Vstříc zákazníkům i e-shopům. PPL zavádí novou službu, díky níž bude vracení balíků snadnější a daleko rychlejší
Objednané zboží nesedí, nevypadá jako na obrázku nebo neudělalo takovou radost, jakou jste od dárku předpokládali? Ve většině případu je nutné na vlastní náklady vše zabalit a e-shopu zaslat zpět. Najdou se však i takové výjimky, které myslí na co možná největší komfort zákazníka a již dopředu mu pomocí předtištěné zpětné etikety umožňují zboží bezplatně a rychle zaslat zpět.
Zpravidla to nabízí e-shopy s oblečením, které věří, že díky jednodušší možnosti vrácení zákazník riskne nákup i případně nesedícího kousku. Mezi ně patří třeba About You nebo Zalando. Již brzy by však mohli zpětnou etiketu, která bývá dlouhodobým standardem i u Amazonu, nacházet u svých zásilek zákazníci většiny e-shopů, které odesílají zboží právě skrze PPL.
To totiž zavádí novou službu pod označením PPL Parcel CZ Return, která – jak uvádí server ChannelWorld – umožní maloobchodníkům vybavit každou jejich zásilku zpětnou etiketou, Podle PPL, bývalé české společnosti, jež dnes spadá pod skupinu Deutsche Post, vychází nová služba vstříc nejen zákazníkům, ale i samotným e-shopům.
Množství zboží objednávaného online totiž neustále narůstá, což vytváří jak větší tlak na přehlednost v procesu dodávek, tak důraz na zevrubnější kontrolu přijímání vráceného zboží a komunikaci se zákazníky. „Obchodníci si v naší webové aplikaci můžou zvolit tisk zpětné etikety, kterou následně vloží do odesílaného balíku. Pokud zákazník není se zbožím spokojený, stačí, aby etiketu nalepil na ten samý balík a odevzdal ho na jednom z našich 2 000 podacích míst – PPL Parcelshopů,“ vysvětluje Milan Loidl, marketingový manažer PPL CZ.
Podle průzkumů, které si nechalo PPL vyhotovit v průběhu ledna letošního roku, počet vratek každoročně roste o desítky procent. Objednané zboží dnes odesílá zpět prodejcům celkem 39 % českých kupujících, přičemž až 25 % využívá balíky pro navrácení nevyhovujícího zboží, zbylých 14 % prostřednictvím balíků zboží mění za jiné.