Wolt zvýší odměnu za objednávku. Další protest je ale podle nespokojených kurýrů nevyhnutelný
Kurýři Woltu 1. února na Václavském náměstí skandovali, že nejsou otroci. A vedení rozvážkové služby přiměli k vyjednávání.
Na konci ledna změnila rozvážková služba Wolt způsob odměňování kurýrů. Většině z nich se tak snížila finanční odměna za rozvážky o zhruba dvacet procent, ale po započtení inflace některým z nich klesly příjmy až o padesát procent. Proti změnám tak vyrazili 1. února protestovat na Václavské náměstí a vyhlásili jednodenní stávku. O týden později zorganizovalo vedení firmy jednání s kurýry, kterého se zúčastnili i zástupci organizátorů protestu. A uvedlo, že jim zvýší výplatu o deset až v dvacet procent podle toho, v jakém regionu pracují.
Společnost po protestu vysvětlovala, že k poklesu výdělků došlo kvůli velkému počtu lidí, kteří se do systému připojovali prostřednictvím nové mobilní aplikace a celá situace spojená s protestem je spíše nedorozuměním. Podle vedení společnosti se odměny kurýrů dostaly již na stejnou úroveň jako před změnami systému, jejich výdělek by měl dosahovat 250 až 300 korun za hodinu.
„Uvědomili jsme si, že jsme zřejmě věnovali málo pozornosti důkladnému vysvětlení smyslu a účinku jednotlivých změn, aby všichni kurýrní partneři dobře rozuměli podstatě změn a férovému nastavení podmínek. Je nám líto, že v tomto směru mohlo dojít k nedorozuměním,“ říká generální ředitel Woltu pro český a slovenský trh Jan Foret.
Firma také uvedla, že kurýři dlouhodobě požadovali stanovení odměn podle délky trasy nebo po zobrazení částky za rozvoz před přijetím objednávky. Wolt má v Česku přes sedm tisíc kurýrů a dotazníkové šetření provedl mezi tisícovkou respondentů, většina z nich zavedené změny údajně vnímala pozitivně.