Máme v něm stovky hodin, kupovali jsme kvůli němu nový počítač. Nezapomenutelný Zaklínač 3 slaví deset let

Taky jste kvůli Witcherovi 3 pořizovali nový počítač, nechali v něm stovky hodin a upekli mimino v troubě? My ano.

Michal MančařMichal Mančař

good-game-35-witcher-zaklinac

Foto: CD Projekt

Zaklínač 3 slaví 10 let. Všechno nejlepší, Geralte a Ciri! A Yennefer! A Marigolde! A Triss! A…

1Zobrazit komentáře

Čas letí. Už je tomu rovných deset let, co vyšla jedna z nejlepších her všech dob – Zaklínač 3: Divoký hon od polského studia CD Projekt. Jak na videohru podle knižní ságy spisovatele Andrzeje Sapkowského vzpomínáme u nás v CzechCrunchi? Moc pěkně, přesvědčte se sami. A co vy?

Zajímá vás herní průmysl v Česku?

Tak se přihlaste k odběru našeho herního newsletteru Good Game!

Newsletter Good Game | Poslední vydání

Pavlína Nouzová, vědma z butovických bažin

Třetí Zaklínač je hra, která mě definitivně přesvědčila, že tohle je můj žánr. Vyrostla jsem hlavně na střílečkách, kdy jsme se jako parta chudých puberťáků scházeli u vybraného kamaráda, který zrovna „nějak“ sehnal novou hru – a my se u ní po pár desítkách minut střídali. Takže když šlo o něco s příběhem, neudělalo to na mě valný dojem. Ale pak jsem si sama sedla k Witcherovi a bylo hotovo.

Je tam spousta scén, které se vám vryjí do paměti, a stojím si za tím, že vedlejší dějové linky jsou zajímavější než ty hlavní. Ale asi nejvíc mě zlomil moment, kdy mi jistá zrzavá holčina řekla, ať strčím mimino do pece. Byla jsem zmatená, v minutách předtím jsem se bohužel moc nesoustředila, a najednou jsem měla upéct nemluvně. A tak jsem to udělala.

Hned potom jsem se cítila jako hlavní zrůda v Geraltově příběhu, protože v CD Projektu si umějí šikovně pohrát s vašimi city. Ale kdo tenhle quest na Skellige hrál, tak ví, jak dopadl. Přesně vystihuje, co mám na Zaklínači doteď ráda a čím mě přesvědčil opustit všechny ty střílečky. Protože ve hrách si nakonec nejvíc zapamatuju ne perfektní akci ani vybroušenou grafiku, ale prostě a jednoduše emoce.

Michal Mančař, nebohý nekker z pražského podzemí

Já si kvůli Zaklínači prakticky pořídil nový počítač. Teda takhle, pradávný hardware potřeboval obměnit tak či tak. Ale vědomí toho, že všichni Zaklínače vychvalovali, zatímco měsíce (a dokonce roky…) od vydání utíkaly, bylo tím posledním hřebem do rakve starého stroje. Witcher 3 byl tou první hrou, kterou jsem na nové PC nainstaloval.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Přitom je to paradox. Přísně vzato některé části Witchera dost často rozhodně nebyly skvělé. Vzpomeňte na otazníky na Skellige. Nebo na to, že většina questů sice nabídla skvělý příběh, ale kdovíjakou volnost či možnost volby ve skutečnosti ne. Ale jako celek, jako zážitek, jako kus interaktivní zábavy, který do kapsy strká mnohý film i knížku? V tom je Zaklínač 3 na nejvyšších vrcholcích po boku titulů jako Deus Ex, Half-Life a Cyberpunk 2077.

Míša Prešinská, redakční černokněžnice

Když Geralt v závěru datadisku O víně a krvi prolomil čtvrtou stěnu, upřel svůj pronikavý pohled přímo na mě a s lehkostí se usmál, věděla jsem, že končí jeden z nejsilnějších zážitků, jaké mi kdy videohry daly. Přestože jsem od té doby strávila stovky hodin u jiných titulů, nedokážu se zbavit zvláštního pocitu prázdnoty, který ve mě po Zaklínači 3 zůstal.

Nezbývá, než si i po letech lízat rány a vkládat naděje do Zaklínače 4, který se nedávno ukázal v prvním traileru. Doufám, že v kůži Ciri znovu pocítím tu jedinečnou atmosféru hořkého středověku poznamenaného válkou, monstry a Marigoldovými barvitými básnickými eskapádami.

Jo, a jsem tým Yennefer, to bych chtěla zdůraznit!

Filip Magalhães, uprchlík ze zámoří v Toussaintu

První Zaklínač byla jedna z nejlepších her, co jsem kdy hrál. Ještě dlouho po jeho dokončení jsem si studoval reálie z witcherovského světa a přemýšlel, co jsem třeba mohl udělat jinak. Když jsem pak přeskočil dvojku a vrhl se rovnou na trojku, byl jsem unešen jejím grafickým zpracováním a rozlehlým světem. Ještě více mě pak uhranul datadisk O víně a krvi, který se odehrává v nádherném a prosluněném Toussaintu.

Miluju středověká městečka – ať už v reálu, nebo ve hrách–, a tak pro mě bylo projíždění této oblasti na sedle Klepny vyloženě fascinující. A třešničkou na dortu byl závěr hry v pohádkové krajině. Přesto je v Zaklínači na můj vkus až moc příšer na každém rohu, a tak u mě stále v oblíbenosti vede série Kingdom Come: Deliverance od Warhorse Studios.

Jo a vzkaz pro Míšu: byl jsem tým Triss.

Michal Ptáček, zakladatel Caer CzechCrunch

Fantasy RPG patří k mému nejoblíbenějšímu hernímu žánru, takže asi nebude překvapením, že jsem u všech dílů Zaklínače strávil až nezdravě velké množství času. Trojku pak, asi jako většina hráčů, řadím mezi nejlepší herní počiny všech dob a samozřejmě jsem ji dohrál. Na rozdíl od třeba takového prvního dílu, který byl pro mě možná až moc nevybroušený a jako už v té době zpohodlnělý hráč jsem to prostě nedal.

Každopádně kvalita a péče, kterou třetímu dílu v CD Projektu poskytli, je impozantní. O to víc, když si člověk Zaklínače porovná například s podobnými tituly od Bethesdy a do celé rovnice si dosadí podmínky a budgety, se kterými obě firmy pracovaly. Na hře samotné si mě nejvíce získal komplexní příběh, na pohled živá, interaktivní města a především nestvůry vycházející ze slovanské mytologie. Snad žádná hra mi totiž takhle živě a děsivě nepřiblížila pohádky a příběhy, na kterých jsem asi jako každý Středoevropan vyrůstal.

Tady vzniká nejprodávanější česká hra. Podívejte se do kanceláří miliardové firmy, kde je barber i kino

SCS Software má na pražských Roztylech masáže, dětský koutek, kreativní dílnu, kavárnu, kulečník nebo terasu s kuchyní. A samozřejmě hry.

Michal MančařMichal Mančař

0Zobrazit komentáře

Výjimečně úspěšná firma si zaslouží výjimečné kanceláře. A pražská společnost SCS Software výjimečná je. Mezi nehráči nemá takovou slávu jako třeba Warhorse Studios – ale SCS už prodala bezkonkurenčních dvacet milionů kusů své nejúspěšnější hry Euro Truck Simulator 2. A k tomu miliony dalších svých her. Podívejte se do jejich nových kanceláří, kde najdete třeba i kinosál.

Zajímá vás herní průmysl v Česku?

Tak se přihlaste k odběru našeho herního newsletteru Good Game!

Newsletter Good Game | Poslední vydání

Najdete je přímo u stanice metra Roztyly v nové administrativní budově. Zabírají v ní tři patra a 8 700 metrů čtverečních. Nabízejí dětský koutek nebo kreativní dílnu. A tím výčet zajímavostí nových kanceláří SCS Software teprve začíná. Mají tu fitness s masážemi, prostor pro deskové hry, profi kuchyň, kavárničku s vlastní baristkou, kulečník, ping-pong… Ale taky kinosál. Nebo barbershop. Či meditační místnost. A samozřejmě videoherní prostory. Plus klasické věci jako zasedačky.

„Naším cílem bylo vytvořit kanceláře, kde se zaměstnanci budou cítit komfortně a kde jim poskytneme vše, co potřebují nejen pro práci, ale i pro relaxaci a regeneraci,“ říká Tomáš Šimon z vedení SCS Software. Podobně velkorysý přístup znalce oboru nepřekvapí, firma založená Pavlem a Petrem Šeborem spolu s Martinem Českým patří na absolutní špičku českého herního průmyslu.

SCS Software má na kontě dvacet milionů prodaných kopií svého Euro Truck Simulatoru 2, ke kterým však přičtěte i další miliony z dalších truckových simulátorů a nespočet jejich rozšíření. Pro srovnání, Warhorse Studios po sedmi letech po prvním Kingdom Come oznámili deset milionů prodejů, KCD2 má zatím tři, ačkoliv čtvrtým milionem si jsou ve Warhorse jistí.

Nyní budou mít v SCS ještě příjemnější prostředí pro dosahování dalších prodejních rekordů. „Během desetileté historie našeho studia jsme navrhli desítky kanceláří, ale společnost SCS Software měla doposud nejvyšší požadavky na akustiku pro klid a soustředěnou práci zaměstnanců,“ popisuje Ján Antal ze studia Perspektiv, jež je autorem nových kanceláří.

dawnwalker

Přečtěte si takéBývalí vývojáři Zaklínače chystají upíří fantasy. Ukázka hry bere dechBývalí vývojáři Zaklínače chystají upíří fantasy. První ukázka ze hry láká na krvavý středověk

Nové sídlo firmy spojuje technologický design se spoustou zeleně od společnosti Jungle Interiors, designově i doslovně propojujícím prvkem je dřevěné schodiště s ostrými úhly. Vtipně provedené jsou i sprchy a toalety, kde najdete motivy retro herních hitů, jako je Super Mario. Z terasy s kuchyní mají vývojáři výhled na Krčský les. A kdo raději zůstává vevnitř, ten dokonce najde stůl připravený na figurkové válčení ve Warhammeru.

Každopádně nejen kanceláře SCS Software oplývají bohatstvím. Pražské studio patří mezi nejúspěšnější společnosti domácího herního průmyslu. Předloni jeho tržby vystoupaly na 990 milionů korun, přes sto milionů ročně generuje s výrazně stoupající tendencí už od roku 2013.