Wolt vstupuje do Liberce a chce prorazit s běžnými nákupy. Vedle obědů přiveze i potraviny, kosmetiku či květiny
Wolt pokračuje ve své tuzemské expanzi a nyní proniká i do severních Čech, konkrétně do Liberce, kde – stejně jako v jiných městech – slibuje doručení jídla do půl hodiny. A byť pro původem finskou dovážkovou službu hraje rozvoz obědů a večeří prim, čím dál více se rozšiřuje i do dalších oblastí. Vedle snídaní šlape také do doručování jiného zboží, například kosmetiky, u které generuje velký zájem, a chce se stát „dovážkovým nákupním centrem“.
Po stránce postupného rozšiřování napříč Českem postupuje Wolt poměrně logicky od největších měst po ta menší. Nejprve v roce 2018 vstoupil do Prahy, o rok později do Brna a koncem loňského roku do Ostravy. Spolu se třetím největším městem Česka zavítal i do Olomouce a letos v březnu také do Plzně. Nyní přišel na řadu Liberec.
Také pod Ještědem chce Wolt dodržet své normy a slibuje, že průměrná doba doručení bude do 30 minut, ať už půjde o jakoukoliv z více než padesáti dostupných restaurací. Od klasických fastfoodů typu McDonald’s či KFC až po vietnamské bistro Street Pho nebo burgery a tacos z Organza Cafe. Nechybí ani tradiční česká kuchyně v podání Radničního sklípku.
Do oblasti rozvozu spadá nejen liberecké centrum, ale také Ruprechtice, Staré i Nové Pavlovice, Rochlice, Karlinky nebo Horní a Dolní Hanychov, kam kurýři Woltu rozvezou i například kávu ze Starbucks nebo Costa Coffee. Právě rozšíření nabídky o kávu a především snídaně, se kterými služba naplno začala letos v lednu, je pro Wolt důležitým krokem k dalšímu vývoji.
I když jedna z velkých konkurencí služby Dáme jídlo rozjela svůj byznys právě na rozvozech obědů a večeří, aktivně proniká i do odlišných oblastí. Smysl vidí v takzvaných běžných nákupech, které si zákazníci mohou přes Wolt objednávat zatím v Praze a Brně, a zájem se jí potvrdil hlavně během Velikonoc, kdy poptávka zejména po potravinách znatelně vzrostla.
„Zákazníci si u nás postupně zvykají provádět i běžné nákupy, což bylo patrné během velikonočních svátků, kdy došlo v tomto segmentu k nárůstu o 65 procent, především díky pekárnám a potravinám. Obecně zároveň platí, že s růstem nabídky se přirozeně zvyšuje i zájem ze strany zákazníků,” říká šéf Woltu v Česku Jan Foret.
Zvýšený zájem je vzhledem ke koronavirovým opatřením, která zavřela mnoho podniků napříč obory, poměrně očekávatelný. Wolt ovšem dodává, že na konceptu rozvážení běžných nákupů pracoval už před nástupem pandemie, kdy uzavřel první spolupráce mimo restaurace na různých trzích. Růstu ale pomohla i masivní investice.