Vyrábí drahé a ošuntělé tenisky, abyste se je nebáli ušpinit. Golden Goose proslavila i Taylor Swift
Italští Golden Goose si rychle našli fanoušky mezi mladými i celebritami a chtěli na burzu. Plány jim ale zhatily volby do evropského parlamentu.
Ten pocit známe asi všichni. Koupíme si dokonale bílé tenisky, ale až doma spekulujeme, jestli s nimi opravdu chceme chodit po venku, když šance, že se zašpiní, je více než pravděpodobná. Co kdyby ale existovaly sneakers, které jsou ušpiněné a poškrábané přímo z výroby? Na něčem takovém postavila svůj byznys italská značka Golden Goose, o které je teď hodně slyšet. Ne jen proto, že je miluje Taylor Swift, ale také kvůli očekávanému vstupu na burzu, který se nepovedl.
Benátky, rok 2000. Tehdy si dva nadšenci do módy, Francesca Rinaldo a Alessandro Gallo, řekli, že na trhu chybí ideální kombinace tenisek inspirovaných typickým americkým lifestylem a elegantní italskou módu. A tak usedli k šicím strojům a zkoušeli první pokusy. Hned na začátku věděli, že jejich boty musí být odlišné oproti zbytku, což v záplavě všemožných jiných siluet není zrovna jednoduchý úkol. Přišli ale na něco, co se tehdy příliš nenosilo – a ukázalo se, že to funguje.
Svou nejslavnější řadu, která se jmenuje Ball Star, dělali záměrně tak, aby vypadala obnošeně. Vzhledem k tomu, že dílčí detaily dělali ručně, mohli si dovolit na teniskách zanechávat nedodělky, například vytahané nitky. Neštítili se ani využívání béžových barevných kombinací, které evokovaly zašlou bílou barvu. A když už byli v tom, schválně poškrábali části podrážky nebo navodili pocit, že mají sneakers okopané špičky. Nic přehnaného, ale na první pohled rozhodně viditelného.
Golden Goose prakticky vytvořili nový trend, který ještě neexistoval – a zamilovala si ho nejedna celebrita. Boom přišel především v roce 2007, kdy značka uvedla svou vlajkovou edici, z níž se později stala modelová řada Super-Star. Nosili ji například rappeři A$AP Rocky nebo Ye či plavec Michael Phelps, protože kombinovala onu italskou eleganci a sportovní look. V ten moment se o Golden Goose začalo mluvit i mezi mladými, respektive Generací Z, která všeobecně hledá netradiční věci.
Svou roli sehrála v růstu popularity tenisek od Golden Goose i Taylor Swift, jedna z nejslavnějších zpěvaček současnosti. V případě takových jmen stačí, pokud si produkt konkrétní firmy jednou vezmou na sebe, dostanou se ven jejich fotky a senzace je na světě. A obzvlášť zásadní je to v souvislosti právě s Taylor Swift, která má natolik velký vliv, že dokáže pohnout také s ekonomikami zemí. V Golden Goose z toho vytěžili hodně, i proto loni dosáhli na rekordní výsledky.