Vývojář na živém streamu již 17 dní učí umělou inteligenci hrát legendární Super Mario Bros

aimario2
0Zobrazit komentáře

Již od dob Terminátora a podobných filmů jsme se báli toho, že technologie na bázi umělé inteligence jednou nahradí běžné lidské profese či armádní jednotky. I když se tak stalo prozatím pouze částečně, neustále se snažíme technologii AI vylepšovat tak, aby se dokázala sama učit z vlastních chyb, sama rozhodovat a řešit nečekané situace.

Velký pokrok tak zaznamenaly mimo jiných oblastí především hry, na což se rozhodl poukázat uživatel se jménem Einfach nerdig, který na YouTube spustil živý stream se hrou Super Mario Bros, ve které se již 17 dní AI program MarI/O snaží od základu naučit hrát tuto legendární hru a postupně se zdokonalovat v procházení úrovní rychleji a s menším počtem chyb.

cz

Přečtěte si takéČeské banky radikálně zrychlí převody peněz. Platby provedou v řádu vteřinČeské banky radikálně zrychlí převody peněz. Platby provedou v řádu vteřin

MarI/O je open-source řešení vyvinuté vývojářem SethBling, který dodnes drží rekord za nejrychleji dohranou hru Super Mario World. Jeho neuronová síť začíná hrát hru s nulovou znalostí, postupně se učí jednotlivé pohyby, poznává objekty a během přibližně 24 hodin je schopna dokončit první úroveň hry.

aimario

Aktuálně je na živém streamu vidět, že si počítač ví rady se všemi základními pohyby, někdy se mu ovšem stane, že se v jistých situacích zasekne – pak je potřeba manuální reset, který ho zase vrátí na začátek. Tak nebo tak je velmi zajímavé sledovat, jaké změny se v nových opakováních stejné úrovně hry dějí.

Video má bohužel zakázané vkládání, nicméně sledovat ho můžete na tomto odkazu.

V této VR hře od českého vývojářského studia Misterine se můžete stát divadelními herci

Filip HouskaFilip Houska

theatrevr
0Zobrazit komentáře

Není snad nikdo, kdo by minimálně jednou v životě nechtěl zkusit nějakou hereckou roli. A právě na ty, kteří by si rádi stoupli před kamery či na jeviště, cílí pražské vývojářského studio Misterine s hrou pro virtuální realitu Theatre VR, díky níž se hercem bude moci stát takřka kdokoliv.

Theatre VR, o kterou se po kreativní stránce stará Jindřich Skeldal (tvůrce oblíbené hry Brány Skeldalu), umožňuje hráčům po nasazení headsetu převtělení do konkrétní divadelní postavy a podle „scénáře“ začít na uměle vytvořeném jevišti hrát. Vedle toho vývojáři přidali i možnost stát se jedním člověkem z publika a sledovat celé představení.

Přečtěte si takéCharitativní bitcoinový projekt již rozdal přes 15 milionů dolarů v BitcoinechCharitativní bitcoinový projekt již rozdal přes 15 milionů dolarů v Bitcoinech

Podle Skeldala je účelem této hry, jež vyhrála 1. místo v kategorii Nezávislé tituly na mezinárodní herní vývojářské konferenci Games Developer Session (GDS), poskytnout stejný zážitek, jaký má skutečný herec na jevišti, řekl pro Hospodářské noviny. I když si zatím hráč může vyzkoušet pouze osmiminutovou scénu z Hamleta, do budoucna lze očekávat, že bude zahrnuto více děl.

theatrevr_1

Koncept jako takový je ostatně mnohem hlubší, než se může zdát. V budoucnu totiž tvůrci chtějí vytvořit takovou službu, kde může kdokoliv nastudovat jakékoliv divadelní dílo a následně ho divákům nabídnout k online přehrání. V plánu má být i prodej vstupenek pro amatérské soubory, který by pomohl takovým „hercům“ s propagací.

356FD87D-7BCC-480A-A798-08566FEC89FE

luckey-zuckerberg

Přečtěte si takéMeta a Anduril vyvíjejí AR technologie pro americkou armáduRozešli se ve zlém, teď jsou z nich parťáci. Zuckerberg a Luckey spojili síly ve jménu americké armády

Hra, o kterou mimo jiné projevila zájem britská zábavní a hotelová skupina Merlin Entertainments s tím, že jí chce vidět v praxi, však zatím není dostupná pro běžnou veřejnost. Na teaser se nicméně můžete podívat níže.

Foto: Theatre VR