Zahodili svůj nástroj pro designéry a postavili nový. Česká Supernova teď nabírá přes 100 milionů
Startup úplně změnil řešení, které vyvíjí. S tím původním by ze Supernovy nemohl vyrůst jednorožec. Teď s vyladěným produktem nabírá zásadní investici.
Startup Supernova, který sedí v pražských kancelářích a jeho spoluzakladatel Jiří Třečák na střídačku pendluje mezi Českem a americkým Silicon Valley, si toho už zažil hodně. Vznikl před šesti lety a první tři roky vyvíjel nástroj určený zejména pro developery a designéry, kterým pomáhal automaticky generovat kód přímo z návrhů.
„Šlapalo to, ale uživatelé byli jen individuální, náš tehdejší produkt nepodporoval týmovou spolupráci. Jednorožec z toho být nemohl,“ popisuje Třečák pro CzechCrunch. Supernova si ale za cíl kladla pomáhat firmám, aby v nich spolupracující týmy od produktu přes projekty po design mohly fungovat efektivně. A rozhodla se proto svůj nástroj změnit.
K tomuto rozhodnutí startupu pomohli mentoři z Y Combinatoru, což je globálně nejprestižnější akcelerátor se sídlem v San Franciscu, kam se Supernova v roce 2018 dostala jako vůbec první startup z České republiky. Kromě ní se to podařilo ještě česko-slovenskému Deepnote a letos byl přijat další tuzemský zástupce NFTScoring.
„V podstatě hned poté, co jsme Y Combinatorem prošli, jsme se rozhodli svůj produkt zahodit a na jeho základech postavit nový. S ním už jsme udělali skutečný průzkum trhu,“ usmívá se Třečák. „Předtím byla Supernova projektem, který jsme budovali bez tohoto výzkumu, byli jsme hodně naivní, že se nám podaří vytvořit vhodný nástroj bez dostatečného množství informací. Teď je máme nasbírané od stovek firem,“ pokračuje.
A co že to změněná verze Supernovy dělá? Zjednodušeně řečeno řeší a propojuje designové systémy ve firmách, díky čemuž dokážou jednotlivé týmy sdílet informace. Jako nástroj se přizpůsobí workflow, tedy pracovním procesům dané organizace, což zrychluje i jeho zavedení a podporuje tolik potřebnou pružnost.
Že jde o poměrně komplexní problematiku, Třečák ukazuje na příkladu Amazonu. Globální technologický gigant má přes šedesát různých interních systémů pro design produktů. Ty navíc společně jen tak lehko nekomunikují. Když se přitom změní jedna část kódu v jednom systému, může se to kvůli velké provázanosti projevit někde jinde. Supernova proto celé workflow propojuje do jednoho celistvého systému, který se následně používá pro distribuci veškerých rozdílných informací z designových, vývojářských a produktových oddělení jako jeden ucelený zdroj.
Kompletně přepracovaná Supernova pak nově nabízí také prostředí podobné nástroji Notion, ve kterém mohou týmy své produkty a rozhodnutí dokumentovat a vždy udržet aktuální napříč celou organizací, ať už se jedná o data z vývoje nebo designu. „Právě taková synchronizace je pro všechny pořádnou výzvou, protože velké firmy využívají desítky nástrojů a na různých výrobcích mají různý technologický stack. Existující podobné nástroje jako Supernova často fungují bez této automatizace a flexibility, takže si velké korporace téměř výhradně vyvíjejí vlastní řešení, což není efektivní ani jednoduché,“ vysvětluje Třečák.