Zalando ve velkém propouští. Online prodejce oblečení se zbaví stovek lidí, viní nižší poptávku
Německá značka se přidává k firmám, jako jsou Meta, Amazon nebo Salesforce. Všechny teď říkají, že za covidu nabíraly příliš mnoho pracovníků.
Největší internetový prodejce textilu v Evropě oznámil propouštění. Německé Zalando hodlá propustit stovky pracovníků, celkem jich zaměstnává asi sedmnáct tisíc. Důvodem má být slabší poptávka v porovnání s pandemickými roky. Firma nyní tvrdí, že některé části podniku se rozrostly až příliš. To ji prý činí těžkopádnou a znemožňuje jí rychle reagovat na trendy.
„Jak vstupujeme do roku 2023, musíme uznat, že nejsme tam, kde bychom potřebovali být, a proto musíme přijmout rozhodnější opatření. Je to těžký, ale velmi důležitý krok, který nám umožní co nejlépe reagovat na budoucí překážky a příležitosti,“ popisují spoluzakladatelé Zalanda Robert Gentz a David Schneider ve veřejném vyjádření. Propouštění se má dotknout i vedoucích pracovníků, nemá prý zahrnout přímou službu zákazníkům, logistická centra a outletové pobočky.
V letech 2020 a 2021 se firma radovala z vysokého růstu, se kterým jí pomohla především pandemie a příklon zákazníků k online nákupům. „Od roku 2022 však pandemický vítr v zádech slábne a makroekonomické prostředí je náročnější,“ píšou spoluzakladatelé. „Namísto velké společnosti se strukturou a smýšlením velké společnosti musíme být velkou společností se strukturou a smýšlením malé,“ doplňují.
Své poslední výsledky Zalando oznámilo v listopadu, kdy spočítalo, že počet aktivních zákazníků se zvýšil o osm procent na 50 milionů a očištěný ukazatel EBIT (zisk před zdaněním a úroky) stoupl na 13,5 milionu eur.
Výnosy firmě rostly o necelá tři procenta na víc než 2,3 miliardy eur a navyšoval se i hrubý objem zboží. Zalando zmiňuje, že má přes 50 milionů aktivních zákazníků na 25 trzích.