Velká spousta fotografů a fotobank typu iStock nebo Shutterstock si fotky, ke kterým drží práva, chrání vodoznaky, tak aby je nikdo bez předchozího svolení a licence nemohl použít. Ti, kdo licence nerespektují a fotky přesto nelegálně používají, se pak často uchylují k tomu, že fotky editují ručně a vodoznaky z nich postupně odstraňují, což je ale samozřejmě proces, který zabere například editací ve Photoshopu poměrně dost času.
Vývojáři Googlu nyní ale přišli s metodou, která právě zmíněné fotobanky a držitele práv k fotografiím rozhodně nepotěší, jelikož celý tento proces automatizuje. Vytvořili totiž a na svém blogu následně i představili algoritmus, který využívá toho, že spousta vodoznaků je do fotek implementována stejným způsobem a navíc jsou průhledné, což znamená, že původní obraz není celý skrytý.
Algoritmus tak následně, pokud mu předhodíte dostatek fotek, dokáže samotnou strukturu vodoznaku jednoduše rozpoznat a následně z obrázku vyjmout, s tím, že konkrétní místo, kde se původně vodoznak nacházel, následně opraví.
I tak ale není metoda vývojářů Googlu stoprocentní. Jako obrana proti algoritmu se osvědčilo například generování vodoznaku s náhodnými, pouhým okem téměř neviditelnými deformacemi, které však algoritmus nezvládne „prolomit“, jak ostatně ukazuje následující fotka.
Technika, kterou vývojáři Googlu použili, je jinak podrobně vysvětlena v tomto videu.
Letos se Google dočkal již čtvrtého ročníku svého Google Launchpad akcelerátoru, který se koná nejen v San Franciscu, ale i v různých městech v Asii, Africe či Evropě, a to včetně České republiky. Právě z Česka se do Launchpadu dostali například pražští Gamee nebo Spendee, na které čeká šestiměsíční úzká spolupráce s Googlem, dva týdny v ústředí společnosti a další podpora.
Do prostředí Google Launchpadu v San Franciscu se dostal jako mentor také Jan Beránek, CEO a zakladatel pražského startup studia U+ (dříve Usertech), který se v následujících řádcích podělí o svoji zkušenost s akcelerátorem.
Honzo, proč sis vybral zrovna Google Launchpad?
Byl jsem mentor na Google Launchpad Build v Praze, kde bylo mojí prioritou zjistit, jaký je stav české scény a jestli naše zahraniční zkušenost v rámci U+ může pomoci i u nás. Na základě zpětné vazby, kterou jsem od Googlu dostal to tak vypadalo a proto mě Jozef Vodička, Google Developers Relations Lead pro CEE region, doporučil na jejich globalní akci Launchpad do San Francisca. Tam jsem si chtěl naopak ověřit, zda to, co děláme funguje i na globální úrovni, resp. je-li naše zkušenost aplikovatelná i mimo hranice EU a US.
Vstávačka ráno v 6:00 PST, tedy kolem 15 hodiny v Česku, abych mohl vyřešit pracovní povinnosti s lidmi v Evropě a později v New Yorku. Do 8-9 hodiny na hovorech a emailu, potom rychle skočit na boosted board a dostat se přes ranní zácpy do Google Launchpad na snídani. Každý den mě čekaly 3-4 sessions po jedné hodině, oběd v prostorách Launchpadu, odpoledne 1-2 přednášky a večer drinky a večeře ve městě s různými skupinami lidí – mentory, CEE startupů apod. Poté zpět domů, pokud to ještě šlo, tak na boardu. A druhý den znovu.
Co přesně bylo tvojí rolí na místě a co tě překvapilo?
Přišel jsem jako mentor a náhodou se přidal ke skupině Anchor Mentors, kteří mají na starosti mimo jiné zpětnou vazbu na celý proces Launchpadu a na to, co zlepšit. Čili jsem měl možnost nahlédnout ještě víc pod pokličku. Každý mentor má svoji expertízu/kategorii. Já byl produktový mentor, což znamená, že jsem se bavil se startupy hlavně na začátku programu. Google měl pro mentory pár jasně daných pravidel.
Za prvé žádný business se startupy v průběhu akcelerátoru, za druhé, vždy pokud to jde, jděte cestou “teach a man to fish” a ne “give a man a fish”. Tzn. hlavní náplní našich setkání bylo pochopit, kde reálně leží problémy startupu a pokusit se jim dát takové nástroje, kterými je vyřeší sami. Každý mentor příchází se svou znalostí a tou je jeho hodnota. Rozhodně to nemají být všeználci, kteří vám řeknou “takhle to dělej”.
Pro každý startup existoval detailní popis a z každého setkání byl zápis od ostatních mentorů – čili jsme se mohli odpíchnout od práce předchozích. Častá byla diskuze na téma nastavení týmu, motivace a jak nastavit a řídit firemní procesy např. ze zákaznické péče do vývoje.
Dokážeš jmenovat výhody, které měla tvoje účast pro U+?
Hlavně potvrzení toho, že hodnotu, kterou prodáváme našim klientům, opravdu můžeme aplikovat všude na světě, plus samozřejmě rozšíření sítě kontaktů na opravdu zkušené lidi z celého světa.
Jaká je obecně v Launchpadu atmosféra?
Velmi velmi přátelská. Po prvním dni už mentoři sdílí informace o konkrétních startupech. Cílem je všem pomoci – občas je třeba “tough love” pomoc, ale komunikace o problémech a jak je se startupy řešit byla vždy pozitivní. Ze strany startupů bylo zajímavé sledovat jak se mění jejich uvažování – na Launchpad přijeli jako nejlepší z nejlepších a po několika diskuzích s mentory se jim prakticky zhroutil svět.
Zjistili, že neuspějí, pokud zásadně nezmění několik věcí. Musím říct, že ve 100 % případů to znamenalo, že naslouchali víc, měnili svůj produkt a byli daleko více aktivní a otevření. To je nakonec to, co máme všichni společné – zjistíte, že něco děláte špatně, spadnete, ale nakonec vstanete a otřepete se a jdete bojovat dál, to je ten hlavní důvod, proč jsou ty vybrané startupy potom úspěšné.
Které české a slovenské startupy se ti tam podařilo potkat?
Týmy z Gamee a Spendee, ale příliš jsme se nepotkávali, protože se Google snažil namapovat primárně mentory a startupy z jiných území, aby zajistil nestranost a různorodost.
Jak funguje zázemí pro startupy, co jim vše Launchpad nabízí?
Vlastně jsem překvapený, že kromě času, který startupy stráví v akcelerátoru je to celé dost levná záležitost. Hotel, letenka a jídlo je v ceně. Pokud nechcete dělat nic navíc (popravdě moc času na to nezbývá), Google platí vše, co je třeba.
Mohl bys porovnat Launchpad s prestižními akcelerátory typu Y Combinator či 500Startups?
Launchpad je dvoutýdenní intenzivní aktivita na místě v San Franciscu a následující půlroční podpora, zdarma a bez žádných požadavků na podíl ve firmě. YC a 500 jsou dlouhodobější programy, jejichž cílem je dokončít je a zůčastnit se dalšího investičního kola. Dávají např. hodně kontaktů na externí partnery. Launchpad mentoruje ty nejlepší startupy ze světa, kteří už mají nějaké klienty a fungující produkt a snaží se jim ukázat Silicon Valley styl, který je posune na další level.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.