Z obýváku k nejprodávanějším hrám historie. Dan Houser opouští studio stojící za sérií GTA či Red Dead Redemption
Kolem 300 milionů prodaných kusů herní série Grand Theft Auto, pokoření rekordů za nejrychleji prodávanou hru a kompletní otočení toho, jak funguje herní průmysl. Už je to více než 20 let, co bratrské duo Dan a Sam Houserovi položilo v Londýně základy tehdy miniaturní herní společnosti BMG Interactive, která o několik let později zahájila spolupráci na sérii, jež měla navždy změnit herní historii.
Po úspěšném začátku bratrská dvojice zaujala svým vydavatelským debutem pro firmu DMA v podobě Grand Theft Auto (GTA) technologickou společnost Take-Two Interactive, která jim pouze o rok později dala nabídku, již nebylo možné odmítnout. Dvojice se tak přesunula i s celým týmem do New Yorku a začala budovat jednu z nejvýznamnějších entit v historii herního průmyslu, která stojí mimo jiné i za sériemi Max Payne nebo Red Dead.
Nyní ale jedna dlouhá etapa končí. Rockstar Games po více než dvou dekádách opouští Dan Houser. Byl to právě on, který se významně podepsal na většině her, jež firma vytvořila, a byl to právě on, který k nim psal zpravidla kvalitní scénáře.
Vlastník Rockstar Games, Take Two Interactive, oznámil Houserův odchod ve své zprávě pro americkou Komisi pro cenné papíry a burzu (SEC). Definitivně má opustit firmu 11. března 2020, po roční pauze, kterou si začal vybírat po časově náročném vývoji nejnovějšího titulu Red Dead Redemption 2.
„Jsme nesmírně vděční za jeho zásluhy. Rockstar Games vytvořily jedny z nejprodávanějších a nejoceňovanějších her, globální komunitu zapálených fanoušků a neskutečně talentovaný tým, který zůstává zaměřený na budoucí projekty,“ stojí v prohlášení. Mluvčí Rockstar Games později upřesnil, že role jeho bratra Sama, který je prezidentem Rockstar Games, zůstane beze změny.
Krátce po odchodu se akcie celé herní skupiny propadly o několik procent. Příliš si nepolepšily ani po včerejším oznámení finančních výsledků za poslední čtvrtletí, které bylo v porovnání se stejným obdobím v roce 2018 podstatně slabší, konkrétně o čtvrtinu z 1,25 miliardy na 930 milionů dolarů. Největší meziroční rozdíl udělalo předloňské vydání titulu Red Dead Redemption 2.
Scénárista a kreativec
Dan Houser měl v Rockstaru mnoho rolí, ale k nejvýznačnějším z nich patří scénáře k doslova každému dílu Grand Theft Auto včetně dodatků. Nebyl na to pochopitelně sám, avšak měl za příběhové linky slavné a kontroverzní série hlavní zodpovědnost. Je tak otázkou, kam se budou bez jeho klíčového přispění zápletky Grand Theft Auto nebo série Red Dead ubírat dále.