Z malého štěněte mrštnou šelmou. E-shop s chovatelskými potřebami Spokojený pes loni utržil téměř 600 milionů
E-shop Spokojený pes, jeden z lídrů tuzemského trhu s chovatelskými potřebami pro psy, kočky a další domácí mazlíčky, loni pokračoval v růstu a rok uzavřel s obratem ve výši 575 milionů korun. Firma působí v Česku a na Slovensku a letos díky novému logistickému centru rozšíří své služby rychlého doručování do Brna. Dosud mohli tuto možnost využívat jen zákazníci v Praze.
Spokojeného psa zakládala v roce 2005 Soňa Fialková, která svůj byznys buduje jako lovebrand a ve firmě už zaměstnává 60 lidí. Společnosti se daří růst dlouhodobě, v roce 2019 dosáhla obratu 393 milionů, o rok později 493 milionů a loni už 575 milionů korun. Desetinu z nich tvořily zakázky ze Slovenska a firma se dlouhodobě udržuje v zisku.
„Spokojený pes dokázal, že i po více než patnácti letech existence je možné být mrštnou šelmou trhu. Kromě obratu, který nám vyšplhal na 575 milionů, mi dělá radost, že jsme skončili s kladným čistým ziskem,“ hodnotí Fialková s tím, že díky černým číslům dokáže firma z vlastních zdrojů zásadně investovat.
Jedenačtyřicetiletá podnikatelka ale svůj byznys buduje i za pomoci investorů. V roce 2015 se mezi vlastníky Spokojeného psa přidal Jan Svoboda, jeden z partnerů investiční skupiny se zaměřením na e-shopy eRockets. Jeho aktuální podíl je 11 procent. Před dvěma lety přibyl i Jozef Janov působící v Hartenberg Holdingu bývalého premiéra Andreje Babiše, který získal podíl 65 procent. Dalších 11 procent drží Tomáš Fialka a zbylých 13 procent patří Soně Fialkové.