, nebo
      4. je z prohlášení CzechCrunch nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Zákazníka.
  7. INFORMACE PRO SPOTŘEBITELE

    1. Pokud je Zákazník Spotřebitelem, uplatní se na smluvní vztah i ustanovení tohoto oddílu Podmínek. Pro vyloučení pochybností CzechCrunch uvádí, že pokud Zákazník není Spotřebitelem, ustanovení tohoto oddílu se na smluvní vztah neuplatní.
    2. Zákazník si je vědom a výslovně souhlasí se zahájením poskytování služby, tedy zpřístupnění Sekce CC+ ihned po uzavření Smlouvy před uplynutím zákonné lhůty pro odstoupení od smlouvy. Zákazník bere na vědomí, že v takovém případě nemá ve vztahu k Předplatnému právo na odstoupení od Smlouvy o předplatném CC+ ve smyslu ust. § 1837 písm. l) Občanského zákoníku.

    II. VYTVÁŘENÍ FIREMNÍCH PROFILŮ A JEDNORÁZOVÉ INZERCE PRACOVNÍCH NABÍDEK

  8. UZAVŘENÍ SMLOUVY O VYTVOŘENÍ FIREMNÍHO PROFILU A JEDNORÁZOVÉ INZERCI PRACOVNÍ NABÍDKY

    1. CzechCrunch nabízí Zákazníkům, kteří jsou podnikateli, aby si s ním uzavřeli prostřednictvím Webu smlouvu, kterou bude Zákazníkům umožněno, aby si vytvořili na Webu:
      1. na časově omezenou dobu profil svého podnikatelského uskupení, který bude zobrazován na Webu a zároveň budou Zákazníkovi v souvislosti s tímto profilem poskytovány další služby (zejména možnost inzerovat na Webu pracovní nabídky) (dále jen „Předplatné firemního profilu“); nebo
      2. na časově omezenou dobu jednotlivě inzerát pracovní nabídky (dále jen „Jednorázová inzerce“) (Předplatné firemního profilu a Jednorázová inzerce dále společně jako „Služby pro firmy“)
        (smlouvy o poskytování Služeb pro firmy dále jen „Smlouvy pro firmy“).
    2. Pokud si chce Zákazník objednat Předplatné firemního profilu, je povinen si zřídit Uživatelský účet. Jednorázovou inzerci si Zákazník může objednat i bez registrace.
    3. Jednotlivé formy Služeb pro firmy včetně doby předplatného a jejich ceny jsou dostupné na Webu, zejména v objednávkovém formuláři Služeb pro firmy. U všech poplatků a cen je uvedeno, v jaké měně jsou stanoveny a zda jsou včetně DPH či bez DPH.
    4. Zákazník si v objednávkovém formuláři zvolí, kterou formu Služeb pro firmy chce zakoupit. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
      1. objednávané Službě pro firmy,
      2. službách zahrnutých v dané Službě pro firmy,
      3. způsobu úhrady ceny Služby pro firmy,
        (dále společně jen „Objednávka“).
    5. Zaplacením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy pro firmy mezi Zákazníkem a CzechCrunch. V co nejkratší době po uzavření Smlouvy CzechCrunch odešle na e-mailovou adresu Zákazníka potvrzení o uzavřené Smlouvě pro firmy včetně znění těchto Podmínek.
    6. V případě uvedení chybné ceny na Webu a provedení objednávky Služby pro firmy za nesprávnou cenu si CzechCrunch vyhrazuje právo Objednávku zrušit. V takové situaci bude CzechCrunch Zákazníka bezodkladně informovat e-mailem o zrušení Objednávky a vrátí Zákazníkovi uhrazenou cenu.
    7. CzechCrunch může od Smlouvy pro firmy kdykoliv odstoupit, a to i v průběhu poskytování Služby pro firmy, i bez udání důvodu. CzechCrunch zejména od Smlouvy pro firmy odstoupí, pokud je zjevné, že Zákazník uvedl v Objednávce záměrně nesprávné informace či pokud podnikání Zákazníka bude neslučitelné s hodnotami CzechCrunch. V takovém případě CzechCrunch Zákazníka o odstoupení bezodkladně vyrozumí a vrátí Zákazníkovi poměrnou část zaplacené ceny za Služby pro firmy, určenou dle doby, po kterou již Zákazník Služby pro firmy využíval vzhledem k celkovému zaplacenému období.
  9. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

    1. Pokud dojde k rozporu mezi cenou uvedenou u Služby pro firmy na Webu a cenou uvedenou v Objednávce, uplatní se vždy cena uvedená v Objednávce.
    2. Platbu ceny a případné náklady spojené se zpřístupněním Služby pro firmy může Zákazník uhradit CzechCrunch prostřednictvím Webu pouze kartou online přes platební bránu, která je nastavena v objednávkovém formuláři, přičemž platba se řídí podmínkami tohoto platebního systému. Pokud chce Zákazník použít jiný způsob platby, může kontaktovat CzechCrunch a uzavřít individuální Smlouvu pro firmy, která se v přiměřeném rozsahu řídí těmito podmínkami.
    3. Po uhrazení ceny bude vystavena faktura a bude zaslána na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou v Objednávce.
    4. Zákazník zakoupením Předplatného firemního profilu souhlasí s automatickým obnovováním Předplatného firemního profilu vždy na období v délce dle předchozího zakoupeného Předplatného firemního profilu za cenu stanovenou CzechCrunch pro toto Předplatné firemního profilu v době jeho obnovení. Zákazník dále pro potřeby automatického obnovování souhlasí s automatickým placením ceny za Předplatné firemního profilu bez potřeby osobní autorizace platby ze strany držitele platební karty. Způsob platby s automatickým placením poplatku se stanovuje na dobu neurčitou, s tím, že Zákazník ho může kdykoliv změnit případně zrušit v rámci funkcionalit svého Uživatelského účtu. Frekvence automatického placení ceny bude korespondovat s předplaceným období v souladu s aktuálním ceníkem poskytovatele. Zákazník zároveň bere na vědomí, že číslo platební karty poskytovatel nebude uchovávat.
    5. Zákazník potvrzuje a souhlasí, že případné poskytnuté slevy se vztahují vždy jen na období, na které byly výslovně poskytnuté, a to i v případě automatického obnovování poskytování Předplatného firemního profilu.
  10. ZVEŘEJNĚNÍ OBSAHU DLE SLUŽEB PRO FIRMY

    1. Zákazník má po splnění stanovených podmínek (zejména úhradě platby) právo na poskytování Služeb pro firmy po dobu příslušného předplaceného období. CzechCrunch není povinen zahájit poskytování Služeb pro firmy okamžitě, je však povinen bez zbytečného odkladu začít prověřovat, že Zákazník vyplnil veškeré potřebné údaje pro zahájení Služby pro firmy. Pokud Zákazík všechny potřebné údaje nevyplnil nebo má CzechCrunch důvodnou obavu, že některé údaje byly vyplněny nesprávně, není CzechCrunch povinen zahájit poskytování Služeb pro firmy, dokud nedojde k nápravě ze strany Zákazníka.
    2. Služba pro firmy bude zahájena okamžikem vyrozumění Zákazníka o zahájení poskytování Služeb pro firmy, o čemž bude Zákazníkovi zasláno oznámení na jeho e-mail. Od této chvíle začíná plynout období, na které si Zákazník Službu pro firmy zakoupil.
    3. Pokud má Zákazník zájem změnit po začátku využívání Služeb pro firmy některé údaje, které zadal do firemního profilu či do Jednorázové inzerce, CzechCrunch mu v odůvodněných případech může vyhovět. Zákazník nemá právo údaje jednostranně měnit.
    4. CzechCrunch negarantuje neomezenou dostupnost Webu a jeho neměnnost. CzechCrunch neposkytuje žádné záruky týkající se funkčnosti, obsahu, dostupnosti nebo stability Webu.
    5. CzechCrunch je oprávněn kdykoliv dočasně pozastavit provozování Webu, např. z důvodu bezpečnosti, vyšší moci, rozhodnutí příslušného orgánu nebo soudu, výkonu práv potřebných pro provoz nebo údržbu systému, bez toho, aby to bylo považováno za porušení povinnosti CzechCrunch. CzechCrunch je však povinen pokud možno dopředu, jinak v přiměřené lhůtě, informovat Zákazníka o takovém dočasném pozastavení provozu Webu; zároveň oznámí i důvod a předpokládanou dobu jeho pozastavení.
  11. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

    1. CzechCrunch prohlašuje, že bude Služby pro firmy poskytovat v kvalitě, kterou je možné rozumně očekávat s přihlédnutím k povaze Služeb pro firmy, účelu a ceně za jejich poskytování.
    2. Zákazník je oprávněn reklamovat vady Služeb pro firmy u CzechCrunch bez zbytečného odkladu od výskytu příslušné vady, a to prostřednictvím e-mailu na adresu uvedenou v záhlaví těchto Podmínek, nejpozději do 3 dnů od jejího zjištění. V reklamaci je Zákazník povinen přesně specifikovat, v čem spočívá reklamovaná vada, a zároveň uvést časové období, po dobu kterého se vada vyskytla.
    3. Je-li poskytování Služeb pro firmy vadné, Zákazník může požadovat odstranění vady. Zákazník souhlasí, že v takovém případě CzechCrunch Zákazníkovi poskytne slevu formou prodloužení poskytování Služby pro firmy o dobu, po kterou Zákazníkovi Služba pro firmy nebyla poskytována či byla poskytována vadně.

    III. VSTUPENKY NA EVENTY

  12. NÁKUP VSTUPENEK NA AKCE CZECHCRUNCH

    1. CzechCrunch prodává vstupenky na kulturní, společenské nebo jiné akce, které jsou organizované přímo CzechCrunch (dále jen „Akce CzechCrunch“).
    2. Pokud chce Zákazník získat vstupenku na Akci CzechCrunch uzavře s CzechCrunch kupní smlouvu (dále jen „Smlouva o koupi vstupenek“), na základě které se CzechCrunch zavazuje realizovat Akci CzechCrunch dle popisu uvedeného na Webu, dodat Zákazníkovi vstupenky bez zbytečného odkladu po zaplacení vstupného a umožnit Zákazníkovi s platnou vstupenkou účast na této Akci CzechCrunch za uvedených podmínek a Zákazník se zavazuje uhradit vstupné.
  13. ZPROSTŘEDKOVÁNÍ VSTUPENEK NA AKCE TŘETÍCH OSOB

    1. CzechCrunch může nabízet i vstupenky na akce pořádané právnickou nebo fyzickou osobou odlišnou od CzechCrunch (dále jen „Pořadatel“), v takovém případě CzechCrunch působí pouze jako zprostředkovatel a smlouva je uzavírána přímo mezi Zákazníkem a Pořadatelem, což je u konkrétní Akce výslovně uvedeno (dále jen „Akce třetích osob“) (Akce CzechCrunch a Akce třetích osob dále společně jako „Akce“).
    2. Pokud chce Zákazník získat vstupenku na Akci třetích osob uzavře s CzechCrunch smlouvu o zprostředkování vstupenek na Akci třetích osob (dále jen „Smlouva o zprostředkování vstupenek“), kterou se CzechCrunch zavazuje dodat Zákazníkovi vstupenky bez zbytečného odkladu po zaplacení vstupného, přičemž doručením vstupenek Zákazníkovi jsou veškeré závazky CzechCrunch vyplývající z této smlouvy splněny, Zákazník se zavazuje uhradit CzechCrunch vstupné.
    3. Zákazník bere na vědomí, že CzechCrunch není pořadatelem Akcí třetích osob, na které jsou vstupenky prodávány. CzechCrunch pouze zajišťuje prodej a distribuci vstupenek Zákazníkům jménem a na účet Pořadatele, a to na základě smluvního vztahu mezi CzechCrunch a Pořadatelem. Nákupem vstupenky na Akci třetích osob vzniká právní vztah mezi Zákazníkem a Pořadatelem této Akce třetích osob. CzechCrunch proto nenese žádnou odpovědnost za plnění povinností Pořadatele Akce třetích osob, které vyplývají ze smluvního vztahu mezi Zákazníkem a Pořadatelem Akce třetích osob.
    4. CzechCrunch neodpovídá za konání Akce třetích osob anebo za to, že se konat nebude, neodpovídá ani za jakoukoliv změnu Akcí třetích osob nebo jejich termínů či místa konání, ani za jejich průběh či události, k nimž by na Akcích třetích osob došlo či za jakékoliv skutečnosti, které by měly původ v konání či nekonání Akce třetích osob. CzechCrunch neodpovídá za žádné závazky Pořadatele Akce třetích osob, zejména za újmu způsobenou Zákazníkovi či jiné osobě Pořadatelem Akce třetích osoby nebo která by vznikla v souvislosti s Akcí třetích osob. Veškeré nároky Zákazníka či třetích osob je vždy nutné uplatnit přímo u Pořadatele Akce třetích osob.
  14. NÁKUP VSTUPENEK NA AKCE PROSTŘEDNICTVÍM WEBU

    1. Pokud chce Zákazník uzavřít s CzechCrunch Smlouvu o koupi vstupenek nebo Smlouvu o zprostředkování vstupenek (dále společně jen jako „Smlouvy o vstupenkách“) může tak učinit prostřednictvím Uživatelského účtu, Web ale umožňuje uzavírání Smluv o vstupenkách i bez registrace.
    2. Jednotlivé formy vstupenek Akce včetně informací o Akci a jejich ceny jsou dostupné na Webu, zejména v objednávkovém formuláři vstupenek na Akce. Všechny poplatky a ceny jsou stanoveny v českých korunách včetně DPH.
    3. Nejpozději na začátku objednávky bude Zákazník informován, jaké způsoby platby jsou přijímány.
    4. Pro uzavření Smlouvy o vstupenkách se nejprve Zákazník přihlásí do svého Uživatelského účtu či vyplní požadované údaje. Dále si Zákazník v objednávkovém formuláři zvolí, kterou formu vstupenky na Akci chce zakoupit. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
      1. kdo je pořadatelem Akce (tedy zejména, zda se jedná o Akci CzechCrunch nebo Akci třetích osob),
      2. objednávané formě vstupenky, informace o Akci,
      3. službách zahrnutých v konkrétní formě vstupenky,
      4. způsobu úhrady ceny vstupenky,
        (dále společně jen „Objednávka“).
    5. Před odesláním kompletní Objednávky je Zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do Objednávky vložil, aby Zákazník mohl opravit případné chyby vzniklé při zadávání údajů do Objednávky. Objednávku odešle Zákazník CzechCrunch kliknutím na tlačítko „ZAPLATIT“, kde je zároveň uvedena konkrétní částka k platbě. Kliknutím na tlačítko bude Zákazník přímo přesměrován na platební bránu.
    6. Zaplacením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy o koupi vstupenek nebo Smlouvy o zprostředkování vstupenek (podle toho, kdo je uveden jako zprostředkovatel) mezi Zákazníkem a CzechCrunch. V co nejkratší době po uzavření Smlouvy CzechCrunch odešle na e-mailovou adresu Zákazníka potvrzení o uzavřené Smlouvě včetně znění těchto Podmínek.
    7. V případě uvedení chybné ceny na Webu a provedení objednávky vstupenky na Akci za nesprávnou cenu si CzechCrunch vyhrazuje právo Objednávku zrušit. V takové situaci bude CzechCrunch Zákazníka bezodkladně informovat e-mailem o zrušení Objednávky a vrátí Zákazníkovi uhrazenou cenu.
    8. CzechCrunch může od Smlouvy o vstupenkách odstoupit, pokud je zjevné, že Zákazník uvedl v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že Zákazník není Spotřebitelem, je CzechCrunch oprávněn od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
    9. Zákazník souhlasí, aby při uzavírání Smlouvy o vstupenkách byly použity komunikační prostředky na dálku.  Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, případně náklady na telefonní hovory) si hradí Zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
  15. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

    1. Pokud dojde k rozporu mezi cenou uvedenou u vstupenky na Akci na Webu a cenou uvedenou v Objednávce, uplatní se vždy cena uvedená v Objednávce.
    2. Platbu ceny a případné náklady spojené se získáním vstupenky na Akci dle Smlouvy o vstupenkách může Zákazník uhradit CzechCrunch prostřednictvím Webu kartou online přes platební bránu, která je nastavena v objednávkovém formuláři, přičemž platba se řídí podmínkami tohoto platebního systému, případně platebními službami Klarna a Google Pay. Pokud chce Zákazník použít jiný způsob platby, může kontaktovat CzechCrunch a uzavřít individuální Smlouvu o vstupenkách, která se v přiměřeném rozsahu řídí těmito podmínkami.
    3. Po uhrazení ceny bude vystavena faktura a bude zaslána na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou v Objednávce.
  16. ZASLÁNÍ VSTUPENEK A ÚČAST NA AKCI

    1. Zákazník má po splnění stanovených podmínek (zejména vyplnění údajů v Objednávce či přihlášení do Uživatelského účtu a úhrada platby) právo na zpřístupnění zaplacených vstupenek na Akci.
    2. Vstupenky budou Zákazníkovi zaslány bez zbytečného odkladu po připsání příslušné platby na bankovní účet CzechCrunch, případně po identifikaci platby Zákazníka, v elektronické podobě na e-mail Zákazníka uvedený v Objednávce, případně v Uživatelském účtu.
    3. CzechCrunch nenese žádnou odpovědnost za to, že nebude Zákazníkovi doručena vstupenka na Akci z důvodů spočívajících na straně Zákazníka, zejména pak z důvodů, že nebude možné vstupenku Zákazníkovi doručit na zadaný e-mail (především z důvodu přeplněné schránky, spam filtr etc).
    4. Zákazník má nárok na vrácení vstupného za vstupenku pouze v níže uvedených případech a za níže uvedených podmínek. Zákazník nemá právo na vrácení vstupného pouze z důvodu, že se Akce nezúčastnil, a to z jakéhokoliv důvodu.
    5. Zákazník se nákupem vstupenky na Akci zavazuje dodržovat pravidla stanovená pořadatelem Akce (tedy CzechCrunch či Pořadatelem) a řídit se provozním a návštěvním řádem místa konání Akce.
    6. Pořadateli každé Akce (tedy CzechCrunch i Pořadateli) je vyhrazeno právo na změnu programu Akce, termínu a místa jejího konání. Nákupem vstupenky na Akce bere Zákazník toto právo konkrétního pořadatele na vědomí.
    7. V případě, že ze strany pořadatele (ať už CzechCrunch nebo Pořadatele) dojde ke změně místa konání nebo termínu Akce nebo k úplnému zrušení Akce, bude Zákazník o této skutečnosti vyrozuměn. CzechCrunch neodpovídá Zákazníkovi za to, že jej nebude možno prostřednictvím kontaktních údajů včas zastihnout, ani za to, že Zákazník obdrží včas odeslané vyrozumění se zpožděním.
    8. Dojde-li ze strany pořadatele Akce (ať už CzechCrunch nebo Pořadatele) ke změně termínu nebo místa konání Akce, má Zákazník právo na vrácení vstupného. Toto právo může Zákazník uplatnit nejpozději 5. (pátý) pracovní den následující po původním termínu Akce a pouze v případě, že vstupenka dosud nebyla využita. Pokud Zákazník neuplatní své právo v uvedené lhůtě, má se za to, že má zájem zúčastnit se Akce ve změněném termínu či na změněném místě. V případě, že dojde ke změně termínu či místa Akce z důvodu nezávislého na vůli pořadatele v důsledku vyšší moci (např. přírodní katastrofy, epidemie, rozhodnutí orgánu veřejné moci), zůstává vstupenka na Akci v platnosti na tento změněný termín či místo a Zákazník nemá právo na vrácení vstupného.
    9. Dojde-li ze strany pořadatele (ať už CzechCrunch nebo Pořadatele) k úplnému zrušení Akce, má Zákazník právo na vrácení vstupného.
    10. V případě, že budou splněny podmínky pro vrácení vstupného, bude vstupné Zákazníkovi vráceno prostřednictvím platební karty, kterou byla provedena úhrada vstupného. V případě platby bankovním převodem na bankovní účet, z něhož bylo vstupné zasláno.
    11. Pokud je vstupenka na Akci určena pouze pro konkrétní osobu, což bude vždy vyznačeno v Objednávce, je vstupenku oprávněna využít pouze tato osoba a může být při vstupu na Akci vyžádáno po této osobě identifikovat se identifikačním průkazem. Bez této identifikace nemusí být tato osoba vpuštěna na Akci. Pokud bude mít Zákazník zájem o změnu konkrétní osoby, pro kterou je vstupenka určena, musí se s dostatečným předstihem obrátit na CzechCrunch. CzechCrunch se zavazuje, že pokud mu nebudou bránit důležité provozní důvody, změnu osoby na vstupence povolí.
    12. CzechCrunch je oprávněn stornovat vstupenku, pokud Zákazník poruší své povinnosti uvedené v těchto Podmínkách, zejména pokud bude mít CzechCrunch důvodné podezření, že na jednu vstupenku na Akci vstupuje více osob. V takovém případě nemá Zákazník právo na vrácení vstupného.
  17. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

    1. V případě, že Zákazník neobdržel vstupenku na Akci nejpozději do 1 hodiny po zaplacení vstupného, je povinen neprodleně, nejpozději však do 24 hodin ode dne uplynutí výše uvedené lhůty k doručení vstupenky, kontaktovat CzechCrunch a oznámit, že neobdržel uhrazenou vstupenku. Pro tyto účely je Zákazník povinen sdělit CzechCrunch jméno, příjmení, e-mail a telefonní číslo, případně svůj Uživatelský účet, jehož prostřednictvím provedl nákup vstupenky. V případě, že CzechCrunch zjistí, že vstupenka na Akci skutečně nebyla Zákazníkovi doručena a to z důvodu na straně CzechCrunch, bude dále postupováno následujícím způsobem:
      1. CzechCrunch se zavazuje nejpozději do 24 hodin, nejdéle však 1 hodinu před konáním Akce, zaslat Zákazníkovi znovu vstupenku na Zákazníkem zadaný e-mail,
      2. v případě, že již došlo ke konání Akce, se CzechCrunch zavazuje vrátit Zákazníkovi uhrazené vstupné, a to nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
    2. Jakékoliv jiné reklamace než výše uvedené, které se bude týkat Akce třetí osob, bude CzechCrunch postupovat reklamaci k vyjádření anebo přímému vyřízení Pořadateli. Na žádost Zákazníka bude Zákazníkovi poskytnut přímý kontakt na Pořadatele.
    3. Pokud se bude jiná reklamace týkat Akce CzechCrunch a půjde o Zákazníka, který je Spotřebitelem, práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění Zákazníka se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a Zákonem o ochraně spotřebitele.
    4. V případě, že bude mít vstupenka na Akci CzechCrunch či konání Akce CzechCrunch vadu, je Zákazník oprávněn vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění, tedy Zboží reklamovat. Smluvní strany se dohodly, za vadu vstupenky či Akce CzechCrunch se nepovažuje:
      1. Změna programu Akce, která není vzhledem k celé Akci podstatná (především změna harmonogramu Akce, spočívající pouze v nepodstatném zpoždění či jiné uspořádání časových bloků na Akci, změna jednoho z více vystupujících, pokud se nejedná o hlavního vystupujícího, změna jednoho z více vystupujících, pokud nastala z důvodu vyšší moci, především pro nemoc vystupujícího).
    5. Vstupenku na Akci a Akci může Zákazník reklamovat e-mailem nebo v provozovně CzechCrunch. Při reklamaci je Zákazník povinen si zvolit, jak chce vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůže následně bez souhlasu CzechCrunch měnit.
    6. Má-li poskytované plnění vadu, má Zákazník právo na odstranění vady dodáním nového plnění bez vady, nebo dodáním chybějící části plnění (typicky dodání nové vstupenky na Akci); nebo na odstranění vady opravou plnění, ledaže by byl zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný, což se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by plnění mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro CzechCrunch.
    7. Dále má Zákazník právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od Smlouvy o koupi vstupenek, jestliže:
      1. CzechCrunch odmítne vadu odstranit nebo ji neodstraní v souladu s právními předpisy;
      2. se vada projeví opakovaně,
      3. je vada podstatným porušením Smlouvy o koupi vstupenek; nebo
      4. je z prohlášení CzechCrunch nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Zákazníka.
    8. Právo na odstoupení od Smlouvy o koupi vstupenek nenáleží Zákazníkovi v případě, je-li vada plnění nevýznamná.
    9. Při uplatnění reklamace CzechCrunch Zákazníkovi vystaví písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno datum uplatnění reklamace, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace Zákazník požaduje a kontaktní údaje Zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
    10. Nedohodnou-li se CzechCrunch a Zákazník na delší lhůtě, do 30 dnů od obdržení reklamace CzechCrunch reklamaci vyřídí a poskytne Zákazníkovi informaci o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, může Zákazník, který je Spotřebitelem, odstoupit od Smlouvy o koupi vstupenek nebo požadovat přiměřenou slevu.
    11. O vyřízení reklamace CzechCrunch informuje Zákazníka e-mailem a vydá Zákazníkovi potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Zákazníkovi náhrada účelně vynaložených nákladů, přičemž tyto náklady je Zákazník povinen prokázat.
    12. V případě, že Zákazník není Spotřebitelem, je jeho povinností oznámit a vytknout vadu plnění bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od konání Akce CzechCrunch.
  18. INFORMACE PRO SPOTŘEBITELE

    1. Pokud je Zákazník Spotřebitelem, uplatní se na smluvní vztah i ustanovení tohoto oddílu Podmínek. Pro vyloučení pochybností CzechCrunch uvádí, že pokud Zákazník není Spotřebitelem, ustanovení tohoto oddílu se na smluvní vztah neuplatní.
    2. V souladu s ustanovením § 1837 písm. j) Občanského zákoníku nemá Zákazník právo od Smlouvy o vstupenkách uzavřené mezi Zákazníkem a CzechCrunch odstoupit do 14 dnů bez udání důvodů, a to vzhledem k tomu, že se jedná o smlouvu o využití volného času a plnění je CzechCrunch či Pořadatelem, poskytováno v určeném termínu.

    IV. E-SHOP

  19. NAKUPOVÁNÍ NA E-SHOPU

    1. CzechCrunch může Zákazníkům nabízet prostřednictvím Webu uzavření kupní smlouvy (dále jen „Kupní smlouva“) ohledně zboží vystavené na Webu (dále jen „Zboží“).
    2. Návrh dodat Zboží za ceny stanovené na Webových stránkách je nabídkou na uzavření Kupní smlouvy s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti CzechCrunch plnit. Tato nabídka nepřipouští přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou. Vlastnosti a složení Zboží jsou uvedeny na Webu.
    3. Pro uzavření Kupní smlouvy v rámci nákupního procesu nejprve Zákazník zvolí Zboží, které chce zakoupit a jeho požadované množství. Tento krok potvrdí stisknutím tlačítka „PŘIDAT DO KOŠÍKU“. Nezvolí-li Zákazník požadované množství, bude mu do košíku přidán vždy jeden kus Zboží.
    4. Jakmile Zákazník provede výše zmíněným postupem výběr veškerého Zboží, které má v úmyslu zakoupit, v nákupním procesu pokračuje stisknutím tlačítka „K OBJEDNÁVCE“. Nejpozději na začátku objednávky bude Zákazník informován o případném omezení a podmínkách dodání Zboží a jaké způsoby platby jsou přijímány.
    5. Pro objednání Zboží vyplní Zákazník objednávkový formulář (není-li částečně předvyplněn na základě přihlášení do Uživatelského účtu). Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
      1. objednávaném Zboží,
      2. fakturačních údajích Zákazníka,
      3. způsobu úhrady kupní ceny Zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného Zboží a o čase doručení,
      4. nákladech spojených s dodáním Zboží,
        (dále společně jen „Objednávka“).
    6. V některých případech CzechCrunch nabízí možnost na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, aby Zákazník v rámci návrhu Objednávky vyplnil údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak Zákazník učiní, bude mu Zboží poskytnuto se slevou.
    7. Před odesláním kompletní Objednávky je Zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do Objednávky vložil, aby Zákazník mohl opravit případné chyby vzniklé při zadávání údajů do Objednávky. Objednávku odešle Zákazník CzechCrunch kliknutím na tlačítko „ZAPLATIT OBJEDNÁVKU“.
    8. CzechCrunch Zákazníkovi Objednávku v co nejkratší době po jejím doručení potvrdí zprávou odeslanou na e-mailovou adresu Zákazníka zadanou v Objednávce. Potvrzením Objednávky dochází k uzavření Kupní smlouvy mezi Zákazníkem a CzechCrunch. Společně s potvrzením odešle CzechCrunch Zákazníkovi:
      1. návod k způsobu použití a údržbě Zboží a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití, pokud je vzhledem k povaze Zboží návod poskytován,
      2. potvrzení o uzavřené Kupní smlouvě včetně znění těchto Podmínek,
      3. a v případně, že CzechCrunch poskytuje na dané Zboží záruku, tak i záruční list.
    9. Uzavřením Kupní smlouvy, vzniká Zákazníkovi závazek k zaplacení kupní ceny.
    10. V případě uvedení chybné ceny na Webu a provedení objednávky Zboží za nesprávnou cenu si CzechCrunch vyhrazuje právo Objednávku nepotvrdit nebo (pokud již byla potvrzena) Objednávku zrušit. V takové situaci bude CzechCrunch Zákazníka bezodkladně informovat e-mailem o zrušení Objednávky a opraví cenu Zboží.
    11. CzechCrunch je dále oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy kdykoliv před tím, než dodá Zboží Zákazníkovi, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží). CzechCrunch dále může od Kupní smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že Zákazník uvedl v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že Zákazník není Spotřebitelem, je CzechCrunch oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
    12. Zákazník souhlasí, aby při uzavírání Kupní smlouvy byly použity komunikační prostředky na dálku.  Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, případně náklady na telefonní hovory) si hradí Zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
  20. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

    1. Ceny nabízeného Zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků, nicméně náklady na dodání Zboží se liší podle zvolené metody a poskytovatele dopravy a způsobu úhrady a Zákazník je povinen je zaplatit CzechCrunch zároveň s kupní cenou.
    2. Pokud dojde k rozporu mezi kupní cenou uvedenou u Zboží na Webu a kupní cenou uvedenou v Objednávce, uplatní se vždy kupní cena uvedená v Objednávce.
    3. Platbu kupní ceny a případné náklady spojené s dodáním Zboží dle Smlouvy může Zákazník uhradit CzechCrunch prostřednictvím Webu pouze kartou online přes platební bránu, která je nastavena v objednávkovém formuláři, přičemž platba se řídí podmínkami tohoto platebního systému, případně platebními službami Klarna a Google Pay.
    4. Po uhrazení ceny bude vystavena faktura a bude zaslána na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou v Objednávce.
    5. Vlastnické právo ke Zboží na Zákazníka přechází až poté, co zaplatí celou kupní cenu za Zboží a Zboží převezme.
  21. DORUČENÍ ZBOŽÍ

    1. Zboží bude Zákazníkovi doručeno nejpozději do termínu uvedeného v Objednávce způsobem dle volby Zákazníka, přičemž CzechCrunch poskytuje následující možnosti, není-li v Objednávce uvedeno jinak:
      1. Osobní odběr na výdejních místech společnosti Zásilkovna, Uloženka;
      2. Doručení prostřednictvím dopravních společností Česká pošta, PPL CZ, DHL, Zásilkovna;
    2. Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky a Slovenské republiky.
    3. Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží bude Zákazníkovi sdělena v potvrzení Objednávky. V případě osobního odběru na provozovně bude CzechCrunch Zákazníka vždy o možnosti vyzvednutí Zboží informovat prostřednictvím e-mailu.
    4. Při převzetí Zboží od dopravce je Zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů Zboží a v případě jakýchkoliv zjevně viditelných závad toto neprodleně oznámit dopravci a CzechCrunch.
    5. Pokud Zákazník poruší svou povinnost převzít Zboží, nedochází k zániku Kupní smlouvy. CzechCrunch ale vzniká právo od Kupní smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení Kupní smlouvy Zákazníkem, případně Zboží uskladnit, za což CzechCrunch náleží úplata ve výši 50 Kč denně. Případné odstoupení od Kupní smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení ceny za dopravu Zboží, případně na nárok na náhradu škodu a úplatu za uskladnění Zboží, pokud CzechCrunch vznikla.
    6. Pokud je z důvodů vzniklých na straně Zákazníka Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Kupní smlouvě dohodnuto, je Zákazník povinen uhradit náklady spojené s takovým doručováním. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů zašle CzechCrunch na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou v Objednávce.
  22. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

    1. CzechCrunch odpovídá Zákazníkovi, že Zboží při převzetí nemá vady. Pokud je Zákazník Spotřebitelem, tak CzechCrunch odpovídá zejména, že Zboží:
      1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
      2. je vhodné k účelu, pro který ho Zákazník požaduje a s nímž CzechCrunch souhlasí;
      3. je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci;
      4. je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
      5. množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které může Zákazník rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná CzechCrunch nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
      6. je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Zákazník rozumně očekávat; a
      7. odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které byly Zákazníkovi poskytnuty před uzavřením kupní smlouvy.
    2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění Zákazníka, který je Spotřebitelem, se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a Zákonem o ochraně spotřebitele.
    3. V případě, že bude mít Zboží vadu, může Zákazník CzechCrunch vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění, tedy Zboží reklamovat.  Zboží může Zákazník reklamovat e-mailem nebo v provozovně CzechCrunch. Při reklamaci je Zákazník povinen si zvolit, jak chce vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůže následně bez souhlasu CzechCrunch měnit.
    4. Má-li Zboží vadu, má Zákazník právo na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží; nebo na odstranění vady opravou Zboží, ledaže by byl zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný, což se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Zákazníka.
    5. Dále má Zákazník právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od Kupní smlouvy, jestliže:
      1. CzechCrunch odmítne vadu odstranit nebo ji neodstraní v souladu s právními předpisy;
      2. se vada projeví opakovaně,
      3. je vada podstatným porušením Kupní smlouvy; nebo
      4. je z prohlášení CzechCrunch nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Zákazníka.
    6. Právo na odstoupení od Kupní smlouvy nenáleží Zákazníkovi v případě, je-li vada Zboží nevýznamná.
    7. Práva z vadného plnění Zákazníkovi dále nenáleží, pokud již před převzetím Zboží věděl, že Zboží má vadu, anebo pokud Zákazník vadu sám způsobil. Vadou Zboží není opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
    8. Při uplatnění reklamace CzechCrunch Zákazníkovi vystaví písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno datum uplatnění reklamace, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace Zákazník požaduje a kontaktní údaje Zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
    9. Nedohodnou-li se Zákazník a CzechCrunch na delší lhůtě, do 30 dnů od obdržení reklamace CzechCrunch reklamaci vyřídí a poskytne Zákazníkovi informaci o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, může Zákazník, který je Spotřebitelem, odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
    10. O vyřízení reklamace CzechCrunch informuje Zákazníka e-mailem a vydá Zákazníkovi potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Zákazníkovi náhrada účelně vynaložených nákladů, přičemž tyto náklady je Zákazník povinen prokázat.
    11. V případě, že Zákazník není Spotřebitelem je jeho povinností oznámit a vytknout vadu Zboží bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
    12. V případě, že Zákazník je Spotřebitelem, má právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží, ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.
  23. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY PRO SPOTŘEBITELE

    1. Pokud je Zákazník Spotřebitelem, uplatní se na smluvní vztah i ustanovení tohoto oddílu Podmínek. Pro vyloučení pochybností CzechCrunch uvádí, že pokud Zákazník není Spotřebitelem, ustanovení tohoto oddílu se na smluvní vztah neuplatní.
    2. Spotřebitel má v souladu s ustanovením § 1829 Občanského zákoníku právo odstoupit od Kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Kupní smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi Zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí, pokud k uzavření Kupní smlouvy došlo distančním způsobem či mimo obchodní prostory CzechCrunch. V případě, že CzechCrunch a Zákazník uzavřeli Kupní smlouvu, jejímž předmětem je několik kusů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části Zboží.
    3. Spotřebitel výslovně souhlasí v souladu s § 1824a odst. 2 Občanského zákoníku, že pokud je předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči (zejména audiokniha nebo e-book), bude s plněním započato před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a bere tímto na vědomí, že udělením souhlasu zaniká jeho právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od dne převzetí zboží.
    4. Ani Spotřebitel nemůže od Kupní smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Kupní smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku.
    5. K dodržení této lhůty postačuje, bylo-li odstoupení od Kupní smlouvy před uplynutím této lhůty CzechCrunch odesláno. Pro odstoupení od Kupní smlouvy je možné použít vzorový formulář odstoupení od Kupní smlouvy, který je přílohou těchto Podmínek, avšak není to povinné. Odstoupení od Kupní smlouvy Zákazník odešle CzechCrunch zásadně e-mailem nebo jiným jednoznačným prohlášením učiněným vůči CzechCrunch.
    6. Odstoupí-li Zákazník v souladu s výše uvedenými podmínkami od Kupní smlouvy, navrátí mu CzechCrunch bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy CzechCrunch bylo navráceno veškeré Zboží (či prokázáno, že k odeslání došlo), veškeré platby či platby snížené o již poskytnuté služby, jež Zákazník od CzechCrunch v souvislosti s Kupní smlouvou obdržel, a to stejným způsobem jako tyto platby obdržel, nedohodnou-li se CzechCrunch se Zákazníkem jinak. Cena za dopravu bude ale navrácena pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, které CzechCrunch pro dodání Zboží nabízel.
    7. Pokud bude v souvislosti s odstoupením od Kupní smlouvy docházet k vrácení jakéhokoliv Zboží, Zákazník nese náklady související s dopravou tohoto Zboží CzechCrunch.
    8. V případě odstoupení od Kupní smlouvy v souladu s výše uvedenými podmínkami Zákazník odpovídá za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se Zákazník seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží, tj. způsobem, jakým by se Zákazník se Zbožím seznamoval v kamenné prodejně. CzechCrunch je oprávněn započíst případný nárok na náhradu škody na pohledávku Zákazníka na vrácení kupní ceny.
    9. Po uplynutí výše uvedené 14denní lhůty právo odstoupit od Kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem či mimo obchodní prostory Zákazníka zaniká.
  24. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    1. Tyto Podmínky a Smlouva se řídí právem České republiky.
    2. Smlouvy i Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Potom, co Zákazník některou ze Smluv s CzechCrunch uzavře, zůstane uložená v elektronické podobě u CzechCrunch a Zákazníkovi není dostupná.
    3. V případě, že dojde mezi Zákazníkem a CzechCrunch (případně Pořadatelem) ke vzniku spotřebitelského sporu ze některé ze Smluv, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Zákazník podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00, Praha 2, email: adr@coi.cz, web: ard.coi.cz.
    4. Pro podání stížnosti týkající se poskytovaného plnění v souvislosti se Smlouvami a pro vyhledání subjektu alternativního řešení sporů, může Zákazník, který je Spotřebitelem, rovněž využít on-line platformu, která je zřízena Evropskou komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
    5. Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy v rozsahu, ve kterém se týkají konkrétního smluvního typu. Zákazník potvrzuje, že byl na existenci těchto Podmínek před uzavřením Smlouvy upozorněn, že se s nimi seznámil a vyjadřuje s nimi svůj souhlas.
    6. Znění těchto obchodních podmínek může CzechCrunch jednostranně měnit či doplnit, tím ale nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
    7. Ustanovení odchylná od těchto Podmínek je možné sjednat v konkrétní Smlouvě. Tato odchylná ujednání mají přednost před zněním těchto Podmínek.
    8. Všechny informace o zpracování osobních údajů Zákazníka jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, které nalezne zde.
    9. Zákazník a CzechCrunch souhlasí, že budou komunikovat prostřednictvím elektronické pošty. E-mailová adresa CzechCrunch je uvedena záhlavní těchto Podmínek a e-mailová adresa Zákazníka je uvedena v Uživatelském účtu, případně v Objednávce.
    10. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese CzechCrunch odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 30 dnů, dohodly se smluvní strany, že CzechCrunch má právo od Smlouvy odstoupit.
    11. Tyto Podmínky nabývají účinnosti 1. 1. 2025.