Z Vimperku vyrostli do globálního cyklolídra. Po Australanech teď koupili i španělskou konkurenci
Cykloaplikace Rouvy loni utržila 400 milionů a překlopila se do zisku. S investory Pale Fire Capital v zádech letos rozjeli akviziční jízdu.
Český startup Rouvy dál expanduje ve světě indoor cyklistiky. Nově oznámil akvizici svého přímého konkurenta – španělské platformy Bkool, která má silnou uživatelskou základnu ve Španělsku, Francii a Dánsku. Jde už o druhou letošní akvizici, v lednu převzala australskou platformu FulGaz s 20 tisíci platícími zákazníky. Rouvy tak upevňuje pozici lídra v realistické indoor cyklistice a rozšiřuje své globální ambice.
Rouvy dosud rostlo tempem přes 40 procent ročně, ještě před aktuální akvizicí mělo 250 tisíc předplatitelů a registruje miliony uživatelů. Většinovým vlastníkem je skupina Pale Fire Capital, do firmy investovala ještě v roce 2021. „Příběh Rouvy je ikonickým příkladem, jak český startup může dorůst do pozice globálního lídra,“ komentuje partner PFC Jan Barta.
Akvizicí Bkool chce Rouvy nejen rozšířit tržní podíl, ale i využít technologie španělské platformy – zejména automatické generování virtuálních tras podle GPS dat. Zároveň plánuje vylepšit uživatelský zážitek stávajících uživatelů. „Expanze v tomto roce je dalším velkým zlomem na téhle cestě, protože akvizice FulGaz i Bkool otevírají dveře k získání velkého počtu nových uživatelů na důležitých trzích,“ pokračuje Barta.
Podle spoluzakladatele a ředitele Rouvy Petra Samka by měla spolupráce obou značek přinést uživatelům lepší produkt. „Chceme porozumět komunitě Bkool a řešit její skutečné problémy. Uplatníme naše know-how,“ doplňuje s tím, že španělská společnost podle něj čelila finančním potížím hlavně kvůli přechodu od výroby cyklotrenažérů k vývoji online aplikace. Pod českým vedením má platforma dostat nový impuls k růstu. Jaká byla cenovka transakce ani jedna ze stran nekomentuje, podle odhadu CzechCrunche ale mohlo jít o nižší stovky milionů korun.
Rouvy se z byznysového hlediska daří dobře. Podle účetní závěrky společnosti VirtualTraining, která platformu provozuje, v roce 2024 dosáhla obratu ve výši 398 milionů korun s meziročním růstem o téměř padesát procent z úrovně 266 milionů. Zároveň výrazně otočila hospodaření – po ztrátě 17,7 milionu korun v roce 2023 vykázala loni čistý zisk 39,5 milionu.
Svou jízdu Rouvy odstartovalo v roce 2017 jako nápad bratrů Petra a Jiřího Samkových. Jako vášnivé cyklisty je štvalo, že během zimy museli šlapat na trenažéru ve sklepě a koukat do zdi, případně na film. Proto si začali natáčet své oblíbené cesty a pak je převáděli po úpravách do vlastního cyklistického softwaru.
Z Vimperku tak začali vyvíjet technologii tzv. augmented route, která spojuje reálné záběry a virtuální 3D prvky. Výsledkem je realistický tréninkový zážitek, který simuluje jízdu po skutečných trasách včetně převýšení i odporu. V knihovně aplikace jsou tisíce lokací z celého světa, zároveň spolupracuje se značkami jako Ironman, Team Visma | Lease a Bike nebo Lidl-Trek.











