Z Proudly bude Welcome to the Jungle. Francouzský majitel českého startupu nově vybral přes půl miliardy korun

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

proudly-welcome-to-the-jungle-klusonInsider

Foto: Proudly

Jan Klusoň (Proudly), Jérémy Clédat (Welcome to the Jungle), Tomáš Rašner (Proudly)

0Zobrazit komentáře

Již čtyři roky funguje kariérní portál Proudly, který ukazuje kulturu ve firmách a láká na ni nové uchazeče. V Česku si startup vedený Janem Klusoněm vybudoval slušnou pozici, koncem loňského roku se vydal na Slovensko a letos v únoru oznámil, že mění majitele. Proudly koupil francouzský konkurent Welcome to the Jungle.

Pro český kariérní portál, kde se dnes vystavují desítky českých a slovenských firem, otevírá spojení s francouzským hráčem nové možnosti a v plánu je expanze na další trhy. To vše proběhne již pod novým názvem, z Proudly se totiž do konce roku stane Welcome to the Jungle.

V celém procesu navíc oběma firmám pomůže i nová investice, kterou pařížská firma od investorů v čele s Gaia Capital Partners, k nimž se připojili stávající investoři Bpifance, Xange a také Jean-Paul Guisset, vybrala. Celkem se jedná o kolo ve výši 20 milionů eur, tedy více než půl miliardy korun.

jan-kluson-proudly

Foto: Proudly

Jan Klusoň, CEO Proudly

„Do konce letošního roku by mělo Proudly procházet rebrandingem právě na Welcome to the Jungle, a proto se nás investice přímo týká. Díky této změně budou moci naši uživatele na jednom webu nahlédnout do kanceláří nejen v České republice a na Slovensku, ale právě také do firem ve Francii nebo Španělsku,“ prozradil pro CzechCrunch nejbližší plány Klusoň.

Právě ve Španělsku vedle Francie již Welcome to the Jungle působí a podle šéfa Proudly nová investice pomůže v expanzi do dalších zemí v čele s Německem nebo Velkou Británií, kam chtějí obě firmy již pod jednotným názvem proniknout. „Investice se použije také na vývoj nových produktů, na které se naši uživatelé budou moci v brzké době těšit,“ doplnil Klusoň.

spotify-mobile1

Přečtěte si takéSpanilá jízda Spotify. Hudební služba hlásí nečekaný profit a přes 110 milionů platících uživatelůSpanilá jízda Spotify. Hudební služba hlásí nečekaný profit a přes 110 milionů platících uživatelů

Welcome to the Jungle funguje velmi podobně jako Proudly. S fotografy a filmaři vytváří špičkové profily jednotlivých firem, které se snaží hledat nové posily a prostřednictvím nahlédnutí do svého fungování je lákají. Celkem je dnes na platformě přes 2 500 firem, z toho 250 ve Španělsku a 100 v České republice.

welcome-to-the-jungle-home

Nová platforma Welcome Home od Welcome to the Jungle

Francouzský startup se navíc posouvá nad rámec prostého představování firem a s novými nástroji se chce stát ještě schopnější náborářskou službou. Welcome Kit je systém pro správu uchazečů o práci a jednotlivých pracovních nabídek a že je o takový nástroj na trhu zájem, potvrzují čísla. Welcome Kit využívají už čtyři tisíce firem, které zveřejnily zhruba 150 tisíc nabídek a obdržely 2,5 milionu odpovědí.

Navíc tam Welcome to the Jungle nekončí. Již brzy plánuje spustit také platformu Welcome Home, která má zase usnadnit proces, jakmile je uchazeč přijatý a nastupuje do nové práce. Welcome Home tak pomůže s onboardingem a nabídne všeho důležité, co může nový zaměstnanec potřebovat.

I na tom již pracuje tým z českého Proudly, které chce potvrdit své záměry, že při spojení s dalším silným hráčem dokáže vybudovat globální nástroj. „Věděli jsme, že silný zahraniční hráč nám může pomoci uskutečnit to, co jsme vždycky chtěli – vytvořit nástroj pro globální pracovní trh,“ komentoval spojení na začátku roku Klusoň. A nyní na tomto plánu se svými kolegy usilovně pracuje.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina