Xbox slaví 20 let od uvedení na trh. A šampaňské bouchá i Adidas, který uvádí nové tenisky v jeho barvách

Adidas uvádí tenisky v barvách Xboxu

Foto: Adidas / CzechCrunch

Když cestou městem odložíte telefon a podíváte se okolo sebe, zjistíte, že vám venkovní svět odkryje příběhy, které na sociálních sítích nenajdete. Žena napravo vás zaujme outfitem, kluk vlevo vás oslní stylovými sneakers, od party před vámi uslyšíte nové hudební album a na plakátu v tramvaji zjistíte, že si na tento víkend nebookujete rodinnou sešlost, ale jdete na skvělý mejdan. Vnímáme to i my, a proto uvádíme nový newsletter CC Streets.

Během pěti minut vám nabídneme zásadní zprávy ze světa módy, hudby, umění a urban culture jako takové. Vyzdvihneme streetwearovou značku, která by neměla ujít vašemu radaru, a když zbyde čas, dostanete mé doporučení, s jakým albem či podcastem si v posledním týdnu zpříjemňuji cestu MHD. Na začátek si ale otevřeme šampaňské, protože herní konzole Xbox slaví velké výročí.

Aby vám naše další shrnutí zajímavých zpráv ze světa hudby, módy i pouliční kultury propříště neuniklo, přihlaste se k odběru newsletteru CC Streets zde.


Výročí Xboxu slaví i Adidas

Už je to dvacet let, co se nás i Microsoft rozhodl uvrtat do pohodlí gaučů. V roce 2001 totiž vstoupil do segmentu herních konzolí a představil Xbox, který se postupem času stal jedním z nejoblíbenějších gamingových systémů planety. A proto není lepšího načasování na oslavy než nyní. Připojuje se také Adidas, který k dvacátému výročí představuje zbrusu nový model tenisek.

Novinka má nádech svítivě zelené, která odkazuje pochopitelně na ikonickou barvu Xboxu, a na první pohled působí poměrně klasicky. Nejde o žádné zběsilé křivky, ale jednoduchou botu s poněkud zvýšenou mezipodešví. Na jazyku je pak místo loga Adidasu symbol herní konzole – kultovní tři pruhy si však německý sportovní gigant v této spolupráci zachoval.

Tenisky zatím nejsou určeny k běžnému prodeji, naopak je Adidas spolu s Microsoftem bude spíš rozdávat influencerům, partnerům a podobně. Výhledově by se ale měly v obchodech objevit. Zástupci firem navíc zdůrazňují, že nejde o poslední podobnou spolupráci, takže uvidíme, co přinese čas. Možná si k unikátní miniledničce budeme moci pořídit i tematicky vyladěné boty.


– Bulletin 

👕 Vy odevzdáte, my rozdrtíme a vyrobíme nové: Finská společnost Infinited Fiber chce změnit módní zvyklosti a na svou technologii pro výrobu oblečení z obnošených kusů získává desítky milionů od H&M, Adidasu i Zalanda.

👾 Dolce & Gabbana stanovila nový rekord v NFT: Luxusní italský módní dům Dolce & Gabbana se ponořil do kryptotrendu NFT a prodal módní kolekci za zhruba šest milionů dolarů, respektive více než 130 milionů korun.

🎶 Justin Bieber vydává nový emotivní videoklip: Kanadský zpěvák Justin Bieber se po delší době ukazuje v novém videoklipu, tentokrát na skladbu Ghost, kde je dosazen do role vnuka, jenž navazuje nové vztahy se svou babičkou.

🏀 Michael Jordan is the GOAT: Greatest of All Time. Michael Jordan nepochybně patří k tomu nejlepšímu, co profesionální basketbal kdy měl, a proto ho nyní Nike znovu připomíná v novém minifilmu Flight of Defiance.


– Streaming culture 🪗

Spotify, Apple Music a YouTube nás skoro denně zásobují novou hudbou, ale že by všechno stálo za váš poslech, se rozhodně říct nedá. Mrkněte proto na vybrané releasy uplynulých dní, které můžu doporučit z vlastní ušní zkušenosti.

***

Still Stoned on Ocean – Curren$y

Americký rapper Curren$y patří k těm produktivnějším umělcům. Nyní nám rodák z New Orleans diktuje svou další desku Still Stoned on Ocean, která je – jak bývá zvykem – tak trochu ego tripem. V řádcích okořeněnými hutnými beaty se dozvíte o jeho lásce k autům, marihuaně a nekonečném hustlerství, které podle něj vyjadřuje svobodu. Ideální na víkendový poslech.

***

Justice (The Compete Edition) – Justin Bieber

Doba, kdy byl Justin Bieber považován za zpěváka pro malé holčičky, je dávno za námi. Důkazem je i jeho letošní album Justice, které nyní dostává rozšířenou verzi s několika novými tracky Red Eye, Angels Speak a také Hailey, jež odkazuje na jeho manželku. Pokud jste album vůbec neslyšeli, dejte si rovnou tuto „kompletní edici“. Je to opravdu příjemný, popovější poslech.


– Sneakers window 👟

Boty dělají člověka. Dělají i vás? Vybírám jednu siluetu, která by neměla uniknout vaší pozornosti. A pokud budu často odkazovat na různé colorways Jordanů jedniček, není to náhoda.

***

New Balance RC ELITE_SI | NB_1

Legendární značka New Balance a streetwearový brand Stone Island se spojily a uvádí nové tenisky, které jsou přepracovanou verzí obuvi New Balance RC_ELITE. Nejvíce to jde poznat u svršku, který působí jakýmsi „roztrhaným“ dojmem a jednotlivé linky prostupují ven. Jejich síťovina i logo pak byly navrženy pomocí 3D technologie, přičemž podrážka vychází z klasického vzhledu a měla by dobře sloužit během sportovních výkonů.

new-balance

New Balance RC ELITE_SI | NB_1

Foto: Stone Island


– Cestou tramvají 🚊

Jet městskou hromadnou dopravou bez sluchátek je jako jít do mekáče pro salát – dá se to, ale víte, že je něco špatně. Inspirujte se mými aktuální hudebními a podcastovými tipy.

***

Dopamine – Ay Em

Přiznám se, že Ay Em mě dlouho míjel, ale protože teď nechávám AirPody hrát především britskou scénu, vyskočilo na mě jeho album Dopamine. A je to skvělá deska. Střídá chytlavý rap s melodickými přechody, přičemž pořád kombinuje typické anglické drillovější linky. Jde z ní cítit ta pravá londýnská špinavost. Osobně doporučuji především skladbu Jon Snow.

***

Eva Čejková – CzechCrunch Podcast

Ano, teď si tady přihřeji malinko redakční polívčičky. Kolega Ondřej Holzman totiž natočil další podcast, kam si tentokrát pozval Evu Čejkovou, která v začátcích podnikatelské kariéry rozjela velkou PR agenturu, následně založila komunitu Ženy s.r.o., aby se poté pustila do startupu Testuj.to. Oddělejte pokličku a věnujte necelou hodinku zajímavému příběhu.


– My fashion story 💎

Dáváte přednost spíš jedné značce, nebo raději kombinujete brandy? Udělejte si přehled nejen o streetwearové módě a ponořte se do krátkého příběhu o jedné z těch, která může bavit.

***

Ucon Acrobatics

V tomto vydání CC Streets se nepodíváme na ryze módní značku, nýbrž výrobce batohů a doplňků z Německa. Říká si Ucon Acrobatics a má několik specifických prvků, díky kterým jsem si ho tak oblíbil. V první řadě jde o velmi jednoduchý vzhled, na kterém si zakládá. Jeho batohy a tašky nemají přehršel kapsiček, přihrádek, pásků, zipů – nic takového. Je to zpravidla jeden velký nákladní prostor, kam naházíte vše potřebné.

ucon

Batohy značky Ucon Acrobatics

Foto: Ucon Acrobatics

Obecně pak produkty od Ucon Acrobatics vychází z městského stylu a jsou inspirovány berlínským streetwearem. Svědčí o tom i barvy, které jsou matně tlumené (za což ostatně může i koženkové zpracování). Značka mimo jiné klade důraz také na udržitelnost, na základě které firma své produkty z podstaty staví.

Z mé vlastní, zhruba půlroční zkušenosti můžu říct, že vydrží i horší zacházení, byť je otázkou, jak k nim budete přistupovat. Odolají i dešti. Dostupné jsou jak na oficiálním e-shopu Ucon Acrobatics, tak u vybraných prodejců v Česku.


Jak se vám nový díl CC Streets líbil? Našli jste něco, co nám uniklo? A o čem bychom měli napsat příště? Dejte mi vědět na filip@czechcrunch.cz!

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.