Výrobce piva Budweiser si objednal 40 elektrických kamionů Tesla Semi

Filip HouskaFilip Houska

1
0Zobrazit komentáře

Elektrický kamion Semi od Muskovy automobilní a energetické společnosti Tesla je od svého představení poměrně kontroverzním produktem. Jedna skupina lidí jej obdivuje, druhá odsuzuje, a to především z důvodů nedostatečné infrastruktury či zbytečně vysoké zátěže na životní prostředí. Tak či tak, zájemci o tyto kamiony, které budou stát 150 tisíc dolarů v případě verze s kratším dojezdem a 180 tisíc dolarů v případě verze s delším dojezdem, existují.

Dokazuje to nejen americký obchodní řetězec Walmart, který si jich předobjednal patnáct, logistická společnost J. B. Hunt či DHL Supply Chain s deseti předobjednanými vozy, ale nově také výrobce piva Budweiser, respektive největší pivovarnický podnik ve Spojených státech Anheuser-Busch.

83F46E13-03A9-44A5-9B78-2D51C6D19F72

Přečtěte si takéS tímto doplňkem se Apple Watch vůbec poprvé stávají certifikovaným zdravotnickým doplňkemS tímto doplňkem se Apple Watch vůbec poprvé stávají certifikovaným zdravotnickým doplňkem

Ten si elektrických kamionů Semi předobjednal rovnou 40 a musel složit rezervace ve výši 800 tisíc dolarů, tedy nějakých 17,6 milionů korun (40 x 20 000 dolarů; částka se z původních 5 tisíc zvedla). Nepočítaje dalších 6 milionů dolarů za nákup všech čtyřiceti vozů. Pro Anheuser-Busch to patrně nic neznamená, jelikož jeho dlouhodobou vizí je snižovat emise uhlíku, což se má odrážet i ve strategických operacích, které mají být co nejšetrnější vůči životnímu prostředí.

Asistenční systémy, zrychlení z 0 na přibližně 100 km/h za 20 vteřin (při plném, 40tunovém nákladu) nebo slibované dobití na dojezd 640 km za 30 minut

Každopádně společnosti si bude muset (spolu s dalšími zájemci) počkat až do roku 2019, kdy se kamiony Semi, jež budou nabízeny ve dvou modelech se 480kilometrovým a 800kilometrovým dojezdem, teprve dostanou na výrobní linky.

Foto: Tesla