Zájem o online psychoterapie roste. Český startup Hedepy loni sjednal přes 13 tisíc sezení a míří dál do Evropy

lukas-krcil-hedepy

Foto: Hedepy

Šéf služby Hedepy i skupiny agentur YYY Family Lukáš Krčil

Poslední dva roky změnily mnohé, mimo jiné i přístup k psychoterapii. Za proměnou tohoto oboru stojí i česká služba Hedepy, která vám dokáže sjednat chvilku s terapeutem přes internet. Za loňský rok patnáctinásobně navýšila počet sezení a ukázala lidem, že pomoci od úzkostí, stresů a depresí se dá i online. „Navíc sledujeme, že terapie využívá více než polovina klientů dlouhodobě,“ zmiňuje šéf Hedepy Lukáš Krčil.

Za uplynulých dvanáct měsíců se na Hedepy, které vzniklo předloni, sjednalo přes 13 tisíc sezení, přičemž zhruba tři tisíce z nich byla uskutečněna jen během listopadu a prosince. Pomohly tomu i expanze na zahraniční trhy, konkrétně do Polska, Itálie a Rumunska, kam se Hedepy vydalo loni – přibližně ve stejné době, kdy služba rozšířila své pole působnosti na Slovensku, kam jako první zamířila v červnu minulého roku.

Za růstem nestojí pouhé vyplnění díry na trhu, expanze nebo loňské investice v řádech vyšších jednotek milionů korun. Alfou a omegou jsou školení terapeuti, jejichž počet na Hedepy průběžně roste. Jak Lukáš Krčil uvádí, klienti si v těchto dnech mohou vybírat z více než 150 odborníků. Díky této synergii mohla služba za minulý rok dosáhnout tržeb přes deset milionů korun. V první polovině roku chce vstoupit na další dva trhy.

„Růst trhu stále pokračuje a vidíme zájem nejen ze strany zákazníků, ale hlavně pojišťoven, firem a institucí. Proto kromě expanze do pěti zemí usilovně pracujeme na rozšíření našich partnerů tak, aby alespoň polovina všech sezení byla našim klientům proplácena. Kromě toho se snažíme zrychlit čas, kdy se reálně pomoc ke klientům dostane, z hodin na minuty. V tom vidíme do budoucna velkou přidanou hodnotu,“ říká pro CzechCrunch Krčil.

Zajímavé je, že Hedepy je v mnoha firmách bráno jako zaměstnanecký benefit. Momentálně se stará o pracovníky Footshopu, PrusaLabu, Dentsu, JetBrains nebo pojišťovny Generali, přičemž dohromady mají firemní terapie tvořit přes patnáct procent všech sezení. Co se psychických problémů týče, nejčastěji se na Hedepy obrací lidé s úzkostmi, stresy, nízkým sebevědomím, depresemi a potížemi ve vztazích.

Právě partnerské vztahy se minimálně za minulý rok začaly na Hedepy hojně probírat a oceňují to hlavně náctiletí, pro které je připravována speciální forma vedení terapie. Pro mnohé mladistvé může být i výhodou, že na Hedepy mohou chodit od třinácti let sami bez doprovodu jednoho z rodičů, což je podle Krčilových slov často velkou motivací.

hedepy

Foto: CzechCrunch

Na Hedepy si můžete vybírat vlastního psychoterapeuta

Filip Houska

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.