Drastické záběry z města Buča dokazují, že válka na Ukrajině nekončí. Ovšem zatímco sinusoida odhalených válečných zvěrstev páchaných na ukrajinském civilním obyvatelstvu stoupá směrem vzhůru, křivka zápalu pomoci Ukrajině začala pozvolna klesat. Neplatí to však pro zakladatele Seznamu Iva Lukačoviče, který oznámil, že na pomoc Ukrajině posílá 100 milionů korun.
Je to více než pět týdnů, co se rozhořel konflikt mezi Ruskem a Ukrajinou. V České republice, stejně jako v dalších koutech Evropy, se okamžitě zvedla vlna solidarity spojená s přijímáním uprchlíků a zasíláním finančních darů, která však s vleklostí konfliktu může pozbývat své síly.
Jenže pomoc je neustále potřeba. Dokazují to nejnovější záběry z města Buča na severozápadním předměstí Kyjeva. Kontrolu nad oblastí, která padla do rukou ruských vojsk, před pár dny opět získala ukrajinská armáda a na místo přijel i starosta Kyjeva Vitalij Kličko, aby na vlastní oči spatřil hrůzu, kterou po sobě ruští vojáci zanechali.
Záběry z ulic, na kterých ležela těla mrtvých civilistů – a někteří z nich měli svázané ruce za zády – otřásly celým světem a naplno ukázaly surovost války. A tím, kdo na ně zareagoval, je i Ivo Lukačovič, zakladatel společnosti Seznam. Ten na svém účtu na Twitteru oznámil, že po zhlédnutí snímků posílá na pomoc Ukrajině 100 milionů korun z „vlastní kapsy“. Měly by posloužit pro nákup zbraní.
Pokud i vy chcete v podpoře Ukrajiny pokračovat, můžete k tomu využít například platformu Donio, finanční dary poslat organizaci Člověk v tísni či si vybrat některou z dalších online sbírek na portálu Darujme.cz. Samotnou ukrajinskou armádu pak lze podpořit například také skrze portál Supportukraine. A stále jsou potřeba i volné ubytovací kapacity pro uprchlíky, které lze poskytnout například na platformě Uprchlíci vítejte.
Záběry masakru v Buče z hlavy už asi nikdy nedostanu ?
Posílám proto co nejdříve 100 miliónů CZK ze svého na @UKRinCZE na nákup zbraní pro hrdinnou ?? armádu.
Čím dříve ty ?? Rusácké bezmozky vypráskají, tím více nevinných dětí, žen a civilistů se podaří zachránit.
Při sportování dochází k uvolňování endorfinu. Přezdívá se mu hormon štěstí, protože když se vyplavuje v těle, vyvolává pocity euforie, radosti či motivace. Ty moc dobře zná Antonín Strach, který po endorfinu dokonce pojmenoval část svého byznysu. Bývalý závodní veslař společně se svou manželkou a někdejší lyžařskou mistryní světa Šárkou Strachovou buduje specializované prodejny se sportovním vybavením všeho druhu a nadšení pro sport se prolíná jeho osobním i pracovním životem. Vítejte v Endorphin Republic.
„Ve sportu jsem doma, znám ho ze všech stran,“ přitakává čerstvě třiapadesátiletý Antonín Strach, který v mládí v rukou třímal vesla a proháněl se s kolegy na veslařských závodech, aby se následně, ještě v průběhu 90. let, pustil také do podnikání. Se sportem to ale nejprve nemělo nic společného. První byznysové zkušenosti Strach sbíral ve velkoobchodu s potravinami, a byť na tyto cenné zkušenosti nedá dopustit, vždy ho to táhlo ke sportu.
Když se pak naskytla možnost převzít distribuci několika sportovních značek v Česku, neváhal. Rozjel tu prodej kol uznávané švýcarské značky Scott, postupně k nim přidal další jako Bergamont nebo Dolomite a dnes je z toho byznys pokrývající také Slovensko a Maďarsko, který se v tržbách přibližuje půl miliardě korun. Ta nejvýraznější značka Strachova sportovního byznysu se dnes ovšem jmenuje Endorphin Republic, nefalšovaná speciálka, která obslouží i ty nejnáročnější sportovní fajnšmekry, ať už jsou profíci, nebo amatéři.
Foto: Endorphin Republic
Specializované prodejny Endorphin Republic nabízí kola, lyže, běžeckou a další výbavu
„Endorphin Republic je výsledek mé více než dvacetileté práce ve sportu a mé představy, kam by se měl ubírat prodej sportovních potřeb,“ říká Antonín Strach. Aktuálně jde o šest velkých kamenných prodejen v Praze, Brně, Hradci Králové, Olomouci a Bratislavě, propracovaný e-shop a vedle sportovního vybavení a náčiní od cyklistiky přes běh až po lyžování také širokou paletu služeb. Právě na ní Strach endorfinovou republiku staví. Stejně jako samotný nákup je podle něj důležitý i následný servis a péče o zákazníka.
Jedním z klíčů k úspěchu je, že se Strach ve svých obchodem obklopuje lidmi, kteří jsou obvykle současní nebo bývalí sportovci a mají aktivní vyžití všeho druhu v krvi. „Chceme, aby lidé, kteří mají rádi sport a chtějí ho provozovat na jakékoliv úrovni, dostali podobný servis jako profesionálové. Je velký rozdíl v zážitku, pokud jezdíte na servisovaném kole, nebo se o něj nestaráte,“ říká Strach, který na bicyklech byznysově vyrostl, ale dnes už obsluhuje i běžce, lyžaře, skialpinisty nebo běžkaře a milovníky dalších outdoorových sportů.
Všech šest kamenných poboček nabízí velkorysé prostory přesahující tisíc metrů čtverečních. Prostor je tak na stovky silničních a horských kol i elektrokol a stovky lyží všeho druhu. Narazit v nich můžete i na Šárku Strachovou, rozenou Záhrobskou, úspěšnou alpskou lyžařku, která má ve sbírce bronzovou medaili z olympijských her ve Vancouveru a titul světové šampionky. Se svým současným manželem se dala dohromady ještě během aktivní kariéry, když jí začal dělat kondičního trenéra. Dnes Strachovi společně budují stamilionové sportovní království.
V plánech zakladatele Endorphin Republic je překonat letos v tržbách čtvrt miliardy korun. V příštím roce už míří přes 300 milionů a číslo, na které zatím dle svých slov dohlédne a rád by se k němu brzy dostal, je 400 milionů. „Dál zatím nevidíme. I proto, že cílíme na specifickou klientelu. Ale plány jsou velké. V Česku nikdo specializovaný sportovní obchod na takové úrovni nedělá,“ je přesvědčen Strach. Na jedné straně jsou obří prodejci jako Sportisimo, jež cílí na masy, na druhé pak specialisté, kteří ale operují v mnohem menším rozsahu.
Foto: Endorphin Republic
Ambasadory Endorphin Republic jsou i bývalý běžec na lyžích Martin Koukal a slalomářka Šárka Strachová
Před časem svůj konec v Česku oznámil prodejce sportovního zboží Hervis, což podle šéfa Endorphin Republic značí, že trh se sportovním zbožím za co nejnižší cenu je přehřátý. „Sportovní speciálky podle mě často neodpovídají tomu, jakou úroveň zboží prodávají. Když si kupuji kolo za 150 až 200 tisíc korun, očekával bych u něj perfektní servis, jako když si kupuji auto,“ míní Strach a právě takové služby včetně garančních prohlídek zákazníkům poskytuje.
Stále důležitější součástí prodejní sítě je také e-shop, který funguje jednak jako výkladní skříň kamenných poboček, ale na internetu se už dnes nakupují i drahá kola, která pak zákazníkům Endorphin Republic přiveze až domů proškolený prodejce. Kolo v ceně malého automobilu si totiž žádá řádné seřízení i výklad. Antonín Strach se navíc chystá služby ještě pozvednout a na jaře spouští online servisní knížku. U aut je to běžná věc, ale kompletní přehled o všech úkonech i pravidelném servisu teď budou mít po ruce v elektronické podobě i cyklisté.
Kol je přitom na trhu pořád nedostatek, pandemie totiž posadila do sedel pomalu celé Česko, ale Strach věří, že to růst Endorphin Republic nijak nezbrzdí. Celý ho přitom od začátku financuje z vlastních zdrojů a investory na palubu brát nehodlá, byť už jich několik historicky projevilo zájem. Prý by mu to bralo potřebnou volnost. „Díky tomu, že děláme jen to, na co si vyděláme, rosteme v klidnějšímu tempu a se střídmýma očima,“ říká. Prozatím se ani neplánuje vydávat mimo Česko a Slovensko, prostor pro růst na domácím trhu stále vidí velký.
Partnerem článku je společnost Endorphin Republic. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.