Za mexickou kuchyní k bratrům Kapolkovým. Síť bister i přes pálivý rok jede dál a vstupuje do dalších měst
Když bratři Kapolkové otevírali první pobočku mexického bistra ve Frýdku-Místku, měli plán do Česka přinést autentické chutě burrita či quesadilly, kterými se inspirovali během svých cest po USA a Mexiku. To se jim v průběhu sedmi let podařilo, a byť skvěle rozjetou jízdu loni utlumil covid, nyní hlásí, že jsou zpět v sedle a své mexické gastrodobrodružství protáhnou do dalších měst.
Pro franšízu bister Los Capolitos, která nabízí různá mexická jídla (od zmíněných quesadillas přes burrita, chilli con carne až po tradiční tacos), nešlo o vyloženě jednoduchý rok. Cílem bratrů Kapolkových, Jana a Michala, bylo se svými šesti pobočkami napříč republikou dosáhnout na tržby alespoň 30 milionů korun, různá vládní opatření však tyto plány zbrzdila.
„O zhruba šest milionů korun jsme se dostali pod hranici našich očekávaných tržeb,“ říká pro CzechCrunch Jan Kapolka, jeden ze zakladatelů. A byť finančně na tom byla bistra, nacházející se ve Frýdku-Místku, Ostravě, Opavě, Brně a Olomouci, o něco hůře, z náročných měsíců si Los Capolitos odneslo i pozitiva. Bratři to pozorovali hlavně na svém týmu.
„Loňský rok byl pro nás v podstatě pozitivní, protože jsme se na situaci dokázali velmi rychle adaptovat – některé pobočky nám navíc i slušně rostly. Horší to měly prodejny v obchodních centrech, které byly chvíli i kompletně zavřené. A samozřejmě děkuji i celému týmu, který se semkl a nebál se pracovat ani v nejistých dobách,“ zmiňuje Honza Kapolka.
Klíčovými aspekty úspěšného přežití roku 2020 byly i nová pobočka v Brně, kterou Los Capolitos po odkladech otevřelo, a vybudování nového systému interního managementu. Poklidnější měsíce zároveň znamenaly také příležitost vylepšovat chutě jídel, mezi kterými u zákazníků stále vede quesadilla následována burritem, a možnost nových návrhů starších poboček.
„Celý loňský rok nás vlastně nakopl a posunuli jsme se zase o kus dál,“ dodává Honza Kapolka s tím, že pro letošní rok očekává Los Capolitos tržby v řádu středních desítek milionů s meziročním růstem okolo 65 až 70 procent. „Současně jsme rádi za to, že se v rámci celé skupiny pořád držíme v černých číslech,“ doplňuje. A děkovat může i rozvozům.
Na služby typu Wolt, Bolt Food nebo Dáme jídlo se loni upínala celá řada zákazníků, protože zkrátka neexistovala jiná komfortnější možnost, jak si pokrm domů obstarat. U Los Capolitos tvořily rozvozy v minulém roce 25 až 55 procent objednávek. „Historicky to bylo kolem 10 až 20 procent, což bylo pro nás maržově lepší, ale zvýšení podílu rozvozů zvýšilo i počet zákazníků, respektive tržeb, takže jsme spokojeni. Nicméně tam, kde je to přes 50 procent, musíme lidi naučit více chodit osobně,“ dodává Honza.