České firmy pokračují v pomoci Ukrajině. Alza posílá 24 milionů, Livesport daruje 21 milionů

Filip HouskaFilip Houska

alzadrive

Foto: P3

AlzaDrive u dálnice D10 v pražských Horních Počernicích

0Zobrazit komentáře

Vyhrocený konflikt na Ukrajině, který rozpoutal režim Vladimira Putina, dnes rozjel kolotoč humanitárních podpor i ze stran českých firem. Po finanční pomoci od investiční skupiny Pale Fire Capital, online supermarketu Rohlik.cz nebo tuzemské internetové jedničky Seznam.cz se nyní zapojuje i e-shop Alza.cz, který lidem z Ukrajiny posílá 24 milionů korun. Miliony rozdělí i Livesport.

„Cílem je co nejrychleji finančně podpořit konkrétní projekty adresné humanitární pomoci přímo na místě a případné pomoci uprchlíkům z Ukrajiny v České republice,“ uvedla tisková mluvčí Alza.cz Daniela Chovancová a doplňuje, že zmíněných 24 milionů korun poskytne prověřeným neziskovým organizacím, s nimiž dlouhodobě spolupracuje.

Spolu s tím má Alza dále jednat s největšími neziskovými organizacemi, které v místě ozbrojeného konfliktu působí. Vedle toho se také snaží navázat partnerství s neziskovými organizacemi, jako jsou Český červený kříž, ADRA, Post Bellum, Arcidiecézní Charita ČR, Lékaři bez hranic nebo Člověk v tísni, kam poslali peníze i investoři z Pale Fire Capital a Seznam.cz.

Částka ve výši 24 milionů korun nemusí být zvolena náhodně. Zakladatel Seznamu Ivo Lukačovič totiž v průběhu dnešního dne odstartoval „twitterovou výzvu“, kterou nazval Aukce pomoci. V rámci ní se snaží motivovat tuzemské firmy a miliardáře, aby na pomoc Ukrajině posílali finanční dary. A začalo to reakcí na příspěvek od Pale Fire Capital.

Právě investoři Jan Barta, Dušan Šenkypl a David Holý pod taktovkou Pale Fire Capital poslali na východ částku 22 milionů korun (a spolu s tím zmínili, že případným uprchlíkům zajistí v Česku lůžka). Poté se přidal Seznam, který sumu zvýšil o jeden milion – a poslal tak 23 milionů korun. Alza tak pokračuje a částku znovu zvedá o další milion. „Kdo dá 25 milionů?“ ptá se Lukačovič na Twitteru.

Do vlny solidarity se zapojuje i česká technologická společnost Livesport, která plánuje postupně rozdělit 21 milionů korun mezi charitativní organizace, jež chystají pomoc. Svým způsobem se tak tvůrce populární sportovní aplikace v rámci výzvy Iva Lukačoviče připojuje „z druhé strany“ a jeho zakladatel Martin Hájek na Twitteru „trefně“ motivuje, zda se někdo přidá „za 20 ve slevě“.

Dále se připojil také online supermarket Rohlik.cz, který oznámil, že na podporu Ukrajiny daruje jedno procento ze svého obratu od nynějška do konce února. Konkrétní částku sdělí na začátku března. Na svém e-shopu navíc nabídne zákazníkům možnost zakoupit si charitativní voucher ve spolupráci s projektem Donio na podporu lidí zasažených válkou.

Livesport

Česká technologická společnost, která patří mezi největší světové poskytovatele výsledků,…

„Jak naši ukrajinští kolegové, tak ukrajinští zaměstnanci našich dodavatelů mají naši plnou podporu a ujišťujeme je, že děláme vše pro to, aby u nás měli stabilní podmínky. Našim obchodním partnerům, kteří zaměstnávají ukrajinské občany, poskytneme výhodu zálohových plateb, aby měli větší finanční jistotu,“ doplnil k situaci šéf Rohlíku Olin Novák.

Připojila se i Direct Pojišťovna, která podle slov jejího šéfa Pavla Řeháka přispěla do sbírky organizace Člověk v tísni. Vedle toho všem v takzvaném Direct týmu, kteří mají na Ukrajině rodinu, má poskytnout neomezené placené volno, aby mohli pomáhat, jak chtějí. Solidárně reagoval také Zdeněk Cendra z firmy CDN77.

„Máte-li na Ukrajině přímé příbuzné a chcete-li je přemístit do Česka, máme od teď 40+ lůžek v Praze k bydlení. Dostanou ubytování a příjem do doby, než si v Česku najdou práci,“ napsal Cendra svým zaměstnancům. Podporu Ukrajině ovšem bez konkrétnějších kroků vyjadřuje celá řada dalších firem (včetně České spořitelny) i jednotlivců. A lze očekávat, že solidarita se bude stupňovat.

Livesport

Česká technologická společnost, která patří mezi největší světové poskytovatele výsledků,…

Klíčoví lidé

martin-hajek

Martin Hájek

Partner