Xiaomi jde po vzoru Facebooku a vrhá se do módních doplňků. Láká na chytré brýle s pokročilým displejem

xiaomi

Foto: Xiaomi

Brýle svým vzhledem vycházejí vstříc širokému spektru uživatelů

0Zobrazit komentáře

Je tomu pár dní, co Facebook představil své vlastní chytré brýle, které vyvinul spolu se značkou Ray-Ban. Jak se ovšem zdá, nebyl jedinou firmou, která na této technologii v posledních letech pracovala. Své brýle představilo také Xiaomi, na rozdíl od modelu od společnosti Marka Zuckerberga si ale na ně ještě nějaký ten pátek počkáme. Pokud vůbec vzniknou.

Zatímco brýle pod názvem Ray-Ban Stories již znají svou cenu a také trhy, na kterých budou nabízeny, v případě novinky od čínského Xiaomi je zatím k dispozici pouze vizuální koncept. To ovšem nic nemění na tom, že se jedná o poměrně zajímavý produkt s potenciálem najít svou cílovou skupinu zákazníků.

Brýle nesou jednoduché jméno Xiaomi Smart Glasses a také relativně konvenční design. Co ovšem příliš jednoduché není, je technika, kterou mají být tyto brýle vybaveny. Nabízet by měly displej MicroLED, který na rozdíl od verze OLED přináší vyšší hustotu pixelů a lepší odolnost v kombinaci s jednodušší strukturou.

Xiaomi uvádí, že by měl zvládnout i funkce rozšířené reality, díky kterým se před uživatelem může objevit nový svět – takový, který je doplněný o virtuální prvky. Jeho jedinou nevýhodou je ale poměrně vysoká cena, kvůli které nelze očekávat masové nasazení technologie MicroLED do široké plejády produktových řad.

1xiaomi

Xiaomi oznámilo vlastní chytré brýle. Prozatím se však jedná o koncept

Rozměry displeje by měly být 2,4 × 2,02 milimetru, přičemž má nabízet jas dostatečný na to, aby dokázal uživateli zprostředkovat informace i na přímém slunci. Ty budou mít nejrůznější charakter, ať už se jedná o textové zprávy, notifikace, informace o hovoru, navigaci, pořizování fotek, nebo překlad textu v reálném čase.

Z toho vyplývá, že brýle bude možné spárovat s telefonem a některé jeho funkce tak mít přímo před nosem, tedy lépe řečeno na nose. Produkt je ale koncipován i tak, aby jej bylo možné využívat jako samostatné zařízení pracující s operačním systémem Android. Zde si dokonce Xiaomi dovolilo přidat poznámku, že by brýle mohly v některých případech telefon i nahradit.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Uvnitř zařízení se nachází prozatím blíže nespecifikovaný čtyřjádrový procesor, modul pro Wi-Fi, Bluetooth, baterie a pětimegapixelový fotoaparát. I s touto výbavou je hmotnost zařízení pouhých jednapadesát gramů, tudíž je uživatel na nose skoro ani neucítí. Zatím se ale nenajde nikdo z běžné veřejnosti, kdo by tuto skutečnost mohl potvrdit.

Xiaomi v dohledné době neplánuje začít tuto technologii dodávat na trh a není jisté ani to, zda brýle skutečně existují. Pochybnostem nahrává ono rychlé představení novinky krátce po Facebooku. Přesto brýle z fotek působí relativně věrohodným dojmem a minimálně napovídají, že Xiaomi chce v budoucnu dodávat své produkty i na trh s gadgety pro rozšířenou realitu.

Hodinky, které zlepší produktivitu v práci a ušetří čas. Slovenská firma s nimi cílí na skladníky i zdravotníky

nivy-watch

Foto: Bootiq

Slovenské hodinky Nivy Watch, které chtějí navyšovat produktivitu zaměstnanců

0Zobrazit komentáře

Chytré hodinky nosí kdekdo, a to primárně z důvodu monitorování každodenní pohybové aktivity. Jak ale ukazuje slovenská firma Resco, mohou se hodit také pro měření produktivity v práci. Její hodinky, které si sama vyvinula, totiž dokáží mapovat aktivitu pracovníků ve skladu a usnadňovat komunikaci mezi zaměstnanci. Společně s vývojářskou skupinou Bootiq je nyní nasazuje ve firmách.

Naprostou většinu funkcí, které chytré hodinky nabízejí, doteď využívali primárně sportovci a lidé, kteří chtěli mít určitý přehled o svém zdravotním stavu. Výhledově ale mohou mít obrovské využití i v byznysovém prostředí. Kdekoliv, kde zaměstnanci tráví čas opakujícími se činnostmi, lze najít prostor ke zefektivnění pracovních procesů.

A právě to mají odhalit nové hodinky pod názvem Nivy Watch, z jejichž vlastností mohou profitovat třeba společnosti pohybující se v e-commerce, zdravotnictví, logistice, stavebnictví nebo třeba gastronomii. Nivy Watch plní funkci klasických hodinek, které zaměstnanci budou nosit po dobu pracovní směny.

Jedním z dobrých příkladů využití jsou sklady, respektive skladníci, za které budou hodinky například sledovat, kolik času zabere odbavení balíků nebo zda je zboží ve skladu dobře rozmístěné. Pomocí takzvaných heatmap lze mimo jiné sledovat, kde se zaměstnanci v prostorách nejvíce pohybují, a také si mohou měřit fyzické zatížení pomocí snímače tepu.

1nivy-watch

Foto: Bootiq

Chytré hodinky Nivy Watch

S telefonem s operačním systém Android je bude možné propojit skrze Wi-Fi, přičemž mezi sebou budou zařízení navzájem komunikovat prostřednictvím Bluetooth. Pro vyhodnocování získaných dat pak bude sloužit cloudová aplikace Nivy Data Factory. Hodinky však zatím budou plnit jen funkci pracovního nástroje a pro osobní použití nebudou.

„Hodinky si z dockovacích stanic mohou pracovníci rozebrat náhodně a zaměstnavatel ani nemusí vědět, kdo je zrovna využívá. Vzhledem k tomu, že je lze propojit skrze API se systémy a aplikacemi třetích stran, jsou však možnosti využití prakticky neomezené,“ představuje poměrně ambiciózní plán ředitel firmy Resco CZ Peter Čech.

Zároveň ale předem ujišťuje, že zaměstnavatel již k soukromým aktivitám přístup mít nebude a vše bude fungovat v souladu s GDPR. Dohromady pak vývoj celého systému zabral dva roky, během kterých na něm pracovali lidé z designu, softwaru i techniky.

Patřičné testování

Předtím, než tvůrci mohli své nové hodinky nabídnout, museli udělat mnohá měření a vyhodnocování. To si ověřili u svých dosavadních klientů, mezi kterými je například společnost BookTook nebo knižní obr Euromedia. Ostrý provoz si vyzkoušela i logistická firma EF Logistic.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Výhledově však budou hodinky nasazeny u projektů, které požadovaly e-commerce audit od Bootiq Group. Mezi klienty této vývojářské skupiny, která v minulých letech vyrostla o stovky procent, patří například dopravní společnost DPD.sk, pojišťovna Allianz nebo síť hotelů Orea.

„Měření s Nivy Watch například ukázalo, že skladník stráví administrativou 70 procent času a pouhých 30 procent na skladu. Výstup tedy může být takový, že zaměstnanci tráví příliš času v kanceláři, chodí zbytečně z bodu A do bodu B nebo se přijde na to, kde vznikají největší prodlevy při expedici zásilky,“ uvádí Čech.

„Nivy Watch dokáží pomocí údajů, jako je čas, lokace a typ činnosti, shromáždit a vizualizovat cenná data, která pak lze využít k zefektivnění práce zaměstnanců,“ popisuje budoucí využití Čech a dodává, že využívání hodinek je jednoduché a i když nevyžaduje příliš mnoho pozornosti, lze v nich najít řadu možností pro zlepšení pracovního procesu.