Výrobce piva Budweiser si objednal 40 elektrických kamionů Tesla Semi
Elektrický kamion Semi od Muskovy automobilní a energetické společnosti Tesla je od svého představení poměrně kontroverzním produktem. Jedna skupina lidí jej obdivuje, druhá odsuzuje, a to především z důvodů nedostatečné infrastruktury či zbytečně vysoké zátěže na životní prostředí. Tak či tak, zájemci o tyto kamiony, které budou stát 150 tisíc dolarů v případě verze s kratším dojezdem a 180 tisíc dolarů v případě verze s delším dojezdem, existují.
Dokazuje to nejen americký obchodní řetězec Walmart, který si jich předobjednal patnáct, logistická společnost J. B. Hunt či DHL Supply Chain s deseti předobjednanými vozy, ale nově také výrobce piva Budweiser, respektive největší pivovarnický podnik ve Spojených státech Anheuser-Busch.
Ten si elektrických kamionů Semi předobjednal rovnou 40 a musel složit rezervace ve výši 800 tisíc dolarů, tedy nějakých 17,6 milionů korun (40 x 20 000 dolarů; částka se z původních 5 tisíc zvedla). Nepočítaje dalších 6 milionů dolarů za nákup všech čtyřiceti vozů. Pro Anheuser-Busch to patrně nic neznamená, jelikož jeho dlouhodobou vizí je snižovat emise uhlíku, což se má odrážet i ve strategických operacích, které mají být co nejšetrnější vůči životnímu prostředí.
Každopádně společnosti si bude muset (spolu s dalšími zájemci) počkat až do roku 2019, kdy se kamiony Semi, jež budou nabízeny ve dvou modelech se 480kilometrovým a 800kilometrovým dojezdem, teprve dostanou na výrobní linky.
Foto: Tesla