Zakladatel startupu LidskaSila.cz: Rádi bychom se v tržbách do konce roku dostali na 3 miliony Kč

0Zobrazit komentáře

Po dlouhodobé spolupráci s českým týmem Liftago si Robert Vojáček (na fotce vpravo), spolu se dvěma dalšími spoluzakladateli: Michaelou Somolovou a Šimonem Podlipským řekl, že přinese trochu konkurence na trh s úklidem domácností. A tak založili společně projekt LidskaSila.cz, který by měl za bezkonkurenční cenu pomoci s jednorázovým nebo pravidelným úklidem.

Aktuálně se pohybují ceny za základní pravidelný úklid zhruba na 420 Kč, přesněji 140 Kč / hod. Objednat si lze dodatečné služby za příplatek nebo úklid jednorázový, který je vždy o několik desítek korun na hodinu dražší…

LidskaSila.cz

Přečtěte si takéČeský startup LidskaSila.cz chce být Heurekou pro službyČeský startup LidskaSila.cz chce být Heurekou pro služby

Roberte, nedávno jsme zjistili, že odcházíš z Liftago do nově zakládaného projektu LidskaSila.cz. Jakou jsi měl v Liftagu původní roli a proč takové rozhodnutí?

V Liftagu jsem vedl většinu poptávky (získávání zákazníků). Už dlouhou dobu plánuji vlastní business, chci svobodu a pracovat na svém, na něčem, co má dlouhodobou hodnotu. A když se naskytl nápad v podobě LidskáSíla, nebylo co řešit :)

V čem tedy spočívá přidaná hodnota projektu LidskaSila.cz? Neexistuje už na českém poli několik konkurenčních projektů, které podobné služby nabízejí?

Konkurence je široký pojem. Můžeme brát za konkurenci úklidovou agenturu a nemusíme. Před startem a i teď jsme zkoušeli všechny služby a nikdo neřeší ty klasické problémy, které paradoxně zákazníci vyžadují. 1. Kvalita – opravdu schopné paní a jejich zodpovědná filtrace, trénink. 2. Jednoduchost a dobrý servis. Kdyby už tohle někdo před námi vyřešil, slyšeli bychom o tom tak, jak snad začínáme slyšet o nás.

Samozřejmě jsou tu VIP úklidovky za hodně peněz, které mají takový servis v pořádku. Ale to už je spíše majordomus. My jsme pro širší základnu lidí.

lids

Jaký máš názor na konkurenční projekt Hlidacky.cz, který nedávno zavedl úklid? Je to něco, co je daleko před vámi nebo to dělají úplně jinak?

Rozdíl je v tom, že Hlídačky jsou otevřená platforma = hodí na zákazníka 200 hlídaček, poskytnou na ně telefonní číslo a dál si zařiď sám. U nás vybíráme pro zákazníka jednu uklizečku, která jede podle 20 bodového checklistu a kvalita služby a výsledek bude víceméně vždy podobný. Datum a vše si lze předvolit na našem webu. Na Hlídačkách je třeba vše řešit přímo s hlídačkou.

My máme velice selektivní nábor, kdežto tam pustí do seznamu skoro každého. Navíc mají úklid jako “sekundární službu” a především hlídají děti. Jsou mladé a tím pádem méně zkušené. My preferujeme hlavně zkušené uklízečky, které kdyžtak ty mladé zaučí. Proto je to zcela jiný projekt a může separátně fungovat.

Takže jste prakticky schopni díky pečlivé selekci, garantovat kvalitní servis. Jak jsou slečny/paní na úklid vybírány? Jak probíhá jejich zaškolení?

Pokud není zákazník spokojen, uklidíme znovu. V určitých případech můžeme i vrátit peníze. Kvalitní servis je proces. Nejde předpokládat, že je v ČR 500 perfektních dam na úklid, které jsou jak spolehlivé, tak umí dobře uklízet a ještě mají zákaznický servis. Proto je hlavní věc, kterou řešíme při pohovoru pracovitost, kontrola referencí a zda je to typ osobnosti, která je spolehlivá a dochvilná.

Pořádně uklízet, jaký prostředek používat, to vše se mohou naučit od zkušenější dámy. Na to máme školení, kde zkušené dámy zaučují nezkušené. Také si pohráváme s konceptem, kde nezkušené slečny chodí uklízet se zkušenými. Kromě toho máme určitý systém kontrol a background check k prověření trestního rejstříku.

Míša, která má na starosti nábor, si dává záležet na tvorbu komunity založené na nefinančních odměnách. Navíc jsou dámy placené 2x více, než u běžných agentur. Není to ale o jedné věci, spíše o detailech, které člověk pozná až v momentě, kdy si od nás nechá uklidit. I proto rozdáváme promokódy na první úklid zdarma.

Screen Shot 2015-05-20 at 17.11.57

Chystají se i další navazující služby v budoucnu, než jen úklid? Z názvu je totiž patrné, že projekt toho může zvládnout mnohem více.

Ono se stačí zamyslet nad tím, jaké je utrpení zařizovat jakoukoliv službu. Ať už je to fitness trenér, kde je štěstí, že člověka nezraní po dlouhém výběru nebo fitness centrum. Chůva pro děti – je na ní spolehnutí? Dokáže učit hlídané děti? Jak se zachová při úrazu dítěte? Apod.

Služby budeme startovat velice postupně, protože u každé chceme vyřešit skoro všechny základní problémy, ne jen jeden. Tím pádem každá služba musí mít jiný způsob objednávky i náboru pracovníků.

Momentálně jsou služby dostupné jen v Praze. Plánujete po základním zaběhnutí expanzi i mimo Prahu, případně dokonce do zahraničí? 

Tohle je proces a otázka toho, jak rychle vše zvládneme nebo kolik si budeme moci dovolit lidí do týmu. Ono když jde o vesměs poloautomatizovaný nábor, tak je geografické rozšíření brnkačka. Helpling se už rozrostla na takovou úroveň, že ani nedělá osobní pohovory. Lyft má například prakticky plně automatizovaný nábor a přitom dělá 1-on-1 mentoringy zkušeného s nezkušeným řidičem.

Takže expanze po Česku bude prioritnější a o dost rychlejší, než expanze dalších služeb. Na zahraničí zatím nepomýšlíme. Moc brzo plánovat. Ale určitě je tam pro to prostor. Priorita je Česká republika a řešení problémů služeb tady, proto jsme radši při zemi.

Screen Shot 2015-05-20 at 17.12.23

Momentálně vychází nejlevnější hodinová sazba úklidu na zhruba 140 Kč / hod. Kolik % orientačně z této částky dostane spolupracující slečna/paní na úklid?

Vychází to na 80%, tedy chceme udržet minimální hodinovou sazbu na 110 Kč. V agenturách se na takovou částku žádná paní jen tak nedostane, protože drží ceny na polovině i méně.

Dokáže to pokrýt náklady, které máte s projektem nebo jdete zatím do mínusu, výměnou za rychlejší růst?

Samozřejmě do mínusu jdeme a ještě dlouho půjdeme. To je daň za udržování růstu, kvalitní služby a 100% garance.

Jak byste na tom do konce roku 2015 rádi byli s tržbami?
 Rádi bychom se v tržbách dostali na 3 miliony Kč do konce roku. Do roka a do dne poté na 15 milionů Kč.
Kolik zhruba momentálně “zaměstnáváte” slečen/paní na úklid, případně realizujete samotných úklidů? Převažuje spíše pravidelná nebo dražší, jednorázová služba?

Sám jsem byl překvapen, že po prvních dvou dnech provozu bylo 80% pravidelných služeb. Fungujeme teprve 7 dní, takže počty objednávek nemá cenu zmiňovat. Pohybují se v desítkách, ale do začátku dalšího měsíce se překlopíme jistě o řád výše, takže jsme spokojeni.

Máme 60 prověřených slečen, ale ne všechny samozřejmě mají čas full-time. Náš nejdelší úklid na jeden zátah byl zatím 7 hodin, taky jeden z pravidelných. Naše nejlepší paní na úklid už získala koš plný dárků!

——

Pokud byste si náhodou sami rádi službu zkusili, můžete využít promo kódu “CZECHCRUNCH“, který vám zajistí 400 Kč slevu na první úklid. Tedy prakticky první úklid zdarma – jehož cena se pohybuje kolem 420 Kč.