Z Proudly bude Welcome to the Jungle. Francouzský majitel českého startupu nově vybral přes půl miliardy korun
Jan Klusoň (Proudly), Jérémy Clédat (Welcome to the Jungle), Tomáš Rašner (Proudly)
Již čtyři roky funguje kariérní portál Proudly, který ukazuje kulturu ve firmách a láká na ni nové uchazeče. V Česku si startup vedený Janem Klusoněm vybudoval slušnou pozici, koncem loňského roku se vydal na Slovensko a letos v únoru oznámil, že mění majitele. Proudly koupil francouzský konkurent Welcome to the Jungle.
Pro český kariérní portál, kde se dnes vystavují desítky českých a slovenských firem, otevírá spojení s francouzským hráčem nové možnosti a v plánu je expanze na další trhy. To vše proběhne již pod novým názvem, z Proudly se totiž do konce roku stane Welcome to the Jungle.
V celém procesu navíc oběma firmám pomůže i nová investice, kterou pařížská firma od investorů v čele s Gaia Capital Partners, k nimž se připojili stávající investoři Bpifance, Xange a také Jean-Paul Guisset, vybrala. Celkem se jedná o kolo ve výši 20 milionů eur, tedy více než půl miliardy korun.
„Do konce letošního roku by mělo Proudly procházet rebrandingem právě na Welcome to the Jungle, a proto se nás investice přímo týká. Díky této změně budou moci naši uživatele na jednom webu nahlédnout do kanceláří nejen v České republice a na Slovensku, ale právě také do firem ve Francii nebo Španělsku,“ prozradil pro CzechCrunch nejbližší plány Klusoň.
Právě ve Španělsku vedle Francie již Welcome to the Jungle působí a podle šéfa Proudly nová investice pomůže v expanzi do dalších zemí v čele s Německem nebo Velkou Británií, kam chtějí obě firmy již pod jednotným názvem proniknout. „Investice se použije také na vývoj nových produktů, na které se naši uživatelé budou moci v brzké době těšit,“ doplnil Klusoň.
Welcome to the Jungle funguje velmi podobně jako Proudly. S fotografy a filmaři vytváří špičkové profily jednotlivých firem, které se snaží hledat nové posily a prostřednictvím nahlédnutí do svého fungování je lákají. Celkem je dnes na platformě přes 2 500 firem, z toho 250 ve Španělsku a 100 v České republice.
Francouzský startup se navíc posouvá nad rámec prostého představování firem a s novými nástroji se chce stát ještě schopnější náborářskou službou. Welcome Kit je systém pro správu uchazečů o práci a jednotlivých pracovních nabídek a že je o takový nástroj na trhu zájem, potvrzují čísla. Welcome Kit využívají už čtyři tisíce firem, které zveřejnily zhruba 150 tisíc nabídek a obdržely 2,5 milionu odpovědí.
Navíc tam Welcome to the Jungle nekončí. Již brzy plánuje spustit také platformu Welcome Home, která má zase usnadnit proces, jakmile je uchazeč přijatý a nastupuje do nové práce. Welcome Home tak pomůže s onboardingem a nabídne všeho důležité, co může nový zaměstnanec potřebovat.
TOP PRACOVNÍ NABÍDKY
Více na CzechCrunch JobsI na tom již pracuje tým z českého Proudly, které chce potvrdit své záměry, že při spojení s dalším silným hráčem dokáže vybudovat globální nástroj. „Věděli jsme, že silný zahraniční hráč nám může pomoci uskutečnit to, co jsme vždycky chtěli – vytvořit nástroj pro globální pracovní trh,“ komentoval spojení na začátku roku Klusoň. A nyní na tomto plánu se svými kolegy usilovně pracuje.