Vyhledávač gifů Giphy získává investici ve výši 70 milionů dolarů
Jakmile se řeknou jednoduché webové animace, většině si vybaví obrázky v populárním formátu GIF. Ty v poslední době zaznamenaly velký boom, a to především díky jejich rozmanitosti, kreativitě, vtipnosti a snadné tvorbě. Z toho pochopitelně těží i služba, která je hlavním zdrojem tohoto pohyblivého grafického dění.
Newyorský startup Giphy, který proslul díky své platformě, kde mohou uživatelé vyhledávat, tvořit nebo sdílet nejrůznější obrázky ve formátu GIF, zaznamenal další investici. Skupiny Draper Fisher Jurvetson, Institutional Venture Partners, CMC Capital a existující společníci poskytly Giphy finanční injekci v hodnotě 72 milionů dolarů a valuace se rázem navýšila na 600 milionů dolarů. Jako první o tom informoval list The Wall Street Journal.
I když tento startup získává na investicích poměrně vysoké finanční částky, což může potvrdit i 55milionová investice v březnu letošního roku, tak paradoxem zůstává, že Giphy za celé své působení na trhu díky absenci jakéhokoliv zdroje příjmu nevydělalo ani cent. Zvrátit by to mohlo nově sjednané partnerství se společnostmi Nike a McDonald’s, které chtějí vytvářet své vlastní „gify“. Příjmy by tak mohly přitékat z reklam nebo z integrace na míru vytvořených animací tohoto druhu do této internetové platformy.
Ambice tříletého startupu z New Yorku jsou však o něco vyšší. Adam Leibsohn, finanční ředitel Giphy, prohlásil, že se chtějí stát „YouTubem GIFů“, kde budou uživatelé k obsahu přistupovat obdobně jako u tohoto multimediálního serveru. Potenciál k naplnění těchto cílů rozhodně mají. To potvrzuje i statistika, kdy přes 100 milionů lidí denně zhlédne okolo jedné miliardy těchto kultovních pohyblivých obrázků.